Sediul Volkswagen din Coreea de Sud a fost perchezitionat vineri dimineata, procurorii ridicand diverse documente, ca parte a anchetei deschisa in uriasul scandal al pacalirii testelor de emisii. Autoritatile vor sa vada ce fel de schimburi de informatii au existat cu sediul central din Germania si de ce actiunea de recall a fost gestionata atat de rau de companie. Coreea de Sud s-a miscat repede si pana in noiembrie a facut si propriile teste de emisii, a amedat compania si a depus plangere penala impotriva sefului filialei locale.
Agentia de presa Yonhap a anuntat ca s-au facut perchezitii la sediul Volkswagen si Audi din Seul, dar si la casa unui director. Au fost ridicate computere si documente pentru a se vedea ce fel de comunicare a existat intre filiala sud-coreeana si sediul din Germania pe doua teme: verificarea emisiilor si certificarea vehiculelor.
Grupul german – acuzat ca a pus un software ilegal pe masinile diesel pentru a pacali testele de emisii – a remis un plan de actiune autoritatilor de la Seul. Programul de rechemari propus a fost insa respins pe motiv ca nu contine informatii esentiale despre originea problemei si trebuie refacut.
Planurile sunt inacceptabile, spuneau autoritatile de la Seul, care au amendat in noiembrie Volkswagen, ordonandu-i sa faca recall pentru 125.000 de masini diesel si sa explice in detaliu ce poate face din punct de vedere tehnic.
Procurorii spun ca, dupa ce vor analiza dovezile, vor chema la audieri directorii companiei.
Autoritatile de la Seul au anuntat pe 19 ianuarie ca depun plangere penala impotriva sefului fililalei locale Volkswagen, considerand inacceptabil programul de rechemari propus de germani pentru a rezolva uriasul scandal al emisiilor.
Coreea de Sud este a opta cea mai mare piata mondiala pentru masinile diesel si 70% dintre masinile noi vandute acolo sunt pe motorina. Anul trecut s-au vandut 68.000 de masini Volkswagen si Audi.