Acasa BMW BMW Vision iNEXT, direcția pentru viitor a tuturor mărcilor BMW Group

BMW Vision iNEXT, direcția pentru viitor a tuturor mărcilor BMW Group

de Adrian Mitrea

„BMW Vision iNEXT reprezintă o nouă eră a plăcerii de a conduce. (…) Proiectul iNEXT va oferi baza pentru viitor, de pe urma căreia întreaga companie şi toate mărcile sale vor beneficia”, a spus Harald Krüger, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW Group. iNEXT construieşte mai departe pe ideea care a luat formă în 2007 cu „project i” şi a evoluat spre lansarea modelului BMW i3 în 2013. În spatele numelui de proiect iNEXT stă o mașină de serie care va fi lansată în serie în 2021, dar conceptul BMW Vision iNEXT transcende automobilul de serie și se referă la un spectru mai larg de așteptări legate de automobilele BMW Group.

Foarte automatizat, fără emisii şi complet conectat, conceptul reuneşte, pentru prima dată, domeniile de inovaţie strategice ale BMW Group într-un Vision Vehicle. În acelaşi timp răspunde la o întrebare esenţială: „Cum va arăta un automobil care se poate deplasa atât autonom, cât şi condus de utilizator?”, spune BMW Group. În centrul acestei ecuații sunt, mai mult ca niciodată, oamenii, cu toate emoţiile şi dorinţele lor, potrivit companiei auto germane. Iar BMW i, la fel ca în etapa de dezvoltare pentru BMW i3 şi BMW i8, este eliberat de restricţiile, procedurile şi cutumele pe care le impune o dezvoltare pornind de la modele clasice. Există astfel libertatea dezvoltării unor automobile noi, adaptate cerinţelor şi soluţiilor tehnologice pe care le aduce condusul autonom şi conectat.

Versiunea de serie a BMW iNEXT îşi va asuma rolul de nou avanpost tehnologic. Producţia la uzina din Dingolfing este planificată să înceapă în 2021. Pentru prima oară, domeniile de inovaţie strategice („D + ACES”) ale BMW Group se vor regăsi pe şosea într-un singur pachet. „D + ACES” vine de la Digitalisation + Automated Connected Electrified Share.

„Un Vision Vehicle orientat spre viitor – BMW Vision iNEXT – oferă o avanpremieră tangibilă a modului în care ar putea arăta BMW iNEXT”, spune BMW.

Alegerea BMW Group de a folosi ca platformă tehnologică o mașină de tip SUV nu este deloc întâmplătoare: clienții din toată lumea vor SUV-uri și tot aceștia sunt cei dispuși să plătească pentru tehnologie – mai mult decât un client de roadster sau de berlină.

„Având dimensiunile şi proporţiile unui BMW SAV modern, BMW Vision iNEXT are o prezenţă dominantă. Automobilul transmite instantaneu caracterul inovator prin formele şi suprafeţele bine sculptate. Vopseaua strălucitoare şi detaliile sofisticate întăresc suplimentar această impresie. Culoarea Liquid Greyrose Copper a exteriorului se schimbă treptat în nuanţe de la cupru cald până la trandafiriu închis şi oferă automobilului o atitudine dinamică”, spune BMW.

BMW Vision iNEXT (sursa – BMW)

Deblocarea automobilului determină luminarea accentelor albastre, accentuând liniile. Suprafeţele de sticlă, precum geamurile mari şi luminile, sunt integrate perfect în design şi au aspectul unor încrustaţii elaborate. În centrul părţii frontale se află o grila mare, poziţionată vertical. Asemenea tuturor automobilelor cu propulsie electrică, grila este închisă. Fără motor cu ardere internă care necesită răcire puternică, elementul grilei reprezintă acum un „panou inteligent” care conţine o gamă de senzori. Farurile subţiri fac parte dintr-o interpretare modernă a părţii frontale „patru ochi” caracteristică pentru BMW. Parbrizul se extinde într-un acoperiş panoramic mare, oferind simplitate vizuală şi asigurând faptul că interiorul inovator este vizibil din exterior.

BMW Vision iNEXT afişează poziţia puternică şi robustă a unui BMW SAV (Sport Activity Vehicle – adică denumirea de SUV în interpretare BMW) modern atunci când este privit din lateral. Dimensiunile funcţionale în două volume ale automobilului şi linia lungă a acoperişului sunt indicii ale spaţiului interior generos.

Jantele sunt mari (24 ţoli) și eficiente din punct de vedere aerodinamic. Există două uşi mari opozabile, fără montant B care să le separe. Când sunt deschise, ele oferă o vedere liberă a interiorului spaţios. Cadrul uşilor dezvăluie suprafeţele cu fibră de carbon. Pragurile în culoare neagră conferă robusteţea tipică SAV. În plus, încorporează o bandă de accent albastră ca element ce subliniază că automobilul este unul cu propulsie electrică.

BMW Vision iNEXT (sursa – BMW)

În spate, aranjamentul orizontal al liniilor şi suprafeţelor creează o postură lată şi dinamică. Stopurile subţiri şi distinctive se extind mult în partea spate a automobilului. Curgerea aerului şi o arodinamică optimă este asigurată şi de liniile acoperişului şi un difuzor spectaculos, iluminat, pentru un impact mai dramatic.

BMW Group dă indicii și despre denumirile modurilor de condus din viitoarele sale automobile. Dacă acum avem Eco Pro +, Eco Pro, Comfort, Adaptive, Sport și Sport +, conducătorii BMW Vision iNEXT pot alege să conducă chiar ei (în modul „Boost”) sau să fie conduşi (modul „Ease”).

Modul „Boost” utilizează sistemul de propulsie electrică pentru a oferi o experienţă de condus extrem de dinamică şi silenţioasă, cu emisii zero.

În modul „Ease” automobilul oferă conducătorului şi pasagerilor un spaţiu în care să se poată angaja într-o gamă largă de activităţi: BMW Vision iNEXT poate fi un loc de relaxare, interacţiune, divertisment şi socializare. În consecinţă habitaclul se aseamănă mai mult cu un „spaţiu de locuit”, confortabil şi decorat modern.

Modurile „Boost” şi „Ease” modifică mediul conducătorului. În interiorul cockpitului de dimensiuni mari, zona conducătorului este definită de cele două panouri de afişare digitală vizibile şi de volan. Planșa de bord plată, acoperită de o stofă bej, se îmbină cu elemente din lemn şi o podea tot din lemn pentru a crea o ambianţă plăcută şi familiară.

În modul „Boost” volanul şi afişajele sunt poziţionate spre conducător. Când este activat modul „Ease”, spaţiul din apropierea imediată a conducătorului se transformă. Astel, volanul se retrage uşor, creând un sentiment de spaţiu mai deschis. Panourile de afişare trec de la conţinutul de condus la „Exploration Mode”, care oferă conducătorului şi pasagerilor sugestii despre locurile şi evenimentele din apropiere.

Tetierele scaunelor faţă pot fi rabatate, permiţând persoanelor din faţă să comunice mai eficient cu pasagerii din spate. Consola centrală dintre scaunele din faţă are toate caracteristicile unei piese de mobilier de înaltă calitate, datorită atât designului, cât şi materialelor. Un finisaj mat de lemn poros îi conferă aspectul unei mese de cafea plutitoare care continuă până în spate.

Sub panoul din lemn fin este o cochilie realizată din sticlă de cristal luminată şi rafinată, aşezată deasupra unei baze delicate, de culoarea bronzului. Faţetarea cristalului refractă lumina care intră, divizând-o într-o multitudine de culori şi inundând interiorul în reflexii luminoase.

La prima vedere, compartimentul din spate are aspectul unui spaţiu de locuit modern, de ultimă generaţie. Spaţiu pentru şezut se desfăşoară continuu şi generos pe toată lăţimea şi oferă locururilor din spate caracterul unei loje îmbietoare. Stofa Jacquard ţesută manual, de culoare Enlighted Cloudburst, se extinde pe întreaga zonă a banchetei şi pe panourile laterale schimbându-se treptat de la gri petrol la alb şi îi conferă habitaclului o notă foarte modernă.

BMW Vision iNEXT (sursa – BMW)

Pentru a păstra caracterul familial al compartimentului spate şi, prin urmare, pentru a menţine pasagerii în prim-plan, tehnologia inteligentă este integrată fără a fi vizibilă. Numai atunci când este solicitată de către conducător sau pasageri, tehnologia devine perceptibilă. De exemplu, în viitor ar putea fi posibilă operarea diferitelor funcţii prin suprafeţe realizate din lemn sau stofă. Afişajele nu vor mai fi esenţiale, deoarece proiecţia inteligentă ar putea transforma orice suprafaţă într-un afişaj interactiv.


Peste 300 de reprezentanţi mass-media internaţionali au urcat la bordul celei mai avansate şi eficiente aeronave cargo din clasa ei – un avion Boeing 777F din flota Lufthansa Cargo – pentru a experimenta în premieră viziunea mobilităţii viitorului: BMW Vision iNEXT – cel mai recent Vision Vehicle al BMW Group.

Echipele Lufthansa Cargo şi BMW Group au avut o colaborare strânsă pentru a transforma această prezentare de automobil şi tehnologie dintr-o idee în realitate. Grupul de invitaţi a descoperit automobilul cu caracter de pionierat şi viitorul BMW Group în cadrul unui concept closed room exclusivist, conceput şi creat special pentru această ocazie.

Pregătirile pentru evenimentul de prezentare au implicat instalarea a peste 7,5 kilometri de cabluri, în timp ce 78.000 de LED-uri montate în 165 de module video LED şi zece proiectoare de 13.000 lumeni ANSI au creat un spectacol în interiorul aeronavei Boeing care face apel la toate simţurile. Peste 120 de specialişti în construcţii de standuri expoziţionale de la Lufthansa Cargo şi BMW Group au contribuit la realizarea proiectului.

Inginerii şi specialitşii au utilizat aproximativ 30 de tone de materiale pentru construcţia platformei potrivite pentru BMW Vision iNEXT. Provocarea a implicat nu numai găzduirea unei prezentări aşa cum nici unul dintre cei prezenţi nu a mai văzut până acum, ci şi asigurarea faptului că această creaţie „decolează”.

Termenele au fost strânse, având în vedere necesitatea de a transforma întregul decor în interiorul 777F din modul de prezentare în cel de zbor şi înapoi – totul rapid şi în siguranţă. Primii oaspeţi au sosit la opt ore după aterizarea aeronavei. Şi, la doar patru ore după încheierea ultimei prezentări la o locaţie, avionul Boeing a decolat spre următoarea destinaţie a itinerariului său. Acest tur de forţă din punct de vedere tehnic şi logistic a susţinut o prezentare de automobil şi tehnologie care a fost cu adevărat fără precedent.

BMW Vision iNEXT (sursa – BMW)

BMW Vision iNEXT (sursa – BMW)


Proiectul de automobil BMW iNEXT şi-a asumat un rol central comparabil în dezvoltarea seturilor de instrumente şi a componentelor necesare în viitor. Privind în perspectivă, noile arhitecturi de automobile pentru toate configuraţiile de tracţiune faţă, spate şi integrală, plus uzinele de ultimă generaţie vor permite BMW Group să ia decizii rapide cu privire la care şi câte modele ar trebui sa fie complet electrice, echipat cu un sistem de propulsie plug-in hybrid sau propulsate de un motor termic eficient. Până în 2025, BMW Group va oferi 25 de modele cu sisteme de propulsie electrificate, dintre care 12 vor fi integral electrice.

În iulie 2017 BMW Group a anunţat că noul MINI complet electric va fi lansat ca o variantă a modelului MINI Hatch cu trei uşi. Producţia modelului MINI complet electric va începe în 2019. În viitor, clienţii MINI vor putea alege dintre trei tipuri diferite de propulsii: motor termic, plug-in hybrid sau motor electric. Trenul de rulare al modelului MINI complet electric va fi produs la uzinele BMW Group din Dingolfing şi Landshut – centrele de competenţă pentru mobilitatea electrică din cadrul reţelei de producţie a companiei. Ulterior, trenul de rulare va fi integrat în automobil la uzina BMW Group din Oxford. Decizia în favoarea Oxford a fost luată ţinând cont de faptul că uzina produce deja majoritatea modelelor MINI Hatch cu trei uşi.

BMW iX3 Concept, prezentat în premieră la Auto China 2018 de la Beijing, oferă o primă perspectivă asupra viitorului: primul model al mărcii BMW care va avea propulsie exclusiv electrică va fi un Sport Activity Vehicle (SAV) veritabil – şi fără compromisuri în ceea ce priveşte funcţionalitatea şi confortul. Spre deosebire de BMW i3, pe care clienții îl pot alege și în versiune hibridă, BMW iX3 va fi disponibil doar electric.

Printre inovaţiile prezentate în BMW iX3 Concept se află cea de-a cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive. Un avantaj-cheie al acestei tehnologii de propulsie electrică este gruparea motorului electric, a transmisiei şi a electronicii de putere într-o componentă de propulsie electrică nouă şi separată. În plus, cea de-a cincea generaţie a sistemului de propulsie electrică include şi baterii noi, cu densitate energetică îmbunătăţită şi de capacitate crescută.

Acest pachet nou de tehnologie aduce progrese considerabile în ceea ce priveşte caracteristicile de performanţă, autonomia, reducerea masei, spaţiul necesar pentru linia de asamblare şi flexibilitatea.

În plus, construcţia modulară a tehnologiei permite adaptarea acesteia la nivelurile de performanţă necesare şi la spaţiul disponibil. În ceea ce priveşte performanţele BMW iX3 Concept motorul electric dezvoltă peste 200 kW/270 CP şi oferă o autonomie în ciclul WLTP de peste 400 de kilometri, totul susţinut de o baterie de 70 kWh care poate fi încărcată la staţii cu puteri de până la 150 kW.

Datorită celor patru mărci ale sale (BMW, MINI, Rolls-Royce şi BMW Motorrad) BMW Group este liderul mondial al constructorilor premium de automobile şi motociclete şi oferă servicii financiare şi de mobilitate premium. Reţeaua de producţia a BMW Group cuprinde 31 de unități de producţie şi asamblare în 14 ţări. Compania are o reţea globală de vânzări în peste 140 de ţări.

În 2017, BMW Group a vândut, la nivel mondial, peste 2.463.500 de automobile şi peste 164.000 de motociclete. În anul fiscal 2017 profitul brut a fost de 10,655 miliarde Euro, iar veniturile au fost de 98,678 miliarde Euro. La 31 Decembrie 2017 BMW Group dispunea de o forţă de muncă de 129.932 de angajaţi.

BMW Vision iNEXT (sursa – BMW)

BMW Vision iNEXT (sursa – BMW)

BMW Vision iNEXT (sursa – BMW)

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notifica-ma despre
guest
6 Comments
vechi
noi
Inline Feedbacks
View all comments
jiji
jiji
1 an

Duamnefereste, ce aratare… la exterior, ca la interior wow! Acele scaune par luate direct din autobuzele STB (ex ratb).

gogu
gogu
1 an

Printre cele mai urate concept car uri. La interior se vede o masa de calcat in locul cotierei !?
Scaunele au picioare metalice stil bucatarie

Stefan Ivan
Stefan Ivan
1 an

… Un concept hidos, este ca o sufragerie cu mobilier de calitate dar, care in ansamblu ofera o imagine hidoasa. Este o rusine pentru BMW.

Florin
Florin
1 an

Ca bmw-urile actuale sunt frumoase. Acelasi design kitsch de 20 ani, cu pretentii de agresivitate. Nu e de mirare ce fel de oameni atrag.

Ovidiu
Ovidiu
1 an

iti dai seama cat de aroganti sunt cei din top management de la BMW, daca nici nu s-au coborat sa se uite ca exista si alte marci de masini in afara in BMW, si sa nu cumva sa fie acuzati de plagiat – ma refer aici la Kia.

Claudia
1 an

Aspectul e foarte dominant! Arata bestial!