Datele Politiei arata ca scandalul Volkswaagen are efecte in piata masinilor noi, inmatricularile marcii germane scazand in octombrie, fata de septembrie, in timp ce piata totala a urcat cu 31%. Marca germana are 9,2% din piata masinilor noi anul acesta, in timp ce la second hand cota este de 19%. Scandalul Volkswagen a fost facut public in Europa dupa 22 septembrie, astfel ca octombrie e prima luna completa in care se poate vedea o influenta.
In septembrie s-au inmatriculat in tara 649 de masini Volkswagen noi, in timp ce in octombrie numarul a fost cu cateva procente mai mic: 628 de unitati. Insa, piata totala a masinilor noi a fost in septembrie de 5.752 unitati, iar in octombrie a depasit 7.500 de unitati, Volkswagen fiind printre putinele marci care au scazut in acesta piata ce a avansat cu 31%.
Fata de octombrie 2014, inmatricularile de masini Volkswagen au scazut cu 9% luna trecuta. Insa in primele zece luni inmatricularile Volkswagen in tara au crescut cu 8%, iar intreaga piata a masinilor noi a avansat cu 9%.
La second-hand evolutia Volkswagen a fost in concordanta cu piata. Astfel, in septembrie s-au inmatriculat pentru prima oara in tara 7.771 masini Volkswagen second-hand, in timp ce in octombrie numarul a fost mai mare cu aproximativ 300 de unitati. In total s-au inmatriculat in septembrie 22.600 masini SH din totate marcile, luna trecuta numarul fiind de peste 24.700.
Si la reinmatriculari (tranzactii cu masini second-hand pe plan intern) s-a vazut o evolutie speciala a Volkswagen, insa nu atat de diferita ca la masinile noi. Astfel, in septembrie s-au reinmatriculat 4.023 masini Volkswagen, iar in octombrie, cu 150 mai putine, in contextul in care piata totala a crescut cu 500 de unitati. (la peste 20.300).
Scandalul Volkswagen a fost facut public in Europa dupa 22 septembrie, astfel ca in acea luna efectul asupra vanzarilor a fost minim. Opinia generala este ca intreg scandalul nu va afecta grav vanzarile Volkswagen, compania urmand sa fie cu adevarat afectata pe plan financiar din cauza amenzilor, recall-urilor si proceselor.
In Romania, 105.000 masini din grupul Volkswagen sunt afectate de scandalul emisiilor.
La nivel de vanzari e de asteptat ca pe plan mondial sa nu fie o scadere mai mare de 10%.