Acasa Foto FOTO: Asa arata noul Opel Insignia Sports Tourer, premiera la Geneva

FOTO: Asa arata noul Opel Insignia Sports Tourer, premiera la Geneva

de Adrian Mitrea

Opel Insignia Sports Tourer (sursa - Opel)

Opel Insignia Sports Tourer (break) a fost dezvaluita oficial online, iar debutul fizic in fata publicului larg va avea loc la Salonul Auto de la Geneva (9-19 martie), alaturi de versiunea cu aspect de sedan, denumita Opel Insignia Grand Sport. Fata de prima generatie Insignia Sports Tourer, noul model are un portbagaj cu peste 100 litri mai incapator, masa este mai redusa cu pana la 200 kg, exista posibilitatea de a avea camera video de parcare cu vedere 360 grade, iar cutia de viteze automata are acum 8 trepte, fata de 6 trepte in trecut.

Atunci cand va ajunge pe piata, in al doilea trimestru din acest an, Opel Insignia Sports Tourer va concura pe piata cu modele precum Volkswagen Passat Variant, Renault Talisman Estate, Ford Mondeo Sportbreak, Mazda6 Wagon.

Dinamica de condus o noului Insignia Sports Tourer este sporita, spune Opel, deoarece masa este mai redusa cu pana la 200 kg, iar pozitia de stat in masina este ceva mai joasa.

„Niciodata un model station wagon produs in Russelsheim nu a fost atat de agil”, noteaza Opel. Noua generatie Insignia este inspirata din conceptul Opel Monza.

Noul Opel Insignia Sports Tourer este echipat cu tehnologiile moderne anuntate deja pentru modelul sedan Grand Sport. Printre acestea se numara cea mai recenta evolutie a sistemului de iluminare adaptiva cu matrice cu LED-uri, Opel IntelliLux LED, mai rapid si mai precis ca pana acum. Dotari precum Asistentul pentru mentinerea benzii de circulatie cu corectare automata a manevrelor sporesc nivelul de siguranta. In plus, noul Insignia este primul autovehicul Opel echipat cu o capota activa. In cazul unei coliziuni, capota se ridica in cateva fractiuni de secunda, marind astfel distanta pana la motor si asigurand o protectie sporita a pietonilor.

vezi si Opel Insignia Grand Sport

La interior, scaunele ergonomice premium certificate AGR (Aktion Gesunder Rucken) cu functii de masaj, ventilatie si memorie asigura un confort suplimentar in timpul calatoriei. Mai mult, cele doua scaune laterale din spate sunt incalzite, la fel ca parbrizul.

Hayonul noului Insignia Sports Tourer poate fi deschis si inchis printr-o miscare cu piciorul sub bara de protectie spate.

Desi dimensiunile exterioare au crescut usor, pana la 4.986 mm lungime, noul model arata mai atletic si mai agil decat generatia anterioara. Ecartamentul marit cu 11 mm, grila proeminenta a radiatorului si farurile inspirate de cele incluse in dotarea conceptului Monza creeaza aceasta impresie de agilitate. Postura autovehiculului este accentuata si de ampatamentul marit cu 92 mm, fiind acum de 2.829 mm.

Linia arcuita cromata a geamului coboara in mod dinamic spre lampile din spate cu LED-uri, conferind modelului Insignia Sports Tourer un aspect mai dinamic. Inaltimea modelului este de 1.483 mm. Sinele de acoperis argintii sunt dotare standard pentru toate nivelurile de echipare.

In ceea ce priveste spatiul din portbagaj, latimea dintre pasajele rotilor a fost marita, facilitand fixarea unor obiecte voluminoase. Si lungimea portbagajului a fost marita, cu 97 mm, ajungand acum la 2.005 mm cu spatarele scaunelor din spate rabatate. Astfel, noul Insignia Sports Tourer ofera un volum maxim al portbagajului de 1.640 litri, cu peste 100 litri mai mare fata de modelul anterior.

Pentru simplificarea incarcarii, hayonul poate fi deschis cu o miscare cu piciorul sub bara spate, fara a atinge autovehiculul – o silueta a autovehiculului proiectata pe sol indica zona corecta. Sistemul poate detecta orice obstacol si opreste mecanismul intr-o situatie de urgenta. In plus, pentru un caracter practic, inaltimea de deschidere poate fi programata, in cazul in care autovehiculul se afla intr-un garaj scund. Hayonul poate fi in continuare deschis si inchis printr-un buton de pe partea soferului, un buton din partea din spate sau utilizand cheia cu telecomanda.

Pentru a mari volumul de incarcare, noul Insignia Sports Tourer este echipat optional cu scaune spate rabatabile in raport 40/20/40, pentru configuratii mai flexibile ale spatiului de incarcare. Bancheta din spate poate fi rabatata complet apasand un buton din portbagaj. In plus, autovehiculul este prevazut cu sistemul FlexOrganizer ce include sine laterale, plase de separare a incarcaturii si diferite posibilitati de fixare, precum si cu o optiune de depozitare sigura si organizata a bagajelor transportate. Capacul portbagajului cu deschidere in sus faciliteaza accesul in portbagaj.

Atentia deosebita la detalii se observa si in habitaclu. Spatiul pentru cap a fost marit cu 31 mm, cel pentru umeri cu 25 mm, iar cel pentru solduri cu 27 mm. Trapa panoramica optionala, de 1.400 x 860 mm, care se intinde inspre partea din spate, peste capetele pasagerilor, asigura o iluminare naturala mai buna. Pentru prima data, ambele scaune laterale din spate ale modelului Insignia sunt incalzite.

Postul de conducere este orientat catre sofer. In cazul noului Insignia Sports Tourer, soferul are o pozitie de sedere mai joasa si este inconjurat de instrumente si consola centrala, ca intr-un centru de comanda. Ecranul tactil al sistemului IntelliLink este orientat catre sofer. Pe langa ecranul tactil, functiile pot fi controlate intuitiv prin intermediul a trei randuri de butoane. Randul de sus pentru sistemul de infotainment, cel din mijloc pentru incalzire, ventilatie si climatizare, iar cel de jos pentru sistemele de asistenta pentru sofer.

Conectivitatea sistemului IntelliLink este compatibila cu Apple CarPlay si Android Auto. Smartphone-ul este integrat cu usurinta in sistemul de infotainment al autovehiculului, putand fi acum incarcat wireless, fara a utiliza un cablu.

Asistentul de service si conectivitate Opel OnStar este disponibil pe Insignia Sports Tourer si ofera servicii precum raspunsul automat la impact sau asistenta in cazul furtului autovehiculului. Un nou serviciu al asistentului personal va fi lansat impreuna cu noul Insignia, care le permite ocupantilor autovehiculului sa solicite consultantilor OnStar, de exemplu, sa selecteze un hotel si sa rezerve o camera, dar si sa caute locuri de parcare disponibile. In plus, hotspot-ul Wi-Fi 4G LTE al sistemului OnStar le permite tuturor ocupantilor modelului Insignia sa-si conecteze dispozitivele la internet.

Farurile cu LED matrice IntelliLux au acum 16 segmente cu LED-uri integrate in fiecare dintre cele doua faruri. Numarul mai mare de segmente cu LED-uri permite adaptarea precisa a modelului de iluminare la situatia din trafic, asigurand o trecere mai rapida si insesizabila intre multiplele moduri de iluminare. Pentru imbunatatirea vizibilitatii in curbe cu faza lunga activata inginerii Opel au adaugat o functie inovatoare de iluminare activa in viraje pentru farurile cu matrice IntelliLux LED ale noului Insignia. Intensitatea luminii segmentelor cu LED-uri dinspre interiorul virajului creste in functie de unghiul de bracaj, pentru o mai buna iluminare a traiectoriei de urmat. Nu in ultimul rand, un reflector LED dedicat, amplasat in cadrul modulului pentru faza scurta, sporeste iluminarea cu faza lunga activata pe o distanta de pana la 400 m.

Printre celelalte sisteme de asistenta pentru sofer se numara:

  • Afisajul pe parbriz: Informatiile referitoare la viteza, indicatoarele rutiere, viteza setata pentru limitatorul de viteza sau instructiunile de navigatie sunt proiectate pe parbriz, in campul vizual al soferului, permitandu-i sa se concentreze mai bine la situatiile din trafic.
  • Camera video cu vedere 360°: Consta in patru camere individuale amplasate pe fiecare parte a autovehiculului. Aceasta asigura o perspectiva panoramica, la 360°, facilitand manevrele de parcare.
  • Tempomatul adaptiv (ACC): Masoara distanta fata de autovehiculul din fata si adapteaza viteza in consecinta. ACC va initia automat o franare de urgenta daca aceasta distanta scade brusc.
  • Asistentul pentru mentinerea benzii de circulatie cu corectare automata a manevrelor si Avertizarea privind parasirea benzii de circulatie (LDW): Deplaseaza usor volanul (iar LDW emite un avertisment, daca este necesar) pentru a ajuta soferul sa evite parasirea accidentala a benzii de circulatie.
  • Avertizarea privind traficul din spate: Sistemul utilizeaza senzorii radar din bara de protectie spate pentru a detecta obiecte aflate la o distanta de pana la 20 m si 90 de grade fata de partea stanga sau dreapta din spate, o functie foarte utila la iesirea cu spatele dintr-un loc de parcare cu vizibilitate limitata.

Pe Opel Insignia Sports Tourer este disponibil si un sistem de tractiune integrala, cu vectorizarea cuplului. Doua ambreiaje multi-disc electronice ale sistemului de tractiune integrala inlocuiesc obisnuitul diferential pe puntea spate, asigurand o transmitere mult mai precisa a puterii motorului catre fiecare roata, indiferent daca drumurile sunt umede sau acoperite cu pietris, gheata sau zapada. La deplasarea in viraje, un cuplu suplimentar este transmis rotii spate din exteriorul virajului, reducand sesizabil efectul de subvirare si asigurand un control mai precis al masinii. Sistemul reactioneaza intr-o fractiune de secunda la apasarea pedalei de acceleratie, autovehiculul fiind mai stabil si mai usor de virat in orice situatie.

In plus, sasiul FlexRide adapteaza amortizoarele, directia, raspunsul acceleratiei si punctele de schimbare a treptelor de viteza (pentru transmisia automata) in mod independent sau in functie de modurile „Standard”, „Sport” sau „Tour” care pot fi selectate de sofer. Noul software central „Drive Mode Control” este „inima” sasiului adaptiv. Acesta analizeaza continuu informatiile furnizate de senzori si setari si recunoaste stilul individual de conducere.

O noutate absoluta este transmisia automata cu opt trepte de viteza, deosebit de eficienta. Aceasta impresioneaza printr-un confort exemplar la schimbarea treptelor si va fi disponibila initial doar in combinatie cu sistemul de tractiune integrala, spune Opel.

citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Geneva 2017

comenteaza si pe gmclub

Lasa un comentariu