Noul BMW Seria 5 Touring (break) va fi dezvaluit in fata publicului larg cu ocazia Salonului Auto de la Geneva (9-19 martie), alaturi de un facelift aplicat intregii game BMW Seria 4 si de o editie speciala BMW, care vine, printre altele, si cu noi culori. Asadar, noul BMW Seria 5 Sedan tocmai incepe sa fie livrat in showroom-uri, iar versiunea Touring se indreapta catre cel mai important salon auto din prima parte a anului, urmand ca livrarile sa fie onorate incepand cu trimestrul al doilea din 2017.
BMW Seria 5 Touring preia conceptul de afisaj si operare, sisteme de asistenta si conectivitatea digitala de la versiunea Sedan, deja prezentata.
„BMW Seria 5 Touring a fost dezvoltat special pentru piata europeana, unde s-a bucurat de un mare succes de-a lungul ultimilor 25 de ani. Sunt sigur ca versatilitatea acestei noi generatii – a cincea a modelului – se va dovedi si mai populara in randul clientilor care apreciaza spatiul si capacitatea de incarcare variabila caracteristice Seria 5 Touring, combinate cu aspectul sau distins si, bineinteles, dinamica tipica BMW”, a declarat Ian Robertson, membru al Consiliului de Administratie al BMW AG si responsabil pentru vanzari si marketing.
Patru motoare din cea mai noua generatie de propulsoare a BMW Group vor fi disponibile pentru comanda atunci cand vor incepe vanzarile in iunie 2017, in timp ce sistemul inteligent de tractiune integrala BMW xDrive va fi disponibil la doua modele inca de la lansarea pe piata. Variante suplimentare – cu tractiunea spate clasica si cu tractiune integrala – se vor adauga gamei de-a lungul anului.
Masina este cu pana la 100 kg mai usoara decat Touring-ul anterior, iar BMW spune ca noul model este mai agil si mai eficient.
Suspensia pneumatica spate cu functie de autonivelare automata face parte din echiparea standard. De asemenea, farurile cu LED vin si ele in echiparea standard.
Totodata, pe lista de optionale sunt incluse Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizoarelor), sistemul Adaptive Drive cu stabilizare activa a ruliului, Integral Active Steering (directie adaptiva integral, acum disponibila si in combinatie cu xDrive) si suspensia M Sport cu o scadere cu 10 mm a garzii la sol.
Componentele laterale ale suspensiei si hayonul sunt realizate acum din aluminiu, care este utilizat, alaturi de oteluri de inalta rezistenta, si la multe alte componente ale sasiului si pentru caroseria cu rigiditate torsionala foarte mare. Aceasta utilizare a materialelor, impreuna cu tehnologia eficienta a sistemului de propulsie si cu aerodinamica optimizata, are ca rezultat o reducere a consumului si a emisiilor cu 11% fata de datele inregistrate de predecesorul noului Seria 5 Touring.
Capacitatea portbagajului noului BMW Seria 5 Touring a crescut la 570 litri (+10 litri), respectiv 1.700 litri (+30 litri) cu spatarele locurilor din spate rabatate.
Versiuni de motorizare disponibile la lansare:
- BMW 530i Touring – Motor pe benzina de 2 litri, turbo, 185 kW/252 CP, 350 Nm, 0-100 km/h in 6,5 secunde. Transmisia standard este automata cu opt trepte, iar rotile motrice sunt cele din spate.
- BMW 540i xDrive Touring – Motor pe benzina de 3 litri, turbo, 250 kW/340 CP, 450 Nm, 0-100 km/h in 5,1 secunde. Transmisia standard este automata cu trepte, iar sistemul de tractiune actioneaza asupra ambelor punti (xDrive).
- BMW 520d Touring – Motor diesel de 2 litri, turbo, 140 kW/190 CP, 400 Nm, 0-100 km/h in 8 secunde. Transmisia standard este manuala cu sase trepte, iar rotile motrice sunt cele din spate. Optional poate fi comandata transmisia automata 8 trepte.
- BMW 530d Touring – Motor diesel de 3 litri, turbo, 195 kW/265 CP, 620 Nm, 0-100 km/h in 5,8 secunde. Transmisia standard este automata cu trepte, iar rotile motrice sunt cele din spate.
- BMW 530d xDrive Touring – Motor diesel de 3 litri, turbo, 195 kW/265 CP, 620 Nm, 0-100 km/h in 5,6 secunde. Transmisia standard este automata cu trepte, iar sistemul de tractiune actioneaza asupra ambelor punti (xDrive).
Sistem de operare este extrem de intuitiv si mai versatil ca niciodata, spune BMW, iar diagonala ecranului este de pana la 10,25 inch (26,04 cm). Displayul central utilizat de sistemul de operare iDrive vine sub forma de touchscreen la noul BMW Seria 5 Touring. Ca si inainte, functiile automobilului, de navigatie, comunicare si infotainment pot fi operate si prin intermediul Touch Controller (joystick-ul central), dupa cum prefera conducatorul.
Noua afisare a meniului, cu casete active (ca la BMW Seria 7 si BMW Seria 5 Sedan), contribuie la asigurarea unei utilizari intuitive si a distragerii minime a atentiei de la ceea ce se intampla pe sosea. Varietatea de optiuni disponibile pentru operarea functiilor automobilului este oferita de comanda vocala dezvoltata suplimentar si de controlul prin gesturi, disponibil acum si la BMW Seria 5. Cu o suprafata de proiectie mai mare cu 70%, cea mai noua generatie BMW Head-Up Display reprezinta un alt pas inainte pentru conceptul de operare si afisare al automobilului.
Noul BMW Seria 5 Touring este cel mai recent model BMW care se indreapta spre condus autonom, prin intermediul noilor sisteme de asistenta si a functionalitatii extinse. Progresul continuu in acest domeniu este sustinut de crossing traffic warning (avertizare la trafic transversal) si priority warning (avertizare la drumuri cu prioritate), Lane Change Assistant (asistent la schimbarea benzii) si Lane keeping Assistant (asistent de mentinere a benzii) cu protectie activa in caz de coliziune laterala, precum si asistentul de evitare prin schimbarea benzii. Noile sisteme ofera asistenta pentru controlul directiei si al benzii de la viteza redusa pana la 210 km/h, asigurand confort suplimentar si oferind un ajutor in situatiile dificile de condus. Cu ajutorul tempomatului activ cu functia Stop&Go activata, conducatorul poate reactiona la restrictiile de viteza detectate de sistemul Speed Limit Info (informatii privind limitele de viteza) prin simpla apasare a unui buton.
- Steering and Lane Control Assistant. Functionaza intre 0 si 210 km/h. Sistem de asistenta care mentine automobilul pe banda in cazul in care exista marcaje clare si drumul nu are curbe foarte virajate.
- Lane Change Assistant. Functioneaza intre 70 si 180 km/h. Sistem de asistenta care realizeaza schimbarea benzii printr-o apasarea lunga a schimbatorului (fara a fi fixat in loc). Nu este disponibil inca in Romania.
- Evasion Aid. Functioneaza pana la 160 km/h. Ofera asistenta prin interventia directiei la manevrele de evitare (ex: testul elanului) pentru o ghidare sigura, controlata si dinamica.
- Crossroad Warning. Avertizeaza vizual si acustic si pregateste franele daca soferul nu acorda prioritate, detecteaza daca semaforul este functional si, in caz ca nu, aplica regula semnelor de circulatie. Nu este inca disponibil pentru Romania.
- Wrong Way Assistant. Decteaza si avertizeaza daca soferul a intrat pe sens interzis pe autostrada sau pe strada cu sens unic.
- Cross Traffic Warning. Senzori radar monitorizeaza traficul transversal in intersectii sau in iesirea din locurile de parcare. Atentionare acustica, vizuala si cu inverventia franelor.
- Lane Departure Warning. Functioneaza intre 70 si 210 km/h. Avertizeaza conducatorul la parasirea benzii de rulare fara semnalizare. Poate opera interventii de corectare a directiei. Conducatorul poate oricand dezactiva functia de interventie a directiei sau o poate bloca.
- Lane Change Warning. Functioneaza intre 70 si 210 km/h. Avertizeaza conducatorul la parasirea benzii de rulare, cand un alt automobil se afla in „unghiul mort”. Poate opera interventii de corectare a directiei. Conducatorul poate oricand dezactiva functia de interventie a directiei sau o poate bloca.
- Side Colision Warning. Functioneaza intre 30 si 210 km/h. Avertizeaza conducatorul vizual si cu un impuls in volan cu privire la un accident iminent. Daca sistemul detecteaza ca exista spatiu de manevra in directia opusa poate ghida automobilul in consecinta printr-o interventie asupra directiei. Conducatorul poate oricand dezactiva functia de interventie a directiei sau o poate bloca.
La salonul auto din Elvetia va fi dezvaluita si gama BMW Seria 4 restilizata. Prizele de aer si sorturile spate refacute, precum si farurile si stopurile cu tehnologie LED disponibile standard accentueaza aspectul exclusivist si sportiv al BMW Seria 4 Coupe, BMW Seria 4 Cabriolet si BMW Seria 4 Gran Coupe.
Elementele electroplacate, aplicatiile cromate si finisajele negru lucios noi pentru consola centrala ofera interiorului note suplimentare de eleganta.
In combinatie cu sistemul optional de navigatie Professional, meniurile pentru sistemul de operare iDrive sunt prezentate acum sub forma de panouri mari de control pe Control Display. Aceste panouri mari de control pot fi aranjate in functie de preferinte, iar continutul legat de meniul afisat este actualizat continuu. Displayul care inlocuieste cadranul clasic de bord este disponibil optional pentru BMW Seria 4.
Suspensia mai rigida face ca manevrabilitatea noilor BMW Seria 4 Coupe si BMW Seria 4 Gran Coupe sa fie si mai sportiva, fara nici o reducere a confortului. Anvelopele de inalta performanta sunt oferite ca optiune de echipare pentru modelele din partea superioara a scalei de putere.
Stopurile LED integral cu design nou si amprentele stilistice premium de interior imbunatatesc aspectul modelelor BMW M4 Coupe si BMW M4 Cabriolet. Ambele automobile sport de inalta performanta dispun si de noua versiune a sistemului de navigatie Professional si de cele mai recente servicii BMW ConnectedDrive.
La Geneva va fi premiera mondiala pentru BMW i8 Protonic Frozen Black Edition. Culoarea BMW Individual Protonic Frozen Black pentru caroserie si designul interior personalizat accentueaza suplimentar designul spectaculos. Tot pe parcursul anului 2017, BMW i va lansa BMW i8 Protonic Frozen Yellow Edition, o alta editie limitata cu un design exceptional.
Datorita modelelor i8 si BMW iPerformance (motorizarile hibride ale gamei de caroserii tradationale), BMW este cel mai de succes constructor de automobile hybrid plug-in premium din lume. In toamna anului 2016 a fost depasit pragul de 100.000 de automobile BMW vandute, cu propulsie integral electrica sau sistem hybrid plug-in.
In 2017 BMW Group isi propune sa vanda alte 100.000 de masini ce dispun de tehnologie BMW eDrive si sa intareasca pozitia de cel mai de succes constructor premium de automobile plug-in.