Acasa Foto Test Drive Mazda CX-30

Test Drive Mazda CX-30

de Adrian Mitrea

Mazda CX-30 este un SUV/crossover compact, creat pe platforma Mazda3 (model 2019) și umple locul dintre modelele CX-3 și CX-5. Probabil că alegerea naturală ar fi fost denumirea CX-4, însă Mazda a ales o altă cale – probabil un prim indiciu despre cum va fi „șlefuită” gama sa în viitor la capitolul denumiri. CX-30 vine cu paletă largă de motorizări, culminând cu aclamatul propulsor SKYACTIV-X (motorul pe benzină cu aprindere prin compresie – ca un motor diesel). În acest review extins, realizat cu ocazia testelor internaționale pentru presă, organizate în zona Girona, Spania, vă prezint versiunea SKIACTIV-G de 122 Cai Putere și vă împărtășesc impresii și despre motorizarea SKYACTIV-X.

Detalii

Marcă: Mazda

Model: Mazda CX-30 / Mazda CX-30 SKYACTIV-G122

Producție: 2019

VIN: –

Caroserie: SUV, 5 locuri

Preț (fără TVA): 23.500 Euro

Preț (cu TVA): 27.965 Euro

Motor: 2 litri (1.998 cc), pe benzină, natural aspirat, cu patru cilindri în linie (l4), 16 supape, montat transversal, injecție directă. Puterea maximă este 90 kW / 122 CP la 6.000 rpm și cuplul maxim este 213 Nm disponibil la 4.000 rpm.

Transmisie: cutie de viteze manuală, 6 trepte, roți motrice față (FWD)

Anvelope: Bridgestone Turanza T005 215/55 R18 95H

Acelerație 0-100 km/h: 10,6 secunde

Viteză maximă: 186 km/h

Consum mediu declarat (NEDC/WLTP): 5,1 l/100 km / –

Emisii: EU6, 116 g CO2/km

Rezervor (litri): 51

Dimensiuni (mm): L 4.395 / w 1.795 / h 1.540

Portbagaj (litri): 430 / 1.406

Ampatament (mm): 2.655

Masă (DIN/EU): 1.245 kg / 1.320 kg

Cd: – (indisponibil la momentul publicării acestui articol)

Punte față: Brațe independente, tip McPherson, arcuri elicoidale, amortizoare cu gaz, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.

Punte spate: Punte H cu brațe trase (semi-independentă), arcuri elicoidale, frâne cu discuri pline.


Echipament standard (selecție)

Airbag-uri frontale pentru șofer și pasager; airbag-uri laterale pentru șofer și pasager; airbag-uri cortină; airbag pentru genunchi șofer; centuri de siguranță pretensionate; ABS; geamuri elec­trice față-spate; schim­băt­or de viteze îm­brăc­at în piele; cadran de bord cen­t­ral di­git­al; oglindă in­teri­oară elec­tromă (fară ramă); afisaj act­iv co­l­or proiectat pe par­br­iz (HUD); sistem i-STOP; cli­mat­iz­are auto­mată pe două zone; but­on pornire-opri­re mo­tor; banchetă ra­bat­ab­ilă asi­met­ric; or­na­mente cro­mate la in­teri­or; volan încălz­it, im­brăcat în piele cu comen­zi au­dio și Bluetooth; oglin­zi ret­ro­vi­zoare ex­ter­i­oare cu funcție de memor­ie; stâlpi B/C îm­brăcați în pi­ano black; hay­on acțion­at elec­tric; stop­uri ceață; sistem de spălare a par­br­izu­lui in­teg­rat în șter­gătoarele de par­br­iz; oglin­zi ret­ro­vi­zoare ex­ter­i­oare an­ti­or­bire, elec­trice, pli­abile și încălz­ite auto­mat, cu in­dic­at­or de dir­ecție in­teg­rat, vop­s­ite în cu­loarea caroser­iei; sen­zori de par­care față-spate; par­br­iz de­giv­rat în zona șter­gătoarelor; sem­n­al­iz­are LED; stop­uri LED; ac­ces fără cheie (Smart Key); sistem in­teli­gent de as­istență la viteză (ISA); sistem mon­it­or­iz­are un­ghi mort (BSM) cu as­istență la de­plas­area în marșar­i­er (RCTA); sistem in­teli­gent de frân­are (SBS); pi­lot auto­mat ad­apt­iv Mazda (MRCC); sistem apelare de ur­gență E-Call; sistem de re­cun­oast­ere semne trafic (TSR); sen­zori de ploaie și de lu­mină; sistem alertă șofer (DAA); as­ist­ent in­teli­gent de frân­are în oraș față (SCBS); cameră video marșar­i­er; sistem de alarmă efracție; as­ist­ent de­pășire bandă de rulare (LAS); as­istență la de­plas­area în marșar­i­er (RCTA); sistem monitoriz­are presi­une pneuri; sistem de as­istență la ple­carea din rampă; G-Vect­or­ing Con­trol Plus; sistem as­istență trafic; sistem alertă trafic față (FCTA); frână de par­care elec­trică cu funcție Auto Hold; sistem de nav­igație in­teg­rat; MZD-Con­nect & smart­phone.


Echipamente opționale (prețuri în Euro, fără TVA)

Vopsea metalizată Roșu Soul Crystal (630); pachet Style (1.008) cu lumini diurne LED, faruri matrix LED adaptive, geamuri fumurii spate, ornamente adiționale la interior și exterior, oglinda interior fără ramă; pachet Safety (756) cu sistem monitorizare 360°, sistem alertă șofer cu cameră video (DAA+), asistent inteligent de frânare spate, asistent trafic și croazieră; pachet Luxury (1.260) cu tapițerie din piele neagră, scaune față reglabile electric, scaun șofer cu memorie, funcție memorie oglinzi și HUD; pachet Sound (504) cu sistem audio BOSE cu 12 difuzoare; covorașe textile (62); senzori alarmă volumetrici (56).


Condus de Adrian Mitrea circa 140 km, cu un consum mediu real de 7,1 l/100 km. La finalul testului masina avea 1.250 km la bord.


Link-uri și documente utile

18
Lasa un comentariu

avatar
5 Comment threads
13 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
12 Comment authors
CornelAdrian MitreaVoicuStoinescu Manuel-FlorinTudor Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
bancher
Cititor
bancher

stie cineva mai multe detalii despre motorul mild-hybrid G120 de la Mazda? Are tot 122 CP, pe benzina, insa am inteles ca ar avea ceva tehnologie hibrida pe el, in plus fata de clasicul G120.. Cum se comporta in trafic? La taxare are reducerile aferente unui autoturism hibrid?

Octav
Cititor
Octav

Pacat ca Mazda isi bate joc de designul masinilor. Cum sa vii in 2020 cu motoare de 122 CP, asta din 2L si cu punte semi pe spate, in conditiile in care oricum ai MacPherson pe fata?

Mihai
Cititor
Mihai

Poate Adrian trebuia sa scrie mai mult de versiuna cu Skyactiv X. Testata de AMS in Germania pe Mazda 3 reuseste un consum mediu de 6,6L/100 ceea ce mie mi se pare exceptional! Aceasta are 180Cp si 224Nm lucru care mie nu mi se pare deloc bataie de joc. Singurul lucru de care e pacat e poate ca nu ofera superbul diesel cu supraalimentare secventiala de 2.2L. Versiunea AWD are punte independenta pe spate la fel ca si la Mazda 3.

bancher
Cititor
bancher

VAG are punte rigida pe spate la motoarele sub 150 CP. E mai bine cu punte semiindependenta decat cu una rigida.

Iulian
Cititor
Iulian

Poate nu vrea toata lumea 1.0 in 3 cilindri…

Tudor
Cititor
Tudor

Au englezii o vorba: there is no replacement for displacement :). Motorul de 1litru turbo merge 100k si sigur cade ceva la el pe cand asta de 2L prinde si 1000k.

Cornel
Cititor
Cornel

Asta ? Care asta ? Vorbesti de cel de 2L aspirat ? E cu injectie directa si raport de compresie 14:1, fata de 9-9.5:1 cat aveau aspiratele multipunct de acum 20 de ani, care tineau intr-adevar sute de mii de km. Pe-asta nu mizez mai mult decat pe 1l turbo, nici n-am de ce.

Andrei
Cititor
Andrei

Pacat de la banii astia Mazda face economie la vopsea. Am fost la salonul auto de anul trecut si exceptand decapotabila Miata care era incuiata in rest la toate modele expuse se vedea clar diferenta intre vopseaua exterioara si cea de pe stalpi si pragurile interioare unde nu mai era aceeasi nuanta, Adica Rosu Soul Crystal dar nu pe peste tot. Jenant totusi, chiar este vizibil cand deschizi usa masinii.

Trade
Cititor
Trade

Cx-30 sau Xceed? Nu face nimeni un test comparativ l suvurile compacte?

Stoinescu Manuel-Florin
Cititor

Va rog frumos un comparativ Mazda cx 30 motor 122 cp vs Kia xceed motor 140 cp!