Ford a inregistrat o crestere cu 44% a profitului net trimestrul trecut datorita cererii foarte bune pentru camionetele stil F-150 in America de Nord. Compania a inregistrat pierderi in Europa si in America de Sud, iar China a lasat in urma cresterile puternice din trecut si ar putea inregistra prima scadere din ultimii 25 de ani.
Ford a afisat un profit net de 1,9 miliarde dolari trimestrul trecut, avans de 44% fata de Q2 2014. Profitul se datoreaza rezultatelor excelente din America de Nord unde compania a livrat 816.000 vehicule trimestrul trecut, cu 52.000 peste Q2 2014. in aceste conditii Ford a avut profit de 2,6 miliarde dolari in America de Nord si vanzari de 23,3 miliarde dolari (cu doua miliarde peste 2014).
Pe plan mondial, vanzarile Ford au totalizat 37,3 miliarde dolari (cu 100 milioane mai putin decat in 2014), iar numarul de automobile livrate a urcat de la 1,66 milioane unitati, la 1,69 milioane.
In Europa, Ford a avut in ultimii ani si trimestre cu pierderi de peste 400 milioane dolari, insa lucrurile stau mult mai bine. Pierderile au fost de 14 milioane dolari trimestrul trecut si compania estima ca va fi pe break-even in acest an, dar situatia grava a pietei ruse a fortat compania sa schimbe prognoza,
In Europa livrarile au crescut cu 13,000 de automobile, spre 389.000 unitati, iar cifra de afaceri a scazut de la 8 miliarde dolari, la 7 miliarde dolari, din cauza dolarului puternic.
In China vanzarile au scazut cu 3% in iunie si in primul semestru sunt pe plus cu doar 0,1%. In acest conditii nu este de mirare ca Ford estimeaza ca este posibil ca intreaga piata auto chineza sa totalizeze intre 23 si 24 milioane masini vandute. Daca prognoza se va adeveri ar fi prima scadere a pietei auto chineze din 1990 si pana in prezent.