Acasa Audi Volkswagen si Audi, prinse cu date de consum si emisii mincinoase in SUA. Prima reactie a Grupului auto: “Ne pare foarte rau ca am distrus increderea clientilor si a publicului”

Volkswagen si Audi, prinse cu date de consum si emisii mincinoase in SUA. Prima reactie a Grupului auto: “Ne pare foarte rau ca am distrus increderea clientilor si a publicului”

de Adrian Mitrea

Martin Winterkorn (sursa - Volkswagen)

Marcile Volkswagen si Audi, ambele parte din Volkswagen Group, sunt acuzate in SUA ca ar fi utilizat setari speciale ale computerelor masinilor pentru a detecta cand functioneaza in regim de testare a emisiilor si consumului asfel incat sa consume mai putin si sa aiba emisii mai reduse. Prima reactie a Volkswagen Group, prin vocea directorului general executiv (CEO), Martin Winterkorn: “(…) luam aceste acuzatii in serios. (…) Ne pare foarte rau ca am distrus increderea clientilor si a publicului”.

Volkswagen risca penalitati de pana la 18 miliarde de dolari dupa ce compania a fost acuzata ca a realizat un program software pentru masinile diesel ce inseala autoritatile de reglementare ce masoara emisiile toxice, a anuntat Agentia de Protectie a Mediului din SUA (EPA), informeaza HotNews.ro.

“Consiliul de conducere al Volkswagen AG ia aceste acuzatii in serios. Personal imi pare foarte rau ca am distrus increderea clientilor si a publicului. Vom coopera pe deplin cu agentiile responsabile, urgent si transparent, pentru a releva clar si deschis faptele acestui caz. Volkswagen a cerut o investigatie externa asupra acestui caz”, a declarat Martin Winterkorn, CEO al Volkswagen Group, in prima reactie scrisa si transmisa presei dupa stirea aparuta sambata.

Potrivit lui Winterkorn, nu vor fi tolerate incalcari ale regulilor interne sau ale legii.

Volkswagen risca penalitati civile de 37.500 de dolari pentru fiecare masina ce nu respecta regulile federale din SUA privind emisiile in atmosfera.

„Pe scurt, aceste masini contin software ce dezactiveaza controlul emisiilor cand se conduce normal si il activeaza cand masina este supusa unui test de emisii”, a declarat Cynthia Giles, functionar EPA. Mecanismul acuzat mascheaza adevaratele emisii doar in timpul testarii, asa ca atunci cand masinile circula in mod obisnuit emit un nivel de pana la 40 ori mai mare decat cel permis de regulile privind calitatea aerului, menite sa protejeze sanatatea cetatenilor, a adaugat Giles.

Exista 482.000 de masini diesel in patru cilindri ale marcilor Volkswagen si Audi, vandute din 2008 si pana acum, toate implicate in acest scandal privind emisiile.

“Increderea clientilor nostri si a publicului este si continua sa fie cel mai important lucru pentru noi. La Volkswagen facem tot ce trebuie facut pentru a restabili increderea care ne-a fost acordata de atat de multi oameni si vom face tot ce este necesar pentru a repara daunele de imagine. Aceasta chestiune are prioritate pentru mine, personal, cat si pentru intregul consiliu de conducere”, a spus Winterkorn.

Aceste acuzatii sunt pe cale sa deschida o adevarata Cutie a Pandorei in randul producatorilor auto, nu doar Volkswagen si Audi, deoarece orice utilizator de masina poate vedea cat de mari sunt diferentele dintre consumurile declarate si cele obtinute in conditii reale de trafic.

De asemenea, scandalul acesta poate afecta Volkswagen Group in cursa de a deveni cel mai mare producator auto din lume pana in 2018, avand ca scop depasirea Toyota Motor Corporation.

Lasa un comentariu