O delegatie BMW din Munchen s-a intalnit joi, 16 martie, la Bucuresti, cu circa 40 de reprezentanti ai unor companii IT din tara, iar din partea Romaniei a existat reprezentare la nivel inalt, prin ministrul Economiei, Alexandru Petrescu. Reticenta in a comunica este mare, in special din partea BMW. „Software-ul este acum mai important decat in trecut si va fi un diferentiator si mai puternic pentru masinile si produsele noastre”, a declarat Joachim Goldbach, director de achizitii in cadrul BMW. El a spus ca acum este conectat cu industria de IT din Romania, iar rezultatele colaborarilor care se nasc acum „se vor vedea in ani”.
Reticent in a dezvalui numele companiilor cu ai caror reprezentanti s-a intalnit delegatia BMW, Goldbach a punctat faptul ca ii place in Romania pentru ca „mediul este european” si tara este „aproape de Munchen”, unde se afla sediul central al BMW.
„Fiind in UE, viata noastra este mult mai usoara”, a spus Joachim Goldbach, referindu-se la legislatie, proceduri de lucru, si chiar proximitatea geografica.
Obiectivul BMW pare sa fie gasirea de talente in Romania, nu neaparat IT-isti individuali, ci si companii IT inovatoare.
„Avem provocari mari in fata, software-ul este mai important acum decat in trecut. Va fi un factor diferentiator si mai puternic in viitor pentru produsele noastre”, a declarat Goldbach in cadrul unei mese rotunde cu jurnalisti din Romania.
Intrebat cum vede aglomerarea de companii mari care cauta resurse IT in Romania – Grupul Renault, Porsche, Continental – oficialul BMW a spus ca acest lucru „arata potentialul acestei piete”.
Intalnirea de joi, 16 martie, a fost pavata inca de anul trecut, in urma unei vizite pe care premierul Romaniei de la acea vreme, Dacian Ciolos, a avut-o la BMW Group in Germania. Discutiile initiate atunci au fost preluate de noua guvernare.
BMW a inaintat Guvernului R0maniei un set de criterii pe care ar trebui sa le indeplineasca companiile IT pe care le vizeaza, iar oficialii romani le-au inaintat o lista cu 32 de firme.
La intalnirea de joi au fost reprezentate chiar mai multe companii decat cele 32 deoarece s-a aflat in industrie despre interesul BMW si mai multi au vrut sa intre in contact cu oficialii companiei auto germane.
Aceste intalniri vor fi reluate si, odata demarat, procesul de cautari de firme IT in tara va continua. Cert este ca BMW cerceteaza potentialul IT din mai multe tari si putem vorbi despre „o competitie intre companii din mai multe tari” in sensul ca din aceste contacte initiale va exista triere permanenta, la fel cum si sondarea dupa noi talente fi permanenta, potrivit lui Goldbach.
Practic, in acest punct, cel mai important este ca firme IT din Romania au starnit interesul BMW Group.
Intrebat cu cate firme s-a vazut si cate carti de vizita are in buzunar, Goldbach a raspuns: „Nu mai am nicio carte de vizita, le-am dat pe toate”. Apoi a bagat mana in buzunar si a scos un teanc de carti de vizita si a spus: „Uitati, asta am strans. Sa fie vreo 40”.
Ministrul Economiei, Alexandru Petrescu, a fost mai generos in informatii si mai pozitiv decat reprezentantii BMW, spunand ca acesti pasi sunt importanti pentru o colaborare viitoare mai stransa intre BMW si firme din Romania, in sectorul IT si, poate, in productie (nu de masini, ci de componente si software – n.r.).
Reprezentantii Guvernului si ai Invest Romania s-au declarat incantati de mersul lucrurilor de pana acum si ca un prim mare pas a fost facut.
„Marii jucatori internationali din industria auto inregistreaza succese notabile in Romania de ani de zile si suntem pregatiti sa oferim conditii excelente pentru dezvoltarea unei initiative emblematice in acest domeniu. Prin acest parteneriat intre sectorul IT din Romania si BMW Group ne aliniem tendintei europene de digitalizare a industriei, acest proiect fiind o evidenta a progresului digital si tehnologic din tara noastra si o recunoastere internationala a calitatilor specialistilor IT care activeaza in echipele companiilor internationale de top. Prezentul proiect evidentiaza faptul ca Romania este un bun teren pentru investitii, ca Romania are mult mai multe avantaje competitive decat salariile mici, si anume forta de munca inalt calificata cu o infuzie puternica de absolventi din domenii digitale si tehnologice, un mediu de afaceri predictibil, sectoare economice cu valoare adaugata mare, bine reprezentate in investitii straine impulsionand totodata dinamica IMM-urilor pe verticala si orizontala si un cadru fiscal atractiv”, a declarat ministrul Alexandru Petrescu.
Rezultatele se vor vedea insa in ani de zile de aici incolo. Joachim Goldbach, reprezentantul BMW, a spus ca procesul de selectie a firmelor dureaza si ca solutiile software care se vor naste in urma acestei vizite ar putea avea nevoie de ani pana sa ajunga pe piata.
In ceea ce priveste BMW, dupa ce in 2007 era prezentata strategia care avea sa defineasca o decada de dezvoltare a companiei, inclusiv lansarea brand-ului BMW i sau a programului BMW Efficient Dynamics, compania a aliniat noua strategie la realitatiile actuale. Lansata in martie 2016, noua strategie pe termen mediu si lung, Strategy NUMBER ONE > Next, are digitalizarea in prim plan si este construita pe baza conceptului A.C.E.S. – Autonomous, Connected, Electrified and Shared.
Pentru aceasta BMW Group a dezvoltat o serie de parteneriate strategice importante care sa sustina dezvoltari tehnologice noi, precum condusul autonom.
Astfel, in parteneriat cu Daimler AG si Audi AG, BMW Group a achizitionat compania Here Maps, pentru a sustine dezvoltarea de harti HD, de calitate foarte buna. Colaborarea cu Mobileye, care vine cu cea mai buna experienta in devoltarea senzorilor pentru automobil, Intel, care asigura tehnologie de procesare de inalta putere, si BMW Group a pus bazele unei platforme deschise pentru condusul autonom si va sustine lansarea in 2021 a BMW i Next, primul model de serie al marcii care ofera aceste functii.
Tot pentru a sustine dezvoltarea condusului autonom, BMW Group a anuntat in decembrie 2016 deschiderea unui centru de competente langa Munchen. In prezent, BMW Group are aproape 600 de angajati in acest domeniu. Majoritatea este reprezentata de dezvoltatori de software, iar numarul acestor este in crestere.
In afara de serviciile pe care le dezvolta pe cont propriu, BMW Group investeste si intr-o serie de afaceri start-up promitatoare si furnizori de servicii prin intermediul BMW i Ventures. Aceasta entitate permite concernului sa identifice si sa raspunda rapid la tendintele mobilitatii din toata lumea, un avantaj crucial avand in vedere ritmul mai rapid al ciclurilor de dezvoltare din industria IT in comparatie cu lumea auto.
In calitate de companie ce opereaza la nivel global, BMW Group dispune de 31 de facilitati de productie si asamblare in 14 tari si are o retea de vanzari in peste 140 de tari.
In 2016, BMW Group a vandut, la nivel mondial, aproximativ 2,367 milioane de automobile si 145.000 motociclete. Profitul brut a fost de aproximativ 9,67 miliarde euro, iar veniturile au fost de 94,16 miliarde euro.
La 31 decembrie 2016, BMW Group dispunea de o forta de munca de 124.729 de angajati.
5 comentarii
BMW e subcontractat de mult in RO, de mai multe firme ..momentan mai mult support, ticketing, testare, nu top dev.Ii asteptam cu mai mult/chestii mai serioase 🙂
Asa e, si sunt foarte multumiti, asta pot sa confirm mai „de la sursa”. Insa pot sa va garantez ca nu e usor sa lucrezi pt BMW. Platesc, platesc la timp, nu sunt zgarciti, dar au asteptari, atat la termene cat si la calitate si sunt un pic cu nasul pe sus. Nu va fi viata usoara si covrigi pe garduri. Si le plac preturile fixe: ai facut o oferta in care ai pus tot ce e de facut si cat va costa si salut, un cent nu mai primesti in plus, daca tot o insucesti si o invartesti dupa cum e stilul romanesc eventual un picior in fund.
Ramane de vazut daca nu distrug noii guvernanti industria de IT pana apar primele contracte. Marele nostru atu e ca s-au saturat de indieni altfel nu erau ei aici. Mentalitatea de pana acum 2-3 ani in multe firme mari din Germania era ca Europa se termina in Ungaria iar mai departe merg doar cei foarte curajosi sau foarte disperati. Are valoare simbolica mare faptul ca au venit mai departe, ii vor urma si altii.
BMW sa se intalneasca cu reprezentantii statului care sunt praf la asa ceva mi se pare ciudat.
In rest totul este secret.
In Bucuresti mai ales care devine capitala Rusiei in curand si Timisoara capitala Romaniei de vest nu cred ca va fi nici o investitie.
Toate firmele automotive sunt in vest unde este si boomul economic aferent.
Acest articol este doar spam din punctul meu de vedere!
Nu comentez restul comentariului tau, dar sa numesti munca mea (sau a oricarui jurnalist) "spam" reprezinta o dovada de lipsa de respect de cea mai joasa speta.
Mihai,
Ce ai cu ziaristul? Este un articol la obiect, documentat si cu toate cele. Si mai ales impartial… Ti-a dat omul acolo toate detaliile, fara sa isi exprime pareri – mai rar asa ceva…
Mai bine te-ai intreba cum a ales Guvernul cele 32 de firme…