Acasa Dacia Uzina Renault din Tanger a trimis la export peste 216.000 de masini Dacia si Renault anul trecut

Uzina Renault din Tanger a trimis la export peste 216.000 de masini Dacia si Renault anul trecut

de Vlad Barza

Uzina Renault din Tanger, Maroc (sursa - Renault)

Uzina marocana care produce modele Dacia si Renault la Tanger si-a crescut cu 25% exporturile in 2015, depasind 216.000 de unitati, arata datele portului Tanger Med, prin care masinile sunt trimise la export. Datele complete de productie pentru uzina marocana nu sunt publicate, dar se situeaza la peste 230.000 de unitati, dat fiind ca pe piata din Maroc s-au vandut anul trecut cel putin 15.000 de masini produse la Tanger. In ritmul actual de productie, uzina din Africa de Nord poate ajunge din urma fabrica din Mioveni in maximum trei ani.


Prin portul Tanger Med, modernizat in 2007, au fost trimise la export anul trecut 260.000 autoturisme, dintre care 216.000 au provenit de la uzina Renault Tanger. In 2014 fusesera exportate in total 200.000 de masini, dintre care 170.000 de la uzina Renault Tanger-Meloussa.

Uzina de la Tanger a inceput productia in 2012 si anul trecut a sarbatorit fabricarea modelului cu numarul 500.000. In 2014 au iesit de pe liniile de asamblare 174.000 de masini Sandero, Lodgy si Dokker, iar anul trecut s-a depasit pragul 230.000 unitati.

Daca uzina isi va continua cresterea chiar si cu ponderi mai mici de 15-20%/an, va ajunge la o productie de peste 320.000 masini in 2017.

Datele de export indica 216.000 unitati, insa peste 15.000 de masini produse la Tanger s-au vandut anul trecut pe plan local.

Astfel, Dacia a vandut in Maroc peste 37.000 de masini anul trecut,  tara africana fiind a saptea piata a marcii care anul trecut a vandut un numar record de peste 550.000 unitati in cele 43 de piete in care este prezenta. Aproape jumatate dintre masinile vandute de Dacia in Maroc au fost produse la Tanger si aproximativ o treime in mai vechea uzina Casablanca.

Dokker si-a gasit peste 8.500 de cumparatori in Maroc, Sandero peste 6.300, iar Lodgy peste 3.600, acestea fiind modelele produse la Tanger.

La Tanger a tot crescut ponderea componentelor fabricate local, iar numarul de angajati a depasit 7.000. Mai mult, compania si-a propus sa creasca si ponderea femeilor, de la 7% din totalul efectivelor la 15%, procent extrem de mare pentru tarile musulmane. La nivel mondial femeile reprezinta 18% din angajatii Renault, insa Romania sta foarte bine aici (32%).

Lasa un comentariu