Unul dintre investitorii Volkswagen spune ca Matthias Muller, cel care de la final de septembrie este CEO al Volkswagen, trebuie sa paraseasca functia pentru ca piata de capital sa recastige increderea in grupul german, scrie Financial Times.. Volkswagen risca amenzi de multe miliarde din cauza scandalului trucarii emisiilor poluante, iar compania a declansat o amnistie interna, incurajand angajatii care au cunostiinta de cele intamplate sa dea informatii, promitandu-le in schimb maxima clementa.
Ingo Speich, manager la frondul de investitii Union Investment care detine 0,5% din actiunile VW, spune ca Muller trebuie inlocuit fiindca lucreaza de 40 de ani la Volkswagen si a fost si director la Porsche, marca despre care s-a dezvaluit de curand ca este implicata in scandalul trucarii emisiilor. Speich spune ca este nevoie de oameni din afara pentru ca investitorii sa recastige increderea in grupul german, un exemplu pozitiv fiind actiunile Siemens dupa uriasul scandal de coruptie din 2006.
Speich mai spune ca, opinia pietei de capital este ca Volkseagen nu comunica bine si nici deciziile legate de noi manageri nu sunt considerate potrivite. Reamintim ca Volkswagen a facut o serie de schimbari de management, insa in mare parte a fost o rotatie a directorilor existenti, nu un influx de oameni noi.
Matthias Muller s-a nascut in 1953 in Karl Marx Stadt (din 1990 Chemnitz, in fosta RDG) si a absolvit facultatea in Ingolstadt, orasul marcii Audi, facandu-si ucenicia la aceasta companie, ca sculer-matriter.
A studiat cibernetica la Universitatea de Stiinte Aplicate din Munchen si din 1978 lucreaza la Audi, unde din 1984 a lucrat la departamentul IT ca sef al diviziei de Analize Sisteme, iar din 1993 a lucrat la planificare produs. S-a ocupat mai intai de lansarea lui Audi A3 si apoi a devenit director general de produs la Audi.
Din 2003 a gestionat gama de produse Audi si Lamborghini, iar din 2007 s-a mutat la Wolfsburg unde s-a ocupat de toate proiectele de masini ale Volkswagen AG. In octombrie 2010 a fost numit CEO la Porsche.
Compania a declansat o amnistie interna, incurajand angajatii care au cunostiinta de cele intamplate in scandalul trucarii emisiilor sa dea informatii, promitandu-le in schimb maxima clementa.
Este un fel de program exceptional de protectie a martorilor in interiorul companiei, program gandit sa accelereze ancheta, ducand mai repede la aflarea adevarului.