Mercedes-Benz anunta o ofensiva interesanta in domeniul motoarelor cu ardere interna, diesel si pe benzina: investitii totale de 3 miliarde euro pentru a dezvolta noi propulsoare care sa corespunda normelor de poluare viitoare si ciclului de testare RDE (Real Driving Emissions). Si motoarele pe benzina primesc filtre de particule.
Mercedes-Benz este primul producator auto din lume care anunta motoare pe benzina cu filtre de particule si spune ca testele cu Clasa S 500 realizate timp de doi ani au iesit foarte bine. Asa se face ca modelul Clasa S va primi noi motorizari pe benzina in scurt timp, iar acestea vor avea filtre de particule.
Apoi, o data cu fiecare facelift sau generatie noua, toate modelele Mercedes-Benz pe benzina vor avea filtre de particule.
Noua gama de motoare cu ardere interna, spune Mercedes-Benz, are camere de ardere optimizate si noi sisteme de recirculare a gazelor. Daca pana acum sistemele acestea din urma sunt montate sub masina, noile motoare vor avea aceste sisteme montate direct pe motor. In acest mod temperaturile ambientale vor influenta mult mai putin performantele, consumul si emisiile masinilor.
Unul dintre noile motoare este deja lansat, de curand, pe modelul Clasa E – propulsorul turbo diesel cu indicativ de motorizare 220 d (cod OM 654). Acest nou motor, cu patru cilindri (2.0 litri), este primul dintr-o serie de motoare modulare care vor echipa autovehiculele Mercedes-Benz in viitorul apropiat. Sunt planificate mai multe versiuni de putere, iar dispunerea sub capota poate fi atat longitudinala (de la Clasa C in sus), cat si transversala (gama de masini compacte dezvoltata in jurul modelelor Clasa A si Clasa B). De asemenea, aceste motoare pot avea fie tractiune fata, fie tractiune integrala, fie propulsie.
De asemenea, Mercedes-Benz spune ca va echipa masinile sale diesel si cu tehnologie SCR – injectie de uree pentru reducerea emisiilor poluante in cazul motoarelor diesel.