Ford a demarat marti, 13 octombrie, productia SUV-ului compact EcoSport la uzina din Craiova unde masina este produsa intr-un singur schimb, un al doilea urmand sa fie adaugat in noiembrie-decembrie. Intre 25 si 30% dintre componentele masinii sunt produse in Romania, Ford avand zece furnizori in zona fabricii, spune John Oldham, directorul uzinei. Ford a preluat uzina acum un deceniu si planul ideal era sa se ajunga la 7.000 de angajati si o productie anuala de 300.000 de masini. Acum sunt 4.000 de angajati si productia anuala va fi de cel mult 100.000 unitati. EcoSport va ajunge in ianuarie 2018 la primii clienti.
Ford a lansat productia noului model in prezenta presedintelui Iohannis si a premierului Tudose, intr-o hala in care s-au aflat cateva mii de oameni. O prezentare video a lui EcoSport realizata de la Salonul Auto de la Frankfurt poate fi vazuta AICI.
Compania a inceput anul trecut pregatirile pentru a face EcoSport in Craiova, investind 200 milioane euro si avand in plan sa adauge 1.700 de angajati la cei 2.600 pe care ii avea. Pana acum au fost angajati 1.300 de oameni, astfel ca totalul se apropie de 4.000.
Nu au fost anuntate preturile noului EcoSport (un facelift consistent – n.r.), insa versiunea precedenta costa intre 16.000 si 20.000 euro, in functie de motorizare si dotari.
Steven Armstrong, seful Ford Europa, a spus ca este analizata posibilitatea de a se adauga un nou model, pentru a fi utilizata mult mai bine capacitatea fabricii. Intrebat pe subiect, John Oldham, directorul uzinei, nu a dorit sa detalieze.
Ford EcoSport va concura pe piata cu Renault Captur, Peugeot 2008, Opel Mokka X, Nissan Juke, SEAT Arona, Volkswagen T-Roc, Hyundai Kona, Kia Stonic.
EcoSport a fost dezvoltat in Brazilia, iar prima generatie a fost lansata in 2003, in timp ce in 2012 a fost lansata a doua generatie, adusa in premiera europeana la Salonul Auto de la Paris si prezentata ca un „world car”, o masina pe care Ford vrea sa o vanda in toata lumea. Modelul este un crossover-SUV de clasa mica (segment B) si a inceput sa fie vandut in Europa din primavara lui 2014, unde si-a gasit de atunci peste 150.000 de clienti.
In segmentul SUV-urilor de clasa mica Ford EcoSport a ocupat locul 10 la volumele de vanzari in prima parte a acestui an, cu 35.000 de unitati livrate in Europa. Liderii Renault Captur si Peugeot 2008 au depasit pragul de 100.000 de unitati fiecare.
Intre 2012 si 2017 Ford a produs la Craiova monovolumul B-MAX care a fost scos din productie la 1 septembrie. In acesti cinci ani au fost produse 280.000 de unitati.
Ford a preluat in 2008 fabrica de la Craiova, iar atunci pietele auto aveau ani record. Obiectivele erau ca in 2012 sau 2013 sa se ajunga la o capacitate de 300.000 de masini, iar numarul de angajati sa ajunga la 7.000 in 2015. A venit criza, iar vanzarile europene ale Ford au scazut de la 1,3 milioane masini in 2009, la putin peste 900.000 patru ani mai tarziu. In 2011 compania anunta ca va ajunge la cel mult 5.000 de angajati in 2015, insa la inceput de 2016 erau doar 2.650.