Acasa Piata Auto Inmatricularile de masini Euro 2 si Euro 3 din import au crescut de 2,5 ori anul acesta

Inmatricularile de masini Euro 2 si Euro 3 din import au crescut de 2,5 ori anul acesta

de Vlad Barza

In primele opt luni au fost inmatriculate aproape 338.000 de masini second-hand din import, cu 75% mai mult decat anul trecut, insa cresterea a fost de peste 100% pentru masinile Euro 2 si Euro 3, arata un comunicat al APIA. Inmatricularile de masini noi au crescut cu 16%, la aproape 70.000 de unitati.

Daca in intervalul ianuarie-august 2016 s-au inmatriculat 192.000 de masini SH din import,. anul acesta totalul a fost cu 145.000 de unitati mai mare. Cifra este mai mare decat totalul pe intreg anul 2016 cand s-au inmatriculat 300.000 de masini SH.

Această situație se datorează eliminării de la 1 februarie a timbrului de mediu, spun cei de la APIA. „Ceea ce este si mai grav insă, este faptul că numărul autoturismelor rulate importate cu emisii poluante ridicate (Normele Euro3 si Euro2) a crescut de 2,5 ori”, precizeaza APIA.

Romanii au adus in tara peste 88.000 de masini Volkswagen second-hand si 42.000 Opel. Pe locul trei se situeaza Ford, cu 33.000, iar Audi si BMW, au fiecare peste 29.000.

Datele DRPCIV mai arata ca inmatricularile de masini noi au avansat cu 17%, la peste 68.000. Datele APIA, care indica vanzarile si sunt calculate diferit fata de cele de la Politie, arata o piata totala de peste 80.800 masini noi, din care 51,1% sunt masini pe benzina, 47%  diesel si 1,9% hibride si electrice.

Cele mai vandute modele noi sunt Logan, Sandero si Duster de la Dacia, urmate de Skoda Octavia si Renault Clio.

3 comentarii

HaHa 20 septembrie 2017 - 14:51

Îmi place că ați pus o image cu Ford Focus RS (motor pe benzină… nou… ). O imagine mai reprezentativă pentru mașinile înmatriculate era asta:
https://tinyurl.com/ybl4s69w

Reply
Alex 20 septembrie 2017 - 15:17

Va fi o mare problema, poluarea este in crestere. Am vazut niste harburi cu numere rosii ce lasau un fum negru. Ar mai fi o speranta ca la RAR sa poti raporta anonim masinile cu probleme. Iar Politia Rutiera sa le faca o invitatie la RAR. Nu te prezinti, amenda mare. Ar fi o solutie.

Reply
Rahan 20 septembrie 2017 - 15:50

Cine mai are incredere in testele Euro, cand toti producatorii cu pretentii de progres prin tehnologie, pfoaaa, ce bashini la ei... inseala testele la greu?

Reply

Lasa un comentariu