Primul automobil sport hibrid BMW i8 a fost livrat in Romania la o saptamana dupa inceperea comercializarii oficiale in tara noastra a modelelor BMW i8 si BMW i3, iar exmplarul in cauza, care porneste de la 138.384 euro cu TVA (111.600 euro fara TVA), a fost livrat unui client care a achizionat masina prin leasing operational.
„Modelul a fost livrat in sistem de leasing operational catre un client de top al ALD Automotive”, a anuntat compania. Aceasta este prima livrare oficiala a unui automobil BMW i8 in Romania.
„Pentru ALD Automotive, livrarea noului hibrid este un pas foarte important in actiunile de sustinere a comportamentelor ecologice in randul clientilor nostri de leasing operational. Dorim sa aliniem Romania la tendintele europene, printr-o inverzire cat mai mare a parcurile auto. Suntem incantati sa constatam o deschidere din ce in ce mai mare din partea clientilor nostri locali si speram ca in scurt timp livrarile de flote eco sa devina o obisnuinta si la noi”, a declarat Shane Dowling, director general ALD Automotive Romania, intr-un comunicat de presa.
„Suntem incantati ca putem anunta o prima livrare oficiala a unui model BMW i: un automobil sport plug-in hybrid ultramodern – BMW i8. Apreciem interesul pe care ALD Automotive il arata in dezvoltarea solutiilor de electromobilitate. Speram ca impreuna cu astfel de parteneri sa construim un viitor electrizant si in Romania. Iar BMW i8 este cu adevarat un automobil perfect pentru a ilustra proiectele noastre”, a spus Wolfgang Schulz, director general BMW Group Romania.
Incepand din 16 noiembrie Romania a devenit a 50-a piata oficiala pentru BMW i, gama de autovehicule electrice si hibride ale marcii BMW.
Hibridul BMW i8 este cel mai avansat si mai performant automobil de serie de acest tip, avand performante dinamice demne de un supercar. Iata cum accelereaza masina, ale carei roti spate sunt angrenate de un motor turbo pe benzina cu 3 cilindri, de 1,5 litri, si o cutie de viteze automata cu sase trepte. Ajutorul vine de la un motor electric care angreneaza rotile din fata si care beneficiaza de o cutie de viteze automata cu doua trepte. Totodata, sunetul natural al motoarelor este completat de difuzoare, atat in masina, cat si in afara ei.
BMW i8 este primul automobil de serie din lume care ofera o tehnologie inovatoare de lumini, cu laser. Farurile BMW cu laser sunt cu 30% mai eficiente din puncte de vedere energetic decat farurile LED din echiparea standard a BMW i8 si furnizeaza o putere de luminare a traseului considerabil mai mare, cu o raza a fasciculului de pana la 600 de metri.
Razele foarte concentrate de la diodele laser de inalta performanta actioneaza asupra unui material fluorescent cu fosfor din interiorul farului, care proiecteaza lumina foarte bine pe traseu. Farurile laser produc o lumina similara cu cea a luminii naturale, care este mai bine tolerata de ochi. Farurile cu laser devin active la viteze de peste 70 km/h si functioneaza impreuna cu sistemul de faza lunga automata care controleaza cu precizie fasciculul pentru a nu deranja ceilalti pariticipanti la trafic.
Noul BMW i8 se remarca si prin folosirea materialelor inovatoare. Asemeni BMW i3, se bazeaza pe o structura BMW LifeDrive, care combina un sasiu de aluminiu cu o caroserie realizata din fibra de carbon. Gama extinsa de materiale ultrausoare, care include, de exemplu pentru luneta, sticla ranforsata chimic asemeni celei folosite la telefoanele mobile, asigura o masa totala de sub 1.500 kg, remarcabila pentru un automobil plug-in hybrid.
In modul integral electric, cu emisii zero, BMW i8 are o viteza maxima de 120 km/h si o autonomie de 37 de kilometri in ciclul de testare EU. in functie de modul de reincarcare a acumulatorului litiu-ion – la o sursa casnica de curent sau la un panou BMW i (Wallbox) ori la o statie publica de realimentare -, timpii de incarcare variaza intre mai putin de doua ore si pana la trei ore. In modul Sport, BMW i8 ofera o acceleratie in reprize (de la 80 la 120 km/h) in 2,6 secunde. Viteza maxima, limitata electronic, este de 250 km/h.