Un grup de 13 companii, printre care BMW, Daimler, Toyota, Hyundai, Honda, Shell, AirLiquide, Linde Group si Total SA, au format ceea ce ele numesc Consiliul Hidrogenului si intentioneaza sa investeasca peste 10 miliarde dolari in tehnologia automobilelor pe hidrogen.
Obiectivul principal al Consiliului Hidrogenului este acela de a face demersurile necesare pentru ca, in cele din urma, masinile pe hidrogen sa fie mai bine primite de catre clienti. Acordul dintre cele 13 firme a fost semnat la jumatatea lunii ianuarie in Davos, Elvetia.
Companiile implicate spun ca ceea ce fac ele acum este o continuare a unui acord semnat la Paris in 2015 care vizeaza problematica schimbarii climatice.
In acest moment investitiile anuale in tehnologia transportului utilizand hidrogen se ridica la circa 1,5 miliarde dolari. Este, evident, nevoie de mult mai mult pentru ca aceasta tehnologie sa aiba o sansa de a deveni o alternativa.
Foarte putine marci auto vor sa lanseze masini pe hidrogen. Toyota a adus pe piata, in 2016, modelul Mirai, iar Mercedes-Benz va lansa pana la final de 2017 GLC pe hidrogen si plug-in (reincarcabil la priza).
Pe scurt, tehnologia masinilor pe hidrogen cu pile de combustie utilizeaza acest gaz pentru a produce electricitatea necesara motoarelor electrice care pun autovehiculul in miscare. Hidrogenul este stocat in rezervoare de mare presiune. Tehnologia presupune si existenta unui pachet de baterii in masina care pot stoca o anumita cantitate de energie care altfel s-ar pierde la franare.
De-a lungul timpului a mai fost testata si tehnologia care presupune arderea hidrogenului intr-un motor cu combustie interna pe un principiu apropiat de cel al motorizarilor pe GPL. Dar, se pare, industria auto se orienteaza mai degraba spre prima varianta, cea a pilelor de combustie.