sharetoo, serviciul de mobilitate lansat de Porsche Bank, începe 2018 în forță și se remarcă prin diversitatea de modele disponibile, de la mașini de oraș precum Volkswagen Polo, până la SUV-uri foarte noi, precum Skoda Karoq. În flotă există chiar și automobile electrice, cum este Volkswagen e-Golf – mașină pe care am rezervat-o pentru câteva zile să vă arătăm ce este și cum funcționează sharetoo.
Mai multe detalii despre serviciu pot fi găsite pe pagina oficială. Aplicația sharetoo by PFG poate fi descărcată de AICI pentru iOS și de AICI pentru Android.
16 comentarii
In locul lui Adrian eu mi as fi luat Karoq… Imi place foarte mult masina aia – are dimensiunile perfecte. In clipul asta e prima oara cand vad una rosie.
Deci nu este valabil pentru persoane fizice ?
Salut, Cătălin,
Este valabil pentru persoane fizice în măsura în care acele persoane fizice sunt angajate la o companie cu minimum 100 de angajați și există un contract între firma respectivă și sharetoo.
În acest punct persoana fizică poate închiria mașina fie în interes de serviciu, fie în interes personal.
Așa funcționează serviciul în prezent.
Mulțumesc pentru comentariu!
Interesant. Mi-ar fi placut si o indicatie macar ref la preturi si o comparatie cu serviciul similar GetPony. Inteleg ca nu se adreseaza persoanelor fizice (desi nu e foarte clar), dar review-ul a fost facut cumva ca si cand ar fi o optiune pentru oricine vrea sa testeze macar o masina noua pe o perioada mai lunga.
Salut! Nu e pentru oricine, am zis că e pentru persoane din firme cu peste 100 de angajați.
În baza unui contract dintre angajatorul tău și sharetoo poți închiria o astfel de mașină de la câteva ore până la 3 luni, fie în interes personal, fie în interes de serviciu. Selectezi din aplicație în ce scop o folosești.
Eu am un cont demo, deci nu știu prețurile exacte. În plus, ele diferă de la mașină la mașină, durata de închiriere și distanța parcursă. Aplicația îți face calculul instant pentru cât vei avea de plătit.
ok, daca tu ai vrea sa iei e-golful asta pt 1 weekend (2 zile), sa zicem maxim 300km cat iti apare in aplicatie?
Salut, având cont demo, pentru mine este gratuit. Deci chiar nu știu ce să-ți răspund la întrebarea aceasta. Sunt convins însă că poți obține o cotație de la ei dacă îi contactezi.
si preturi? ca nu le dau nici la ei pe site? daca vreau sa inchieriez un e-golf pt 1 weekend, cam cat ma costa? asa, in mare.
Salut, Andrei, eu am cont demo și pentru mine a fost gratuit, să testez serviciul.
Prețurile pe pachete sunt negociate la nivel corporate între firma ta și sharetoo, iar când îți primești datele de acces în aplicație vezi costul exact pentru fiecare mașină, pentru o anumită durată și număr de kilometri.
nu sunt sigur cat de util e un astfel de serviciu… prin alte parti companiile incheie acorduri cu companiiile de inchirieri de masini si ai un discount la inchirierea unei masini. Practic Porsche Finance concureaza cu Hertz, Avis, etc.
Teoretic da, concurează cu aceste companii, practic sharetoo are avantajul diversității mai mari de modele și flexibilitatea modelului de închiriere, de la câteva ore până la câteva luni. Iar spre deosebire de Hertz, Avis și altele asemenea, dezvoltarea sharetoo poate fi mult mai variată. Spre exemplu îți lași mașina în service, iar dacă ai Passat dealerul tău Volkswagen îți poate oferi o mașină sharetoo gratuit cât timp stă mașina ta în service, utilizând contul său sharetoo de dealer. Sau nu există un Volkswagen e-Golf de test drive disponibil când vrei tu, însă va fi unul înmatriculat la sharetoo pe care îl vei putea conduce. Toate acestea sunt idei care arată flexibilitatea serviciului față de companiile de rent-a-car tradiționale.
Deci doar pentru companii, Si inca mari, peste 100 angajati 🙁
Ca si pony in Bucuresti, sunt inca doar la stadiul de serviciu B2B corporate.
Da, deocamdată, da.
Pony e și pentru persoane fizice, eu am folosit fără probleme (fără nici un contract pe firmă, mi-am făcut cont în aplicație, am legat cardul de credit și gata). Am închiriat un Mini. Destul de scump, partea relativ bună e că are limite de preț – după jumătate de oră ajungi deja la tariful pentru o oră și nu te mai taxează în plus (deci dacă depășești 30 min poți să te mai plimbi puțin pentru cei 45 de lei pe care tot i-ai dat 🙂 – sau 36 lei mai nou pentru Smart-urile pe care le-au adus).
În București, din câte știu, Pony e doar pentru segmentul corporate, la fel ca sharetoo.
În Cluj, însă, Pony e și pentru persoane fizice, am un prieten care a închiriat un MINI cum ai zis și tu.
Pe viitor, în 2019, sunt planuri ca sharetoo să se extindă și în zona persoanelor fizice. Știți și voi cum este cu serviciile acestea la început… mai întâi se atinge o piață mai de nișă și mai predictibilă, cum este cea corporate, iar apoi se extinde în mass market. Sunt pași mici în direcția bună, zic eu. Acum 5 ani nu ne-am fi imaginat că putem avea în România un astfel de serviciu de mobilitate.
Mi se pare normal ca mai intai sa fie doar pentru angajati din firme mari, macar aia, cel putin teoretic, sunt mai normali la cap si nu se apuca sa fure anvelopele sau bucsile de la masina sharetoo ca sa le puna la masina lui care are nevoie de piese noi. Prevad probleme mari de functionare si igiena cand un serviciu de car sharing va fi disponibil pentru orice roman. Am mers cu car2go si DriveNow in Germania si adevarul trist e ca oamenilor pur si simplu nu le pasa de o masina care nu e a lor. Sa nu mai zic de mizeriile de Autolieb din Paris care zici ca sunt tomberoane de gunoi pe roti!