Mazda CX-30 este un SUV/crossover compact, creat pe platforma Mazda3 (model 2019) și umple locul dintre modelele CX-3 și CX-5. Probabil că alegerea naturală ar fi fost denumirea CX-4, însă Mazda a ales o altă cale – probabil un prim indiciu despre cum va fi „șlefuită” gama sa în viitor la capitolul denumiri. CX-30 vine cu paletă largă de motorizări, culminând cu aclamatul propulsor SKYACTIV-X (motorul pe benzină cu aprindere prin compresie – ca un motor diesel). În acest review extins, realizat cu ocazia testelor internaționale pentru presă, organizate în zona Girona, Spania, vă prezint versiunea SKIACTIV-G de 122 Cai Putere și vă împărtășesc impresii și despre motorizarea SKYACTIV-X.
Detalii
Marcă: Mazda
Model: Mazda CX-30 / Mazda CX-30 SKYACTIV-G122
Producție: 2019
VIN: –
Caroserie: SUV, 5 locuri
Preț (fără TVA): 23.500 Euro
Preț (cu TVA): 27.965 Euro
Motor: 2 litri (1.998 cc), pe benzină, natural aspirat, cu patru cilindri în linie (l4), 16 supape, montat transversal, injecție directă. Puterea maximă este 90 kW / 122 CP la 6.000 rpm și cuplul maxim este 213 Nm disponibil la 4.000 rpm.
Transmisie: cutie de viteze manuală, 6 trepte, roți motrice față (FWD)
Anvelope: Bridgestone Turanza T005 215/55 R18 95H
Acelerație 0-100 km/h: 10,6 secunde
Viteză maximă: 186 km/h
Consum mediu declarat (NEDC/WLTP): 5,1 l/100 km / –
Emisii: EU6, 116 g CO2/km
Rezervor (litri): 51
Dimensiuni (mm): L 4.395 / w 1.795 / h 1.540
Portbagaj (litri): 430 / 1.406
Ampatament (mm): 2.655
Masă (DIN/EU): 1.245 kg / 1.320 kg
Cd: – (indisponibil la momentul publicării acestui articol)
Punte față: Brațe independente, tip McPherson, arcuri elicoidale, amortizoare cu gaz, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.
Punte spate: Punte H cu brațe trase (semi-independentă), arcuri elicoidale, frâne cu discuri pline.
Echipament standard (selecție)
Airbag-uri frontale pentru șofer și pasager; airbag-uri laterale pentru șofer și pasager; airbag-uri cortină; airbag pentru genunchi șofer; centuri de siguranță pretensionate; ABS; geamuri electrice față-spate; schimbător de viteze îmbrăcat în piele; cadran de bord central digital; oglindă interioară electromă (fară ramă); afisaj activ color proiectat pe parbriz (HUD); sistem i-STOP; climatizare automată pe două zone; buton pornire-oprire motor; banchetă rabatabilă asimetric; ornamente cromate la interior; volan încălzit, imbrăcat în piele cu comenzi audio și Bluetooth; oglinzi retrovizoare exterioare cu funcție de memorie; stâlpi B/C îmbrăcați în piano black; hayon acționat electric; stopuri ceață; sistem de spălare a parbrizului integrat în ștergătoarele de parbriz; oglinzi retrovizoare exterioare antiorbire, electrice, pliabile și încălzite automat, cu indicator de direcție integrat, vopsite în culoarea caroseriei; senzori de parcare față-spate; parbriz degivrat în zona ștergătoarelor; semnalizare LED; stopuri LED; acces fără cheie (Smart Key); sistem inteligent de asistență la viteză (ISA); sistem monitorizare unghi mort (BSM) cu asistență la deplasarea în marșarier (RCTA); sistem inteligent de frânare (SBS); pilot automat adaptiv Mazda (MRCC); sistem apelare de urgență E-Call; sistem de recunoastere semne trafic (TSR); senzori de ploaie și de lumină; sistem alertă șofer (DAA); asistent inteligent de frânare în oraș față (SCBS); cameră video marșarier; sistem de alarmă efracție; asistent depășire bandă de rulare (LAS); asistență la deplasarea în marșarier (RCTA); sistem monitorizare presiune pneuri; sistem de asistență la plecarea din rampă; G-Vectoring Control Plus; sistem asistență trafic; sistem alertă trafic față (FCTA); frână de parcare electrică cu funcție Auto Hold; sistem de navigație integrat; MZD-Connect & smartphone.
Echipamente opționale (prețuri în Euro, fără TVA)
Vopsea metalizată Roșu Soul Crystal (630); pachet Style (1.008) cu lumini diurne LED, faruri matrix LED adaptive, geamuri fumurii spate, ornamente adiționale la interior și exterior, oglinda interior fără ramă; pachet Safety (756) cu sistem monitorizare 360°, sistem alertă șofer cu cameră video (DAA+), asistent inteligent de frânare spate, asistent trafic și croazieră; pachet Luxury (1.260) cu tapițerie din piele neagră, scaune față reglabile electric, scaun șofer cu memorie, funcție memorie oglinzi și HUD; pachet Sound (504) cu sistem audio BOSE cu 12 difuzoare; covorașe textile (62); senzori alarmă volumetrici (56).
Condus de Adrian Mitrea circa 140 km, cu un consum mediu real de 7,1 l/100 km. La finalul testului masina avea 1.250 km la bord.
23 comentarii
stie cineva mai multe detalii despre motorul mild-hybrid G120 de la Mazda? Are tot 122 CP, pe benzina, insa am inteles ca ar avea ceva tehnologie hibrida pe el, in plus fata de clasicul G120.. Cum se comporta in trafic? La taxare are reducerile aferente unui autoturism hibrid?
Mild Hybrid = evoluția sistemului start stop la cerințele anului 2019, nimic mai mult.
Nu e nimic “hybrid” la mașina asta (dacă te aștepți la ceva gen Toyota).
Nefiind un hybrid adevărat, ci mai mult o denumire de marketing, această mașină nu va trece ca hibrid în legislația românească, deci niciun beneficiu.
Da, e o evolutie, dar imensa din punctul meu de vedere. Am condus un Mercedes C200 2019 benzina
automat cu mild hybrid. Comparativ cu sistemul start-stop clasic de pe masina mea (A3 2012), e o diferenta imensa. Cand scazi sub o anumita viteza, motorul termic ti se opreste. Apoi, de exemplu cand pleci de pe loc, pana pe la 20 km\h, motorul termic este tot oprit. Cand porneste motorul termic, nu simti aceeasi vibratie, disconfort, ca la un sistem start-stop clasic. Alt punct forte in privinta acestui sistem mild hybrid e faptul ca daca esti intr-o coloana, trafic de tip stop-and-go, nu iti porneste/opreste motorul termic la fiecare miscare a automobilului.
Diferențele dintre diverse sistem mild hybrid sunt mari. De aceea denumirea mild hybrid e prea generică și nu reflectă întocmai ce face fiecare sistem în parte. E ca și cum am vorbi despre mașini albastre. Sunt toate mașinile albastre la fel?
La Mazda e un mild hybrid mai puțin avansat decât ce zici tu că ai întâlnit la Mercedes. Da, pornirea se face din alternator (deci vibrații reduse), dar mașina nu poate pleca de pe loc cu motorul termic oprit.
Oricum am da-o, tot spre electric se duc toți…
Multumesc de rapsuns. In Bucuresti este o hotarare a Consiliului Municipiului Buc care spune ca autoturismele electrice si hibride pot parca gratis in parcarile administrate de primarie, daca gasesc locuri libere. Se ia o tidula de la Administratia strazilor, se lipeste in geam, si se parcheaza gratis, pe baza acestei tidule,
Dar daca mild hibrid de la Mazda nu are legatura cu hibridul adevarat, mi-am luat gandul…
Știu de vinietă, am și eu la i3.
Dar la mild hybrid nu se aplică…
Sunteti 100% sigur ca nu se aplica la Mazda cu motoare mild-hibrid? Intreb ptr ca ptr mine este important.
Mazda cx-30 este recunoscuta ca hybrid. Am achizitionat-o cu programul Rabla prin care am avut bonus de hybrid
Adică 4.500 Euro?
Gresit. Este hibrid. Am fost compensat de RABLA cu 8200 lei pentru CX-30
Mașinile plug-in hibride au ecobonus 22.500 Lei, iar cele electrice au 45.000 Lei.
Ce ai luat tu este tichet rabla și un stimulent pentru emisii reduse (pe care îl pot atinge mașinile mild hibrid). Dar bonusul luat de tine nu este pentru că mașina e hibridă, ci pentru că are emisii reduse. E altă poveste. Dacă cineva ar lansa un diesel non hibrid cu aceleași emisii s-ar încadra la același ecobonus. Să zicem un mai vechi Volkswagen XL1…
Pacat ca Mazda isi bate joc de designul masinilor. Cum sa vii in 2020 cu motoare de 122 CP, asta din 2L si cu punte semi pe spate, in conditiile in care oricum ai MacPherson pe fata?
Poate Adrian trebuia sa scrie mai mult de versiuna cu Skyactiv X. Testata de AMS in Germania pe Mazda 3 reuseste un consum mediu de 6,6L/100 ceea ce mie mi se pare exceptional! Aceasta are 180Cp si 224Nm lucru care mie nu mi se pare deloc bataie de joc. Singurul lucru de care e pacat e poate ca nu ofera superbul diesel cu supraalimentare secventiala de 2.2L. Versiunea AWD are punte independenta pe spate la fel ca si la Mazda 3.
VAG are punte rigida pe spate la motoarele sub 150 CP. E mai bine cu punte semiindependenta decat cu una rigida.
Poate nu vrea toata lumea 1.0 in 3 cilindri…
Au englezii o vorba: there is no replacement for displacement :). Motorul de 1litru turbo merge 100k si sigur cade ceva la el pe cand asta de 2L prinde si 1000k.
Asta ? Care asta ? Vorbesti de cel de 2L aspirat ? E cu injectie directa si raport de compresie 14:1, fata de 9-9.5:1 cat aveau aspiratele multipunct de acum 20 de ani, care tineau intr-adevar sute de mii de km. Pe-asta nu mizez mai mult decat pe 1l turbo, nici n-am de ce.
Pacat de la banii astia Mazda face economie la vopsea. Am fost la salonul auto de anul trecut si exceptand decapotabila Miata care era incuiata in rest la toate modele expuse se vedea clar diferenta intre vopseaua exterioara si cea de pe stalpi si pragurile interioare unde nu mai era aceeasi nuanta, Adica Rosu Soul Crystal dar nu pe peste tot. Jenant totusi, chiar este vizibil cand deschizi usa masinii.
Cx-30 sau Xceed? Nu face nimeni un test comparativ l suvurile compacte?
Va rog frumos un comparativ Mazda cx 30 motor 122 cp vs Kia xceed motor 140 cp!
Consumul este foarte ridicat, La 9000km computerul indica 7,4 l/100km combinat. In oras consuma mai mult decat dublul specificat (122CP AT – 6,5)
Familia mea are o Mazda 3, care este sora lui CX-30, asa incit iata citeva impresii:
– finisajele interioare sunt excelente, cu mult peste ce se asteapta de la aceasta clasa
– vizibilitatea in spate si cea laterala sunt atroce, fara camera video cred ca ar fi fost foarte dificil de parcat
– masina se conduce foarte placut, este silentioasa, precisa (directia si suspensia), agila si puternica
– masina noastra are jenti de 18″ insa nu te hurducaie pe drumuri mai proaste
– sistemul multimedia este excelent, insa acesta este un aspect subiectiv – multi prefera sistemele cu ecran tactil
– suspensia spate cu punte rigida – Mazda sustine ca a folosit aceasta solutie pentru a reduce zgomotul, nu (doar) din motive de cost
Mazda este o firma mica, care incearca s-o vireze in directia „semi-lux”, asa incit sa poata oferi o alternativa japoneza la BMW. Ramane de vazut daca vor reusi ori nu, insa este interesant de urmarit incercarea.
Cx 30 este încadrată ca hybrid. Taxa este de 10 RON /an și ai și parcare gratuita