O disputa cu doi furnizori afecteaza productia a sase uzine Volkswagen la care cei 28.000 de angajati vor avea program redus de munca. Disputa este legata de foi furnizori ce refuza sa mai livreze componente catre Volkswagen, din cauza unei dispute pe probleme financiare.
Volkswagen nu mai poate construi masinile din cauza ca cei doi furnizori: Car Trim si ES Automobilguss nu mai livreaza componente pentru scaune, respectiv pentru cutiile de viteza. Volkswagen a impus, incepand cu 18 august, un program de reducere a timpului de lucru, mergand pana la somaj tehnic. La unele uzine blocajul va dura pana la 30 august.
Toti furnizorii sunt esentiali si renegocierea unui contract cu alti furnizori este complicata, astfel ca cel mai mare produicator auto european se vede in imposibilitatea de a produce numarul de masini prognozat. Sunt afectate in total sase uzine la care lucreaza i28.000 de angajati, dintre care 10.000 de angajati sunt la Wolfsburg si 7.500 la Emden. Este afectata productia unor modele precum Golf si Passat.
Totul a pornit de la faptul ca furnizroul CarTim a cerut o compensatie de 58 milioane euro dupa ce a angajat oameni si a comandat echipament, fiindca primise de la Volkswagen o comanda de 500 milioane euro pe care insa Volkswagen a anulat-o fara a da explicatii. Unele surse spun ca anularea a fost din cauza calitatii necorespunzatoare.
CarTim a fost ajutata sa ramana pe linia de plutire de catre ESA, companie ce livreaza si ea catre Volkswagen. Dupa ce negocierile au esuiat, CarTim a incetat pe 1 august livrarile, iar ESA le-a oprit pe 4 august, ducand la actualul blocaj.
Volkswagen a chemat in instanta furnizorii, a avut in prima faza castig de cauza, insa furnizorii nu au reluat livrarile, o noua audiere urmand sa aiba loc pe 31 august.