Acasa Renault Jan Ptacek, Renault Romania: Suntem fericiti ca schimbarea in bine a Renault coincide cu o putere de cumparare mai mare a romanilor

Jan Ptacek, Renault Romania: Suntem fericiti ca schimbarea in bine a Renault coincide cu o putere de cumparare mai mare a romanilor

de Adrian Mitrea

Renault Talisman (sursa - Renault)

Reinnoirea gamei Renault si schimbarea in bine a gamei de modele a marcii franceze coincide cu cresterea puterii de cumparare a romanilor si relansarea pietei auto din tara, spune Jan Ptacek, directorul comercial al Renault Group Romania. Cu toate acestea, inatrzierea Programului Rabla 2016 a pus cumparatorii in asteptare, iar pentru producatorii auto este dificil sa-si faca socotelile in functie de calendarul mereu nerespectat al Guvernului.

Inainte de inceperea Programului Rabla 2016 Renault s-a pregatit temeinic. Modelele Renault Talisman si Renault Megane au lansarea nationala in aceasta primavara, iar potentialul este mare pentru amandoua. Pentru Talisman sunt asteptate cel putin 100 de unitati livrate in acest an, iar Megane va fi un model de si mai mare volum, imediat dupa Clio si Captur.

„Programul Rabla a inceput mereu tarziu, noutatea din acest an este ca incepe si mai tarziu (…). Problema este ca aceasta stare de asteptare face ca persoanele fizice sa nu cumpere masini aproape deloc, iar cand demareaza REMAT toata lumea da navala si vrea o masina noua. Pentru un producator auto nu e foarte simplu sa faca fata la asemenea fluctuatii”, a spus Jan Ptacek, pentru 0-100.ro.

La cum se prezinta situatia in prezent, Programul Rabla 2016 va deveni efectiv functional cel mai devreme la jumatatea lunii aprilie sau inceputul lunii mai.

Intrebat daca Programul Rabla mai are rost, din moment ce in fiecare an sunt aduse in tara zeci de mii de masini vechi, Ptacek priveste situatia optimist: „Doua masini vechi dispar automat din parcul auto. Una este casata, iar cealalta nu este cumparata, pentru ca acel tichet REMAT poate fi folosit doar pentru a cumpara o masina noua. Deci parcul auto din Romania evita doua masini vechi si castiga una noua care este evident mai putin poluanta decat automobilele fabricate acum 4, 5 sau 10 ani”.

Potrivit lui Ptacek, schimbarea in bine a gamei Renault nu putea veni intr-un moment mai potrivit in ceea ce priveste piata din Romania deoarece se observa o relansare a achizitiei de masini noi, iar puterea de cumparare a crescut usor.

Si pentru masinile electrice exista „un interes urias”, dar care nu este transpus in vanzari efective in principal din cauza infrastructurii de reincarcare precare la nivel national.

Anul trecut au fost inmatriculate in Romania 4.900 automobile noi marca Renault, in crestere cu 19,7% fata de 2014, iar in primele doua luni din acest an au intrat in circulatie 654 masini Renault noi.

Jan Ptacek (sursa - Dacia)

Lasa un comentariu