Cea mai noua limuzina Infiniti, denumita M, isi va face debutul european pe 2 martie, in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Masina va concura cu limuzine precum BMW Seria 5 si Mercedes-Benz Clasa E si va fi lansata in Romania in septembrie.
Masina va putea fi echipata cu fie cu un motor pe benzina V6 de 3,7 litri, de 320 Cai Putere (CP), fie cu un propulsor diesel, tot V6, de 3 litri, capabil sa scoata 238 CP. Acest motor diesel va avea si el premiera mondiala alaturi de modelul M.
In gama de motorizari a limuzinei M va fi introdusa ulterior si o motorizare hibrida.
Infiniti M are o lungime de aproape cinci metri (4.945 milimetri) si este cel mai avansat model Infiniti de pana acum.
Printre tehnologiile de la bordul masinii merita mentionate sistemul de climatizare Forest Air si vopseaua rezistenta la zgarieturi (Scratch Shield) – disponibila pe toate modelele Infiniti.
Forest Air este un termen generic pentru sase domenii tehnologice, unele noi, altele dezvoltate pe baza inovatiilor Infiniti, cum ar fi purificatorul de aer Plasmacluster, acum mai puternic si mai sensibil.
Un element cu totul nou pentru acest Infiniti M este un difuzor de arome care parfumeaza subtil aerul ce patrunde prin sistemul de ventilatie cu miresme proaspete de padure, alese pentru calitatile lor speciale care stimuleaza capacitatea de a conduce.
De exemplu, parfumul de frunze are efect calmant si reduce oboseala.
Parfumul lemnului provenit de la copacul tropical borneol are la randul sau un efect calmant, dar si imbunatateste concentrarea, aspect important la o masina puternica si dinamica precum noul Infiniti M. Parfumurile alterneaza si sunt utilizate intermitent.
In loc sa sufle aerul in fetele pasagerilor, Infiniti M raspandeste o briza usoara. Aerul care patrunde prin aeratoarele de pe bord este modulat in mod aleatoriu, pentru ca senzatia sa fie mult mai naturala, iar interiorul habitaclului sa devina un loc mai placut, spune Infiniti.
Datorita sistemului de controlul activ al zgomotului (ANC – Active Noise Control), habitaclul modelului Infiniti M este ferit de zgomotele nedorite de joasa frecventa ale motorului. Difuzoarele emit sunete din faza opusa, pentru a crea un efect de anulare a zgomotului, transformand habitaclul intr-un loc mai linistit.
Tehnologie
Versiunile superioare de echipare (S) vor avea standard directie activa pe toate cele patru roti (denumita 4WAS). Motorul Infiniti M este amplasat longitudinal, cat mai jos posibil si in spatele puntii fata, pentru a obtine o distributie a maselor corecta, care se traduce intr-o precizie mai mare pe drumuri virajate.
Potrivit Infiniti, M are un coeficient aerodinamic de 0,27 si o apasare buna pe asfalt multumita portbagajului in forma de coada de rata. Aceste doua elemente contribuie la o manevrabilitate buna si la consum redus de carburant.
Atat modele pe benzina, cat si cele diesel din gama M au in dotarea standard transmisia automata cu sapte trepte si cu sistemul „Adaptive Shift Control” de la Infiniti, iar versiunea S include padele pentru schimbarea manuala a vitezelor, amplasate in spatele volanului.
Tehnologia sistemelor de siguranta dinamica si preventiva de la Infiniti, al carei scop este de a furniza o „bula” de protectie de 360 de grade in jurul masinii, face un pas inainte datorita disponibilitatii sistemului Blind Spot Intervention (BSI). BSI avertizeaza soferul cu privire la vehiculele de pe benzile alaturate si impiedica deplasarea masinii in calea acestora.
Pachetul disponibil include si sistemul de cruise control inteligent (ICC – Intelligent Cruise Control) cu sistem de urmarire la viteza redusa (LSF – Low Speed Following), sistemul de avertizare cu privire la unghiul mort (BSW – Blind Spot Warning), pe langa sistemul de interventie, sistemul de asistenta la pastrarea distantei (DCA – Distance Control Asssist), sistemul de avertizare in cazul unei coliziuni cu partea frontala (FCW – Forward Collision Warning), sistemul de avertizare la depasirea benzii (LDW – Lane Departure Warning ) si de prevenire a depasirii benzii (LDP – Lane Departure Prevention).