Acasa Romania SEAT Tarraco, lansat în România: frate cu Tiguan Allspace și Skoda Kodiaq, rival pentru Hyundai Santa Fe și KIA Sorento

SEAT Tarraco, lansat în România: frate cu Tiguan Allspace și Skoda Kodiaq, rival pentru Hyundai Santa Fe și KIA Sorento

de Adrian Mitrea

SEAT Tarraco (sursa – SEAT)

Cel mai mare SUV de până acum al mărcii spaniole SEAT, Tarraco, a fost lansat oficial în țară, iar importatorul local, Porsche România, estimează că va livra 400 de astfel de mașini în 2019. SEAT Tarraco este „frate” cu Volkswagen Tiguan Allspace și Skoda Kodiaq, iar printre principalii rivali se numără mașini precum Hyundai Santa Fe, KIA Sorento, Nissan X-Trail.

SEAT Tarraco poate avea cinci sau șapte locuri și demonstrează, încă o dată, puterea Volkswagen Group când vine vorba de a lansa SUV după SUV, din moment ce intențiile de cumpărare se îndreaptă mai mult ca niciodată către asemenea autovehicule.

Cu un preț de pornire de 26.754 Euro cu tot cu TVA pentru piața din România (22.482 Euro fără TVA), Tarraco va reprezenta aproape 20% din vânzările SEAT la noi în țară în 2019. Concret, ținta de vânzări pentru acest an este de 400 unități SEAT Tarraco din totalul de 2.100 unități SEAT per total, pe țară. În 2020 ținta de vânzări pentru Tarraco în România va fi dublă: 800 unități.

Prezent la evenimentul de lansare al Tarraco în România, Brent Valmar, șeful Porsche România, a declarat că obiectivul de vânzări al întregului grup Porsche România pe anul 2019 este de 34.000 unități, țintă care îi va asigura și în acest an poziția de lider în rândul importatorilor auto.

În numai doi ani SEAT trece, în România, prin schimbări majore: are un nou director de marcă, Horațiu Moldovan (din Noiembrie 2018), lansează cel mai mare SUV al său, Tarraco (T1 2019), lansează primul plug-in hybrid al mărcii (S2 2019), iar rețeaua de vânzări și service va ajunge la 12 parteneri autorizați (până la final de de 2019).

Referitor la rețea, conducerea Porsche România și-a dorit mereu circa 15 distribuitori autorizați pentru SEAT, dar mereu a fost o discuție complicată despre numărul de modele relativ mic al gamei SEAT, despre profitabilitate și despre volumele ce pot fi comercializate. SEAT se află, probabil, în cea mai bună formă de până acum, având o gamă nouă și extinsă cu noi modele care au priză la public. Rețeaua numără nouă centre în prezent, iar până la final de 2019 vor fi deschise încă trei, ținta ideală fiind un total de 15 la nivel național.

SEAT Tarraco (sursa – Porsche Romania)


De ce Tarraco?

Denumirea Tarraco este inspirată din numele orașului mediteranean Tarragona – centru istoric și cultural, în care memoria plină se sensuri a timpurilor vechi se îmbină perfect cu spiritul tânăr și aventuros. Tototdată, prin această denumire, SEAT păstrează tradiția de a denumi modelele sale ca pe orașe sau regiuni din țara de casă a mărcii: Spania.

SEAT Tarraco a obținut 5 stele din 5 la testele Euro NCAP și vine pe piață într-un moment în care publicul, inclusiv cel din România, se uită tot mai mult la SUV-uri ca mașini de familie, în detrimentul clasicelor break-uri sau MPV-uri. „SUV-izarea” SEAT a început în 2016, prin lansarea lui Ateca, apoi a urmat Arona, iar acum, Tarraco.

Sunt disponibile două motorizări pe benzină (1.5 TSI 150 CP MT6 și 2.0 TSI 190 CP DSG 7 4Drive) și două diesel (2.0 TDI 150 CP cu tracțiune față și cutie de viteze manuală MT6 sau cu tracțiune integrală și cutie de viteze cu dublu ambreiaj DSG 7 și mai puternicul 2.0 TDI 190 CP, disponibil exclusiv cu DSG 7 și 4Drive) pentru Tarraco, iar din a doua parte a anului 2019 va fi disponibilă și o variantă plug-in hybrid (benzină + electric). Începând cu 2020 va ajunge în România și SEAT el-Born, primul automobil 100% electric al mărcii spaniole. El are forma unui SUV compact, prezentat deocamdată publicului sub formă de concept.


Echiparea CUPRA e acum (sub)marcă

Inclusiv (sub)marca CUPRA este disponibilă din 2019 în România, deocamdată cu un singur punct de vânzare și service – în cadrul complexului Porsche București Nord.

Practic SEAT a decis să transforme echiparea CUPRA în marcă de sine stătătoare, tot așa cum Fiat are Abarth, spre exemplu. Interesul pentru CUPRA în România este „surprinzător de mare”, potrivit lui Moldoveanu.


Cine este Horațiu Moldovan?

Frâiele SEAT în România sunt conduse de Horațiu Moldoveanu, din Noiembrie 2018, el având o experiență de 18 ani în cadrul Porsche România. A început să lucreze în grup în 2001, la Porsche Leasing România, iar între anii 2003-2018 a dezvoltat rețeaua și serviciile Das WeltAuto pe plan local.


Link-uri și documente utile:


Lansare SEAT Tarraco in Romania (sursa – Porsche Romania)

3 comentarii

ion 10 aprilie 2019 - 11:59

Skoda din titlu este Kodiaq

Reply
Dorin 10 aprilie 2019 - 18:12

„Frâiele SEAT în România sunt conduse de Horațiu Moldoveanu, din Noiembrie 2019,” – pe bune?

Reply
Adrian Mitrea 10 aprilie 2019 - 22:54

Nu, pe rele.
Îți dai seama că a fost o greșeală de redactare și îți mulțumesc că ai sesizat-o. Totuși, poți fi mai blând în exprimare, că nu te-am înjurat sau ceva…

Reply

Lasa un comentariu