Acasa Romania Tesla a scăzut prețurile cu până la 20%. Explicații și context

Tesla a scăzut prețurile cu până la 20%. Explicații și context

de Adrian Mitrea

Tesla a scăzut prețurile cu până la 20%, inclusiv în România, SUV-ul compact Model Y fiind automobilul cu cea mai mare ieftinire. Mișcarea aceasta a Tesla are explicații și context, cu adânci urme de manipulare și dispreț față de clienți.

Faptul că prețurile au scăzut chiar și cu aproximativ 10.000 Euro într-o singură zi arată clar presiunea sub care se află Tesla. Presiune venită din partea celorlalți producători auto și din partea guvernelor care elimină sau reduc subvențiile pentru electrice.

Totodată, este și un indicator despre valoarea reală a mașinilor Tesla. Cu siguranță compania va vinde în continuare mașini în condiții de profitabilitate, chiar și după scăderea prețului cu 5.000-10.000 Euro. Este, așadar, momentul în care cei care au cumpărat Tesla până acum realizează cât de umflat a fost, de fapt, prețul pe care l-au plătit.

Tesla second hand, o idee proastă

Totodată, valoarea pe piața second hand a automobilelor Tesla vândute anterior se va prăbuși rapid. Semnalele deja au început să apară încă de la final de 2022.

De ce să cumperi o Tesla la mâna a doua, de 1-2 ani vechime, cu 50.000 km rulați, la preț redus cu 10.000 Euro față de prețul de listă (devalorizare naturală) când inclusiv mașina nouă devine cu 10.000 Euro mai ieftină față de cum era în urmă cu o săptămână?

Sunt fericiți cei care comandă acum, iar clienții mai vechi plâng în pumni.

Prețul mașinilor Tesla seamănă foarte mult cu prețurile acțiunilor pe bursă. Sunt fluctuații mari de preț, în timp scurt. Unii pierd, alții câștigă. Iar unii – mai puțini – câștigă întotdeauna.

Niciun alt producător auto n-a făcut vreodată astfel de ajustări masive de preț. Au avut, cel mult, campanii punctuale de reduceri pentru un număr limitat de mașini, stocuri vechi, promoții, etc… Dar niciodată n-au existat scăderi de până 20% din prețul de listă al mașinilor, într-o zi.

După orice standard al lumii civilizate, o astfel de mișcare este manipulatoare și disprețuitoare față de clienți. În special față de clienții existenți.

Un fel de Black Friday

Schema seamănă izbitor de tare cu manipulările de preț care se întâmplă de Black Friday. Adică un comerciant crește prețul semnificativ, trece un timp, apoi anunță ieftinirea.

De regulă ieftinirea nu-i atât de mare pe cât a fost creșterea de preț.

Pentru a pierde urma schemei mai bine, scumpirile se aplică în 2-3 valuri mai mici. Astfel, se obține o scumpire mai mare, dar cu un impact (perceput) mai mic. Iar ieftinirea se face într-o singură fază, care e mai mare decât un val de scumpiri (singular, petrecut anterior). Așadar, ieftinirea ajunge să fie mai mică decât toate valurile de scumpiri adunate. Deci pentru clientul final aparenta ieftinire este, de fapt, o scumpire față de un preț de referință anterior, nu foarte îndepărtat în timp.

Iată o mică cronologie a evenimentelor ca să aveți un pic de context despre ce se întâmplă la Tesla:

Tesla, o marcă născută dintr-o combinație a principiilor bursei, împletite cu noțiuni de cripto-monede, se vede în fața unui an 2023 extrem de dificil.


49 comentarii

Elefantul African 14 ianuarie 2023 - 13:37

chiar si asa nu merita cumparate. Tu ce parere ai ?

Reply
pehash 15 ianuarie 2023 - 10:07

Depinde cati bani ai. Daca iti place o carte si ti-o permiti, calculezi daca „merita cumparata”? Nu iti cumperi masina noua din necesitate. Daca e necesitate, cumperi o masina mica la mana a doua, cu cateva mii de euro, ca si aia te duce din A in B.

Reply
Șopârlita urbană 14 ianuarie 2023 - 15:22

Salut! Se pot face multe comentarii, însă in final doar piața dictează! Să nu uităm că in proxima perioadă va incepe ofensiva chineză, așa că Elon probabil se asigură că e intr-o poziție favorabilă, astfel încât să – și securizeze veniturile din Europa si nu numai! Măcar să il urmeze si ceilalți producători, ptr că acum dacă te duci să negociezi la orice dealer auto prețul, ești privit ca un cor de enoriași in biserică când fluieri!

Reply
axel 14 ianuarie 2023 - 15:48

Un articol plin de presupuneri si pareri personale lipsit de o argumentatie bazata pe dovezi care ar fi necesara pentru un jurnalismul de calitate.
Cateva intrebari:
– de unde rezulta ca presiunea vine din partea guvernelor care reduc subventiile ? Unde sunt cifrele si studiile de piata care sa arate spre asta ca si cauza principala ? Care e impactul contextului economic actual pe lanturile de productie si pe pietele devenite inaccesibile ?
– ce e “valoarea reala” ? Genul asta de subiecte sunt prezentate impreuna cu date specifice care arata costurile si profiturile proiectate.
– de unde rezulta ca scaderea va fi pastrata si ca va produce profit si nu e doar o masura de a limita pierderile ?

Reply
Adrian Mitrea 14 ianuarie 2023 - 16:07

Fiecare afirmație are un link în spate. Dă click pe el pentru documentare suplimentară. Se vede text cu roșu unde este link. E simplu.

Reply
pehash 15 ianuarie 2023 - 10:12

Cred ca sunt +10 comentarii de la aceeasi persoana la articolul asta. Si cred ca persoana respectiva a cumparat actiuni TSLA acum un an, crezand ca face afacerea vietii.. 😉

Reply
Gigi 14 ianuarie 2023 - 18:11

Valoarea reala e aia care nu e atunci cand o masina costa 10 k euro sa o produci si tu o dai cu 50 k. Exact astz nu e. Tu ai Tesla, nu ? 🙂

Reply
Ipse Anton 14 ianuarie 2023 - 16:07

Articol jeg: scumpiri cu mii de euro, ieftiniri cu mii de euro. Spune tată cu cât să te cred ca Tesla disprețuiești clientul. Tu în schimb disprețuiești cititorul!

Reply
Gabriel 14 ianuarie 2023 - 16:47

Eu stiu ca esti fan VW ID si de aia faci hate la adresa Tesla. Mai bine sa vedem cu cat va putea VW sa reduca pretul modelelor sale ID pentru a putea face fata concurentei cu Tesla cand si asa aveau vanzari mai slabe chiar si in Europa.
Si sa nu-i mai creditam atata pe producatorii auto traditionali care s-au dovedit mari mafioti de-a lungul timpului. Tesla a putut impune masina electrica pe piata tocmai fiindca nu a respectat niciodata regulile jocului scrise de marii producatori in cardasie cu politicieni corupti

Reply
Adrian Mitrea 14 ianuarie 2023 - 21:43

N-are nicio treabă mașina personală cu realitatea pe care o poți găsi pe orice site serios. Tesla este mai mult un instrument de manipulare financiară (un Bitcoin fizic) decât un automobil. Dar totul are o curbă de învățare. Tesla sunt și ei acum niște mari producători, tot în cârdășie cu politicieni și afaceriști de succes din lume, dacă tot vrei s-o dăm așa.

Reply
Cristi 14 ianuarie 2023 - 22:04

N-ai adus niciun argument ca sunt un instrument … care site-uri serioase? Iti dau eu un argument care sustine afirmatia lui Gabriel – ca sunt mafioti: VW ID 4 porneste de la 50k (https://configurator.volkswagen.ro/cc-ro/ro_RO_VW19/V/reference-models/193), iar model Y acum costa 46K Euro (ID 4 este MULT inferior si decat model 3). Mai mult sunt disperati, sunt cu cel putin 3-4 ani in urma Tesla (dpdv al capacitatii de crestere a productiei).

Reply
Adrian Mitrea 15 ianuarie 2023 - 11:03

Fiecare text cu roșu din acest articol are un link în spate. Citește-le. Sunt argumente și documentări făcute de mai mulți jurnaliști din lume.

Reply
Razvan 16 ianuarie 2023 - 15:47

Nu-mi vine sa cred ca esti jurnalist si tocmai ai zis ca Tesla e „instrument de manipulare financiară (un Bitcoin fizic) decât un automobil”…

Reply
Bogdan 14 ianuarie 2023 - 17:40

Da. Am înțeles. Tesla nu plătește reclame. Nu plătește redactori și jurnaliști. Nu da mașini gratuite pentru drive test. Nu oferă excursii gratuite la cercul polar cu zbor la business Class și cazare 5* pentru influenceri și alți “reviewers”.
Evident e o companie care nu respecta…… da. Nu respecta jurnaliștii!
Cât despre respect pentru client sau posesori, oferă cel mai bun raport preț calitate de pe piata. De departe. Cel mai mic cost / km la utilizare. De departe. Cea mai buna depreciere vs orice alt producator premium (de ex BMW care pierde minim 40% din valoare in primii 2 ani…); sau producătorii de masa. Cea mai buna fiabilitate vs producători premium sau de masa.
Nu mai pun linkuri pentru ca cine e curios, le poate găsi ușor pe Google.
Pana la urma suntem in capitalism, și consumatorul vorbește / alege prin portofel. O fi fost BlackBerry (mai) bun, dar piata an ales Apple. O fi Renault Megane e tech mașina anului in Romania (evident, votată de jurnaliști) dar piata alege Tesla model 3. Preț mai mic la Tesla, putere dubla, portbagaj dublu, autonomie mai mare, acceleratie mai buna, dinamica superioară. incarcare mai rapida. Stații Tesla, calitate mai buna.
Iar Renault abia fabrica 5,000 Megane electric pe luna, in timp ce Tesla produce 5,000 model 3 pe zi.
O fi ID4 mai bun pentru jurnaliști, dar Model Y vinde azi (înainte de ieftinire) de 10-20x mai mult in US și de alte x ori in China. Cele mai competitive piețe.
Azi Model Y vinde in US cât toate BMW X models plus toate Audi Q models plus toate GLx models ale lui Mercedes.
Îmi aduc aminte cum in testele revistei Connect de acum 15 ani (nici nu mai știu dacă mai exista in Romania azi aceasta revista) BlackBerry sau Nokia câștigau toate testele comparative cu IPhone. Adică ce știau aia de la Apple vs cei cu tradiție in telefoane?
Șamd.
Disruption brings changes. Winners and losers. So bring it on. The customer will only win.
Tesla cheltuie €0 pe an pe reclama. BMW, Audi sau Mercedes cheltuie € miliarde anual pe marketing. Cu ce ajuta pe clienți asta? Sau cu ce creste aceasta risipa calitatea produselor lor? Evident ca nu creste nimic decât prețul umflat si profitul acelor producători.
Si tot evident este ca Tesla provoacă mare supărare pentru familiile aristocrate care controlează auto EU – fam Peugeot, BMW, VW, Porsche, Fiat, etc etc. Musk sta într-un container. Căutați pe Google pe unde locuiește familia Quandt, Pietsch, Porsche etc.

Reply
Adrian Mitrea 14 ianuarie 2023 - 21:47

Trebuie să fii extrem de naiv să crezi că Tesla nu cheltuie bani pe marketing. Îmi pare rău, n-am timp să-ți demontez afirmațiile și nici n-am de ce să încerc. Par convingeri prea profunde, iar cu religia nu te pui.

Reply
Gobb 15 ianuarie 2023 - 08:31

Evident ca nu aveti de ce sa incercati sa le demontati, afirmatiile lui Bogdan sunt de bun simt, iar articolul este profund jignitor la adresa iubitorilor de masini electrice. In momentul de fata, masini precum Megane, ID3, Leaf etc. nu mai au sens d.p.d.v. al pretului si asta cred ca ii face pe sefii de la VW, Renault etc. sa cam dea din colt in colt ca saincerce sa-si scoata camasa. Cum mai pot ei justifica preturile nesimtite?

Reply
Adrian Mitrea 15 ianuarie 2023 - 11:08

Știi care-i tristețea și manipularea?
Că Tesla poate crește iar, peste 2 luni, prețurile cu până la 20%, dar oamenii vor da mai puțină atenție articolelor cu scumpirea și publicul general va rămâne cu ideea enunțată de tine „Ii face pe sefii de la VW, Renault etc. sa cam dea din colt in colt ca saincerce sa-si scoata camasa. Cum mai pot ei justifica preturile nesimtite?”
Așa funcționează marketingul Tesla, iar unii dintre noi îl îmbrățișează deplin, iar alții (ca mine) îl critică pentru că insultă inteligența și bunul-simț.

Reply
pehash 16 ianuarie 2023 - 16:49

E adevarat ca e greu pentru producatorii europeni sa concureze la costuri cu o masina produsa in China, cu baterie LFP. Dar cred ca „iubitorilor de masini electrice” ar trebui sa le placa stirea ca Tesla a scazut preturile, cat si faptul ca au foarte multe optiuni mai nou. Fiecare alege ce-i place. Pretul nu este singurul criteriu, pentru multi nici macar nu este primul criteriu..

Reply
Bogdan 15 ianuarie 2023 - 13:23

Tesla cheltuie 4% din venituri pe SG&A in Q3 2022, conform raport financiar depus la SEC. In suma neta 2,9 miliarde $ Q1-Q3 2022.

https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1318605/000095017022019867/tsla-20220930.htm

Selling, general and administrative (“SG&A”) înseamna cheltuieli cu personalul și facilitățile legate de magazine, marketing, vânzări, executivi, finanțe, resurse umane, tehnologia informației și organizații juridice, legal, Litigii etc.
Adică TOT ce face Tesla sa funcționeze.

BMW cheltuie 7% din venituri pe SG&A. Adică in suma neta peste $8 miliarde in Q1-Q3 2022.
Diferența in suma neta e ca BMW cheltuie vreo $5 miliarde pe an in plus pe an.
Si atentie: aici NU sunt incluse nimic din cheltuielile de funcționare, marketing și vânzări ale MIILOR de dealeri. Global aceste costuri depășesc cu MULT ce plătește BMW direct. E plin de reclame făcute de dealeri peste tot. Show-room-uri luxoase. Angajați mulți și bine plătiți. Reclame On line și Off line. Costuri care evident tot de către client sunt plătite = din prețul mașinii vândute sunt recuperate.

https://www.bmwgroup.com/content/dam/grpw/websites/bmwgroup_com/ir/downloads/en/2022/q3/BMW_Q3-2022_EN.pdf

Reply
Adrian Mitrea 15 ianuarie 2023 - 14:49

Chiar mă bucur că ai dat acest comentariu pentru că din el se vede clar cât de transparente sunt cele două companii invocate de tine. La BMW pe site găsești transparent informațiile, la Tesla pe site nu găsești nimic despre cum cheltuie banii.

Reply
Bogdan 15 ianuarie 2023 - 15:07

Dacă știi unde sa cauți, evident ca sunt și pe site-ul Tesla. Tips: caută secțiunea Investor Relations . 😉

https://ir.tesla.com/#quarterly-disclosure

pehash 16 ianuarie 2023 - 16:58

Trebuie sa mai inveti sa citesti rapoarte financiare. Din marja bruta (Gross Profit), Tesla are peste 50% OPEX. Doar ca le clasifica altfel, si introduce o categoria separata de Research and Development. Normele de raportare sunt aceleasi pentru ambele companii. Are si BMW costury de R&D pe care nu le pune separat. Cand trag linie, marja neta e mai mare, proportional din marja bruta, decat Tesla. Deci se poate spune ca e mai eficienta compania. Si Tesla ofera servici after-sale. Si Tesla are o retea de service autorizata. Nu au reinventat nimic, doar au un vanzator care petrece foarte mult timp pe Twitter..

Reply
mitzux 14 ianuarie 2023 - 22:59

Cum a scris Adrian cu religia nu te pui. Încearcă sa ti cumperi un M3 cu banii jos, adică Cash din bani puși deoparte. Apoi fa cam 35k-40k km pe an in DE la 140-180kmh. Apoi vezi ce ti rămâne după 5 ani din mașina aia.

Reply
germs 14 ianuarie 2023 - 17:44

in primul link se spune ca a redus preturile pentru a se incadra in creditul fiscal de 7.500 para oferit de guvesrnul american. Oricum 70.000 para – pretul anterior. era superumflat pretul. nici o masina nu ar trebuie sa coste peste 70.000 para – doar daca este mergedes

Reply
Ismail Paine de Circ 14 ianuarie 2023 - 18:23

deci daca se scumpesc e naspa, daca se ieftinesc iarasi e nasol… cine sa va mai inteleaga? bine, inteleg ca e un articol scris de un fan pârâietoare diesel de la batranica din germania, suparat pe Musk ca impinge acest segment de masini in fata, dar ne facem si noi ca nu observam aspectele astea…

Reply
Adrian Mitrea 14 ianuarie 2023 - 21:48

Ieftinirea e bună pentru clientul care cumpără ieftin și proastă pentru ăla care a cumpărat scump. E bine. Înainte să fie rău.

Reply
Filip 14 ianuarie 2023 - 19:53

Sunt mai multe perspective din care se poate privi scaderea asta. Eu am alta. Nu pun linkuri, dar pot trimite liste de pret de acum cativa ani 🙂
Preturile de lista la masini au crescut si cu 50% fata de acum cativa ani. Giulia mea este 60.000 eur acum si am luat-o cu 41.000 in 2018. Nu a scris nimeni ca este imoral sa aplici astfel de cresteri si am inghiti toti povestea cu semiconductorii.
In SUA se vand masinile in ultimul an si cu 20-30.000 eur peste MSRP, dupa ce ca au crescut preturile de lista. Zic dealerii ca e „market adjustment”. Iar nu a lesinat nimeni.
Acum, dupa aceasta bula auto, preturile incep sa scada si Tesla e doar putin inaintea trendului. Toti vor scadea preturile, ca asa dupa fiecare bula.
Deci nu as fi atat de socat ca scade pretul cu 10.000 eur intr-o piata in care au crescut cu mai multe zeci de mii in ultimii ani. Si nu e nimic imoral aici.

Reply
Costel 14 ianuarie 2023 - 20:19

Domnu Mitrea cred că e puțin subiectiv. Explic și de ce.
Dansul e fan Vw ceea ce e foarte bine dealtfel.
Spune că prețurile au fost *umflate* Ăla cred că e profit. Deci cei care au cumpărat Tesla sunt niște *fazani*
Ok. Ceea ce oferea și oferă Tesla la același preț cu concurența este superior (autonomie putere motor superchangere etc).
Faptul că își permite să reducă așa mult prețul înseamnă că are costuri de producție mic (vezi gigapresa) pt că nu și ar permite să vândă pe minus.
Apoi hai să vedem dacă BMW Renault Vw și mai puțin Hiunday o să țină pasul cu reducerile pt a putea și ei vinde în continuare concurând Tesla.
Treaba asta ar trebui să ne bucure de fapt.
Asta e beneficiul concurenței. Dar pe noi ne *deranjează*
Tare articolul. Nepărtinitor.
Mișcarea asta bagă n groapă concurența.
Subvenția e cam la fel pt toate electricele.
Noapte bună id.3

Reply
Adrian Mitrea 14 ianuarie 2023 - 21:54

N-a spune nimeni că ieftinirea nu-i bună. E bună. Doar pentru cei care cumpără ieftinit.
În rest, orice mașină aș avea eu, autorul, tot ai fi deranjat. Am și BMW i3, poftim. Dar probabil că o să le vând pe ambele și să-mi iau o mașină clasică, de la o marcă dispărută de pe piață, ca să nu mai existe cititori care fac conexiuni eronate între ce mașină personală are un jurnalist și un articol despre orice altă marcă.
Dacă-mi cumpăr Tesla o să fii fericit?

Reply
Razvan 16 ianuarie 2023 - 15:53

Chiar nu-ti cumpara Tesla pentru ca nu sti sa o apreciezi.

Reply
Adrian Mitrea 16 ianuarie 2023 - 17:51

Dar măcar știu să scriu românește. Stai liniștit, mașinile Tesla n-au nicio vină pentru leadershipul făcut pe Twitter. Tesla e doar victimă colaterală. Apreciez mașinile lor, dar nu și modul în care este condusă compania. Două lucruri total diferite.

Reply
Razvan 18 ianuarie 2023 - 14:44

Astia care am facut pana si masterul la Automatica si Calculatoare nu le avem cu filologia si e ok. Dar per total, da, ai dreptate. Greseala mea invalideaza si ideea, nu? Serios vorbind, nu-ti lua Tesla ca poate vedem dupa aia si articole gen ca n-are lemn de mahon de nu stiu ce calitate sau ca butoanele fizice sunt mai putine la numar decat la un avion. Pana una alta, bucura-te ca exista Tesla si ca ii forteaza pe toti ceilalti sa devina mai buni. Cand ti-oi lua urmatoarea masina (de la oricare producator) o sa beneficiezi si tu de tehnologia pe care o impinge Tesla si de toate patentele lor oferite pe gratis.

Bogdan Iordache 14 ianuarie 2023 - 20:20

Nu am citit un articol asa de prost de macar 2-3 ani :))) Felicitari!

Doar un exemplu — daca guvernele elimina subventiile, preturile cresc, nu scad :))

Iar clientilor care “plang in pumni” pentru ca au facut o investitie proasta le recomandam sa nu mai “investeasca” in bunuri de consum precum o masina, care e o cheltuiala nu o investitie :))

Reply
Razvan 14 ianuarie 2023 - 20:22

Care presiune din partea celorlalti producatori? Aia care se plang de cip shortage pt ca nu mai pot face rost de cip-uri antice pe tehnologie de 50nm in timp ce Tesla rescrie softul pe ce o fi disponibil la ora respectiva? Ce iti ofera Tesla e mult peste tot ce exista pe piata. Consumatorul o stie. De aceea se si vindea ca painea calda chiar si cu preturile de dinainte. Cand ai un produs superior din toate punctele de vedere iti permiti sa ii pui un pret premium (vezi Apple). Pe deasupra, nu era nici un secret ca Tesla facea in jur de 30% profit net per masina, in timp ce dinozaurii au marja de cateva procente (daca nu chiar vand in pierdere EV-urile lor). Sa vedem acum ce vor face ceilalti, daca au inovatiile de productie continue ale Tesla care le si permit sa scada preturile. Cei de la Tesla au explicat faptul ca una din tintele lor e sa reduca costul de productie pentru a face preturile astea mai mici. Misiunea lor e trecerea lumii pe energie regenerabila cat mai repede posibil, de aceea isi si ofera toate patentelele lor pe gratis. Mai spune-mi o alta companie care are atat de multa incredere in rapiditatea de inovare (care e tot ce conteaza pana la urma) incat pune totul pe masa ca ei. In timp ce ceilalti mai adauga un port USB si ii zic „noul model”.

E prima oara cand aud ca e bataie de joc la adresa clientilor sa scazi preturile. Dar lasand asta la o parte, poti sa iei model S Plaid la 100k+ si sa intreci ce supercar (de milioane+) pe combustie interna vrei. Parca pretul nu mai e „nesimtire” cum incerci sa spui.

Ar trebui sa ne bucuram si sa celebram companiile cu adevarat inovative pentru ca ne schimba viata in mai bine. Nu sa aruncam cu noroi in ele din motive dubioase. Am inteles, nu ai condus niciodata o Tesla ca sa intelegi de ce masinilea astea sunt speciale, dar datorita Tesla poate o sa conduci o alta electrica si tot o sa-ti fie mai bine.

Reply
Bogdan 15 ianuarie 2023 - 12:50

Presiune mare da…..
“Audi has stopped putting heat pumps in the Q4 e-tron. Earlier this week, the German automaker sent an email to reservation holders stating that from February onwards all Q4s will have resistive heaters instead of heat pumps. Like the majority of VW Group companies, Audi is still feeling the weight of the semiconductor shortage.
Audi sold just 1,872 Q4s in the US in 2022. For reference, Tesla delivered over 250,000 Model Ys in the same period.”

Reply
Adrian Mitrea 15 ianuarie 2023 - 14:55

Un alt exemplu de manipulare.
Vânzările lui Audi Q4 sunt irelevante în SUA, deocamdată, pentru că e un model foarte nou, ale cărui livrări acolo abia au început.
Model Y are cel puțin doi ani pe piață înaintea lui Q4, având timpul necesar să se consolideze.
Plus că SUA este piața de casă a Tesla, e normal să aibă vânzări astronomice față de Audi.
La fel cum Dacia are în România o cotă de piață uriașă, mereu peste 25%, și cum Skoda este cel mai bine vândut brand din Cehia, cu o cotă de piață istoric vorbind mereu peste 25%.

Reply
Bogdan 15 ianuarie 2023 - 15:11

Prezentarea unor cifre afectate de vânzări NU poate fi clasificata ca manipulare decât din răutate sau invidie.
Dar într-adevăr, vânzările lui Audi in US sunt irelevante… la propriu și la figurat.

Reply
Mihai 14 ianuarie 2023 - 21:07

Eu am un Leaf(foarte ok mașina pentru distante medii)
Vreau un model y lr.
Tesla ar fi trebuit sa vândă model 3 la 35.000 USD.
In România era și 70k euro un performance.

Model 3 și model y nu sunt modele de lux.
Sunt doar modele de masa.
Ca să meargă treaba trebuie sa se vândă în cantități mari.
Au capacitatea de producție mărită și deja produc pe stoc.
Spre deosebire de producătorii tradiționali care nu pot livra nimic fără termene de 1 an.
Da, toți cei cu Tesla m3 la vânzare sh sunt acum pe minus

Riscurile meseriei.
Si eu voi cumpăra un model y lr in loc de rwd.

Tesla este in offside doar cu fsd. Au vândut blana ursului din pădure ani de zile.
Nu mai merge..
In rest.
Sa își ieftinească și nemtii electricele. E doar o problema de timp.
Daca da tesla faliment, vom vedea succesul celorlalți (dar din păcate restul sunt pe compliance cars).

Reply
Van Diesel 14 ianuarie 2023 - 21:20

VAG si alti producatori au crescut de asemenea preturile cu mii de euro in ultimul an si ceva.. ( nu doar la electrice, verificati un Golf de ex..). Nu vad in nici un caz la Tesla o manipulare si dispret pt client mai mare decat la ceilalti producatori. De asemenea faptul ca Tesla include majoritatea optiunilor in pret e un avantaj semnificativ. Considerand puterea, bateria, optiunile incluse dar mai ales avansul softwareului lor practic nu au concurenta in piata momentan in acest segment de pret. Parerea mea 🙂

Reply
Alex 14 ianuarie 2023 - 21:29

În timp ce acțiunile Tesla au scăzut, acțiunile rivalilor au fost afectate și mai tare.
Acţiunile producătorilor de automobile din SUA General Motors și Ford au scăzut cu 4,5% și, respectiv, 6%, făcându-i printre cei mai mari perdanți în cadrul indicelui S&P 500, în timp ce în Europa, actiunile Stellantis au scăzut cu 3,7%, iar ale Volkswagen cu 3,6%.
Analistul Wedbush, Dan Ives, a spus că această mișcare ar putea crește livrările globale cu 12% până la 15% în acest an şi arată că Musk răspunde la concurenţa în creştere.

Reply
Eugen 15 ianuarie 2023 - 06:58

Abordarea asta din articolul de mai sus mi se pare total nepotrivita,adica acum este de vina Tesla pentru ca cumparatorul a cunparat-o anul trecut cu 10.000 de euro mai scumpa,pai anul trecut a fost criza de semiconductori,anumite materiale folosite la producerea masinilor au fost mai scunpe,totodata ca urmare a priducerii a multor masini costurile lor de productie au scazut,si-au imbunatatit pierderile de pe linia de productie ca urmare a imbunatatirii calitatii si au deschis fabrici noi gen cea din Germania. Nu sunt fan Tesla dar mi se pare in momentul actual singura masina electrica cu adevarat utilizabila si fezabila,adica are autonomie,are viteza de incarcare,este placuta de condus. Tu in loc sa faci un articol despre rusinea de pret a Daciei Joger Hybrid care costa cat o Toyota Corolla Sedan Hybrid dar vine cu garantie la tabla de 3 ani si sa nu mai zic Dacia Spring cu 65cp care o sa coste 23.000 euro si este o masina care se vinde sub brand chinezesc prin China cu 6000$ tu vii si le plangi de mila celor care au luat Tesla si acum nu pot sa o mai vanda sh. Da ce au luat-o noua ca sa faca profit cu ea la sh. Preturile de acum ale tuturor masinilor noi sunt jenante,au crescut si cu 40% in 2 ani pe alocuri.

Reply
Vladut Theodor 15 ianuarie 2023 - 07:35

Dar halatu, cât e halatu))?

Reply
Subzero 15 ianuarie 2023 - 11:19

Cum sa scrii asemenea articol?:))) ieftinirea masinilor este bataie de joc la adresa clientilor:)))) am citit articole ieri in presa straina, ei zic invers:))) competitorii sunt perplex si sub presiune, foarte bine. Tesla este superioara pe soft ai tururor. Acest ziarist isi bate joc de cititori.

Reply
Adrian Mitrea 15 ianuarie 2023 - 14:56

Ai avut curiozitatea să întrebi un posesor de Tesla cum se simte după această scădere din pix a valorii mașinilor, peste noapte?
Întreabă-i, că sunt mulți. Eu am vorbit cu câțiva. Nimeni nu e fericit că a pierdut 10.000 E într-o zi.

Reply
Bogdan 15 ianuarie 2023 - 15:28

Și ca sa pună cititorul lucrurile in perspectiva, ar fi fost corect ca articolul sa încheie ceva in genul: cu toate acestea Tesla este producatorul cu cele mai sigure mașini in testele de crash sau in realitate.
https://www.tesla.com/blog/model-y-earns-5-star-safety-rating-euro-ncap
Lucru vizibil ușor după fiecare știre cu accidente:
•BMW răsturnat in sanț (fără impact cu stâlp, copac etc, doar răsturnat) = 3 morți.
https://m.ziare.com/amp/accident-rutier/accident-constanta-bmw-rasturnat-sant-1781865
•Tesla căzută in prăpastie adânca de 90 m = toți pasagerii supraviețuiesc.
https://amp.cnn.com/cnn/2023/01/03/us/tesla-crash-cliff-california-cec/index.html

Reply
Lucian 16 ianuarie 2023 - 08:11

Jurnalism de Romania… tu ai verificat preturile in general sa vezi cum au tot crescut in ultima perioada si apoi au scazut? Verifica preturile la materie bruta gen aluminiu, cupru si o sa vezi acelasi trend descrescator dupa 2 ani de crestere. Incearca sa nu porti ochelari de cal, sau lasa-te de jurnalism.

Reply
Snow 16 ianuarie 2023 - 16:53

Nu vad nicaieri cat costa o Tesla in Romania in Decembrie sa zicem si cat costa acum, dupa ieftinire. Asta ar fi informatia care m-ar interesa.

Reply
Ovidiu 27 ianuarie 2023 - 12:59

„După orice standard al lumii civilizate, o astfel de mișcare este manipulatoare și disprețuitoare față de clienți. În special față de clienții existenți.” — de ce? cu ce a gresit Tesla fata de clientii vechi? Nu e ca si cum a fost cineva pacalit, au platit (cu buna stiinta) pretul corect la vremea respectiva. Singurul argument (fortat) pe care l-ai putea aduce e cel legat de valoarea de revanzare, dar asta nu e un commitment de la absolut nici un producator. Cei care isi cumpara un BMW Seria 7 si pierd 50-70mii euro in (numai!) trei ani sunt pacaliti de BMW?! E totusi jumatate din pretul din achizitie…

Reply
Adrian Mitrea 27 ianuarie 2023 - 18:46

E simplu. Vorbește cu orice om care și-a cumpărat o Tesla nouă din 2020 încoace. Vezi ce spune. Eu am vorbit.
Cine cumpără Seria 7 și pierde 50-70 mii de Euro în trei ani, pierde banii ăia că așa e piața second hand pentru acele mașini, nu că a devalorizat BMW mașina, din pix, prin a tăia 20% din prețul de listă. Am explicat în articol diferența dintre preț de listă și campaniile (ofertele) punctuale.
Repet, vorbește cu proprietarii de Tesla.

Reply

Lasa un comentariu