Volkswagen ID.7 a fost prezentat oficial, cu autonomie omologată de până la 700 km. Modelul este un fel de Passat în lumea automobilelor electrice, având însă dimensiuni mai mari. ID.7 va ajunge în showroom-uri la final de 2023, iar prețul n-a fost încă anunțat. În categoria sedanurilor electrice de volum, ID.7 este deocamdată singur, fără un rival direct. Este mai mare decât Tesla Model 3 și mai mic decât Tesla Model S.
Din prezentarea oficială lui Volkswagen ID.7, ținută într-un regim mixt – online și offline – reiese că mașina are câteva atribute cheie:
- Spațiul interior demn de o limuzină de mari dimensiuni și o lungime a autovehiculului de aproape 5 metri.
- Două variante de baterie (77 kWh și 86 kWh – valori nete), cu puteri de încărcare până la 200 kW.
- Sistem multimedia cu ecran de 38 cm diagonală (15 inch).
- Informații proiectate pe parbriz prin tehnologia head-up display (oferit în echiparea standard).
- Roți motrice spate, cu putere furnizată de un motor nou (210 kW / 286 CP și 545 Nm cuplu maxim).
- Instalație audio Harman Kardon cu 14 difuzoare (inclusiv subwoofer-ul poziționat în portbagaj și difuzorul central, amplasat în bord).
- Instalație de climatizare pentru scaune (încălzire, răcire), inclusiv un mod automat, Climatronic pentru scaune, cu funcție de uscare (asfel încât șezutul și spatele pasagerilor să devină uscate, în caz că au transpirat), și funcție de masaj.
- Plafon din sticlă, cu transparență reglabilă electronic.
Noul motor electric are nume de cod APP550. Este dezvoltat și produs în Germania, la Kassel. Deocamdată, acest motor de 210 kW / 286 CP are o singură variantă de putere. Producătorul spune că are un management termic mai bun și consumă mai puțin decât celelalte motoare electrice din gama ID.
Volkswagen ID.7 e un model global
Volkswagen ID.7 va fi lansat spre final de 2023 în Europa, iar în SUA va fi comercializat din 2024 încolo. Automobilele pentru piața europeană și americană vor fi fabricate în Germania, în uzina Emden.
Însă ID.7 va fi produs și în China, pentru piața de acolo (de la final de 2023).
Gama ID a Volkswagen include modelele ID.3, ID.4, ID.5, ID.6 (doar în China), ID. Buzz și ID.7. Din 2025 încolo va fi lansat și un fel de Polo electric, care, cel mai probabil, va purta numele ID.2 (din conceptul ID. 2all).
Până în 2030, Volkswagen vrea ca 80% dintre mașinile vândute să fie electrice, se arată într-un comunicat de presă al companiei. Iar din 2033 încolo marca germană va fabrica doar automobile electrice pe piața europeană.
23 comentarii
Design fad, cum e tradiția la VW, interior lafel , dar care pare totusi ceva mai de calitate decat ID3/4/5 , si tehnologie care nu e cu nimic deasupra mediei. Probabil preturi pe masura pretentiilor premium (nejustificate) are marcii. Astept sa vad modelul Ford pe aceeasi platforma, poate e mai de Doamne-ajuta. Daca nu, chinezii vor fi baza , iar VW va disparea impreuna cu restul industriei auto europene, multumita in principal politicilor economice paguboase ale UE, dar si arogantei managerilor acestor firme.
Măi Robert, dacă și mașina asta e fadă în design, atunci te invit să comentezi la articolele despre Dallara https://0-100.ro/2023/03/07/dallara-a-intrat-pe-piata-din-romania-prin-forza-rossa/
Iar despre tehnologie e cam devreme să te pronunți. Mai bine vezi un review bine făcut înainte să emiți judecăți așa categorice https://youtu.be/jX-jPOCCH5o
Subscriu la ce spune Robert. Trecerea de la motor termic la motor electric se pare ca starneste pentru multi producatori dorinta de a veni cu un design futuristic insa sfarsesc prin a scoate pe piata masini ce par foarte prost inspirate.
Uitandu-te la un ID (oricare ar fi modelul) poate cineva sa spuna ca ii starneste o pasiune sa conduca asa ceva?
Întreabă-i pe sutele de mii de clienți care au cumpărat un ID. care este plăcerea.
Eu ți-aș spune, că am unul, dar după aia îmi săriți în cap că sunt subiectiv.
Nu-ți place, iei altceva. E simplu.
Pai Dalara e un chiar bun exemplu de design deosebit…doar ca nu vad legatura cu ID7 🙂 daca arata asa ID7 eram incantat 🙂
Ma rog , designul e subiectiv, dar mi se pare ca de exemplu BYD Han arata mai bine, si exterior si interior.
Ca tehnologie mi se pare ca e foarte similara cu ID4/5 , care nu e rea, dar nu vad nimic inovator. BYD Han mi se pare cel putin la fel de bun. Si ceva imi spune ca va fi semnificativ mai ieftin.
Nu sunt fan BYD. De fapt ma ingrozeste faptul ca BYD e doar una , si poate nu cea mai buna, dintre multele marci chinezesti care se pregatesc sa ia cu asalt piata europeana,si nu numai, cu tehnologie si calitate decente si preturi clar mai mici decat europenii, in frunte cu VW. Iar UE prin fortarea trecerii la EV , nu face decat sa le deschida larg calea chinezilor catre anihilarea industriei auto europene…daca aceasta nu se trezeste si vine cu ceva mai competitiv. Din perspectiva asta, ID7, fiind o masina OK dar nimic mai mult, e o dezamagire.
Legătura este următoarea: publicul român, în loc să comenteze de bine la o mașină care-i place… comentează de rău la o mașină care nu-i place. Ar mai fi varianta să comenteze și colo și colo, dar n-o face. E plin Internetul de vibe negativ. Tu, în loc să comentezi că-ți place Dallara, ai comentat că nu-ți place ID.7. Cam asta e legătura. Și se întâmplă zilnic pe acest site și nu numai. Iar eu aprob manual și citesc fiecare comentariu. Oare cum crezi că mă simt?
Adrian, trebuie sa recunosc ca ai oarecum dreptate. Cred ca e in natura umana…poate chiar mai mult a nației noastre sa fim cârcotași. Si pe forumurile dedicate diferitelor mărci cele mai multe postari sunt ale celor care au diverse probleme sau nemultumiri. Cei multumiți sunt mai tacuti. Asta e lumea…,nu poti tu sa o schimbi, si nu-ti faci nici un bine daca te amarasti din cauza asta.
Acestea fiind spuse, sper sa nu te simți prost/ofensat daca mie nu-mi place mașina asta… ca doar nu ai conceput-o tu 🙂 Tu ai scris un articol , de altfel foarte bun si informativ , despre ea, articol pe care il apreciez, ca multe altele scrise de tine.
P.S. In apărarea mea, am comentat , zic eu pozitiv :), despre Ford Explorer, care mi se pare foarte reușit. Se pune? 🙂
Salut!
E în natura umană românească. Pentru că civilizațiile europene (spre care tindem și noi) poartă altfel de dialog pe internet, mai ales pe site-uri de auto, unde, în umila mea părere, pasiunea pentru automobil ar fi normal să iasă la iveală mai mult decât ura. Treaba asta cu răutățile gratuite e foarte pregnantă la români, din păcate. Uită-te la review-ul în Engleză făcut de Thomas aici https://youtu.be/jX-jPOCCH5o
Vezi tu așa mult hate la adresa mașinii sau la adresa prezentatorului?
Părerea despre Explorer se pune, normal! Orice părere „se pune”. Și e mult mai ușor de înghițit dacă e scrisă pe tonul adecvat unui dialog care lasă loc de „bună ziua”.
Da, m-am uitat la reviewul lui Thomas, si da, am observat ca majoritatea comentariilor sunt pozitive, si chiar sper ca masina asta sa fie un succes. Faptul ca eu sau altul nu impartasesc entuziasmul majorității nu cred ca ar trebui sa ofenseze pe nimeni. Poate ca cei de la VW ar putea fi supărați din cauza asta ( desi sper ca si ei isi dau seama ca nu pot multumi pe toata lumea) dar pe bune ca nu înțeleg cu ce te afectează pe tine daca unui cititor ii place sa nu o mașina sau alta.
Mă deranjează ura gratuită și slab argumentată pe care e nevoie să o aprob în fiecare zi. La articole cu Dacia, lumea urăște Dacia. La articole cu Volkswagen, lumea urăște Volkswagen. La articole cu Tesla, lumea urăște Tesla. De asta mă deranjează. Că părem niște dezaxați care urâm orice. Și nu ne place nimic.
Singura chestie care nu-mi place sunt roțile. Dar, dacă vine tot cu 5×112, pui niște jante faine în 5 spițe deep dish și-ai rezolvat-o. Dacă intră în 50k preț final după incentives and all, deja e tentantă. Dar dacă vine la 70k… aia e.
De ce tot adaugi obsesiv “incolo”? Din 2023, atat, nu “din 2023 incolo” ca nu suntem la colt de strada.
Suntem la colț de Internet. Salut, vecine!
Mai Adrian, Robert și-a spus o părere fără a avea un interes spre deosebire de alții , nu dau nume….
E plin de păreri negative pe Internet despre orice. Când ai fost ultima dată când ai comentat ceva pozitiv despre ceva? Sunt convins că găsești pe acest site șă mărcile care-ți plac. Ai lăsat acolo, vreodată, o vorbă bună?
700 km autonomie cu o incarcare completă de baterie va atrage mai multă lume către electric. Rămâne de văzut care este prețul de achiziție.Dacia Spring a ajuns 20.000 euro, modelul VW clar va fi peste 70.000 euro
700 km autonomie omologată după standardul WLPT, că așa e legislația de omologare. Adică 90 km/h constant și aer condiționat oprit, cu temperatură ambientală 20 grade Celsius.
Adică în realitate mașina asta va parcurge între 300 și 600 km cu un plin. O medie anuală de 450 km cu un plin este mai realistică din punctul meu de vedere. 700 km vei putea realiza primăvara și toamna, rulând doar pe DN-uri, cu maximum 90 km/h.
Iar costul va porni de la mai puțin de 70.000 Euro, cel mai probabil de la vreo 55.000 Euro. Și e posibil să sară chiar de 70.000 Euro pentru variantele foarte dotate. Vorbesc de prețuri cu tot cu TVA.
Dupa ce au aruncat industria in aer cu Diesel Gate vad ca VW nu a invatat nici o lectie a umilintei …
Adica 700 km cu 86 kWh pe o masina de peste 2 tone, poate chiar 2,5 tone ??? … 12,3 kWh/100km – cat de tare trebuie sa bata vantul din spate ??? … vorbesc serios Adrian, scrii despre masini electrice de peste 5 ani, mai prezinta cineva performate atat de fantastice? Cu foarte mare grija poti scoate consumul asta pe o electrica mica de oras, una cu greutatea la jumatate.
Pretul? Sunt sigur ca ar fi o alta aroganta, daca nu ar fi Tesla pe piata.
De obicei evit sa comentez negativist, dar acum m-a enervat felul in care ne trateaza cei de la VW. Oare clientii care isi vor permite astfel de masini pot fi tratati asa?
Costin, nu Volkswagen face regulile de omologare WLTP. Așa e standarul, așa se măsoară. Consum 12,3 kWh/100 km îți iese la 90 km/h, pe teren drept, cu A/C oprit și la o mașină de 2,5 tone. Vezi orice autonomie de mașină electrică. Ți se pare că doar acest VW are consum mic omologat (și autonomie mare)? La orice mașină de pe piață trebuie să scazi 100-200 km din autonomia omologată ca să ajungi la o autonomie reală, într-un scenariu de utilizare normal și obținut pe baza unei medii anuale (nu doar în cele mai bune condiții).
Ți se pare că Tesla Model 3 Long Range face peste 600 km, cum e ea omologată? Nu. Face 450-500.
WLTP nu e asa simplu cum il descrii, chiar si vechiul NEDC pe care-l trisau toti era mai complex : https://en.wikipedia.org/wiki/Worldwide_Harmonised_Light_Vehicles_Test_Procedure
Stiu ca toti merg la limita cu ce le permite standardul, dar VW pare deja ca „iar” triseaza – cifrele par prea bune sa fie adevarate.
O sa aflam adevarul cand vor vrea sa-l vanda in SUA, pt ca americanii nu-i vor omologa decat cu ce obtin real ei la teste (daca tii minte celor de la Porsche le-au dat peste nas la omologarea autonomiei pt Taycan). Astept ceva in jur de 550 … maxim 600 km autonomie.
Ți-am răspuns simplu și la obiect, dar cumva simt că ratezi ideea sau chiar nu vrei să pricepi. Cifrele de omologare rezultă în urma unui test. Test care NU e reglementat de Volkswagen. Cu alte cuvinte, dacă autonomia WLTP a unui Volkswagen este nerealistă, atunci autonomia WLTP a oricărei mașini electrice este nerealistă. Punct.
Sau ai ceva cu Volkswagen de la dieselgate și ar fi mai sincer să spui că-i urăști și gata.
Nu sant sustinator al celor de la VW si nici al masinilor electrice dar daca conform regulilor WLTP a rezultat o autonomie de km 700, atunci asta va publica producatorul. Oricum, totul se va schimba usor, usor ( se vedem in ce directie ) pe masura ce producatorii chinezi vor intra pe piata din UE.
Nu sant sustinator al celor de la VW si nici al masinilor electrice dar daca conform regulilor WLTP a rezultat o autonomie de km 700, atunci asta va publica producatorul. Oricum, totul se va schimba usor, usor ( se vedem in ce directie ) pe masura ce producatorii chinezi vor intra pe piata din UE.