Spiker si General Motors (GM) au semnat marti (23 februarie) documentele finale pentru tranzactionarea marcii Saab, care acum se vede salvata din pragul inchiderii. Pentru cei 3.400 de angajati ai Saab se incheie o perioada de incertitudine care a durat mai bine de un an.
Spiker, mic producator olandez de masini de lux, spune ca acum Saab este pe maini bune si ca firma va depune oforturi sa aduca marca suedeza pe profit.
„Ne vom concentra toate eforturile pentru a revigira Saab si pentru o transforma intr-o marca profitabila si sustenabila”, a declarat directorul general executiv al Spiker, Victor Muller.
Planurile noului proprietar al Saab, Spiker, includ lansarea noii generatii a modelului 9-3 in 2012, asa cum spunea pentru 0-100.ro directorul de comunicare al Saab, Eric Geers, dar si introducerea in oferta a unui automobil de intrare in gama, denumit 9-1.
Potrivit Spiker, gama Saab va fi axata pe trei sau patru modele cheie:
- 9-3, care va avea versiunile de caroserie sedan, break, decapotabila si o varianta X (usor inaltata si cu tractiune integrala)
- 9-5, model deja prezentat in varianta sedan, careia ii vor mai fi adaugate variantele break si X
- 9-4X, automobil de tip crossover, planificat pentru vanzare in Europa si Statele Unite ale Americii (SUA)
- 9-1 ar urma sa devina cel mai mic automobil Saab, insa daca el va fi confirmat pentru productie, Spiker va trebui sa caute finantare suplimentara
Spiker spune ca Saab va fi in continuare pozitionat ca un rival pentru BMW si Audi, iar productia va fi stabilizata la 100.000-125.000 de unitati, ca inainte de criza. Acest cifre includ masinile care ar urma sa iasa de pe linia de fabricatie din Trollhatan (Suedia) si cea din Mexic (unde va fi asamblat modelul 9-4X).
Spiker estimeaza sa producatorul auto suedez va redeveni profitabil pana in 2012.
Constructorul auto olandez de masini sport de lux Spiker a ajuns la un acord cu GM pentru cumpararea marcii Saab in seara zilei de 26 ianuarie.
GM a fost proprietarul Saab din anul 2000, iar de circa un an de zile a tot incercat vanzarea marcii suedeze. Singurul investitor cu care GM era pe cale sa semneze actele finale a fost Koenigsegg, insa aceasta companie s-a retras in ultima clipa, fara prea multe explicatii.
Dupa indelungi negocieri, Spiker a semnat actele finale pentru cumpararea Saab, iar de azi, 23 februarie, Saab nu mai este o marca GM.