Acasa Renault Seful de design Renault: Volkswagen Passat e regele segmentului D, Renault Talisman e mai bine proportionat

Seful de design Renault: Volkswagen Passat e regele segmentului D, Renault Talisman e mai bine proportionat

de Adrian Mitrea

Laurens van den Acker pe scena prezinta Renault Talisman (sursa - 0-100.ro)

Dezvaluirea lui Renault Talisman, varful de gama al marcii franceze, a starnit atentie prin importanta sa, prin numele „pretios” si prin similitudinile de design cu Volkswagen Passat (in fata) si Chrysler 200 (profil si spate). Cum se vede aceasta situatie de la inaltimea functiei lui Laurens van den Acker, seful de design al Renault? “Volkswagen Passat este regele segmentului (D – n.r.) si competitorul nostru. (…) Asta nu inseamna ca trebuie sa avem acelasi stil. Designul nostru e original Renault, mai senzual, masina e mai bine proportionata, e un pic mai mare si avem o parte frontala lata”, a spus Laurens van den Acker, intr-o discutie restransa cu jurnalisti din Romania, cu ocazia prezentarii lui Renault Talisman.

Intrebat care au fost primele cuvinte, la birou, printre designerii Renault, cand au vazut in 2014 primele fotografii oficiale cu Volkswagen Passat, Laurens van den Acker a spus ca toata lumea ii respecta pe cei de la Volkswagen pentru ce fac.

“Ne motiveaza sa muncim un pic mai mult si sa ne trezim mai devreme. (…) Passat este o masina fantastica, sper sa ne putem ridica la acel nivel (…)”, a spus designerul.

Pe piata este loc pentru toata lumea, iar Renault Talisman are de partea sa tehnologii care nu se mai regasesc pe alte modele concurente.

“Talisman este o masina mai senzuala, mai latina, are proportii superbe si un interior grozav, plus posibilitatea de a personaliza cum vrei experienta de condus prin sistemul Multi-Sense. Daca treci din Sport in Comfort masina se va calma, scaunul va incepe programul de masaj, iar luminile ambientale vor deveni albastre si suspensia mai moale. Mai avem ecranul multimedia de la Espace, foarte mare, si 4Control (sistem cu roti directoare si pe spate – n.r.). Sunt multe lucruri pe care Passat nu le are”, a declarat Laurens van den Acker.

Dezvoltarea unui nou model in industria auto poate dura intre 3 si 5 ani, ceea ce inseamna ca Renault Talisman era deja aproape gata cand a fost prezentat noul Volkswagen Passat.

Renault Talisman, prezentat deocamdata doar in versiune de caroserie sedan, va avea din toamna lui 2015 si o varianta break. Asadar, un model cu doua versiuni de caroserie inlocuieste patru masini ale Renault: Latitude, Laguna, Laguna Break si Laguna Coupe.

Cel mai important lucru pentru designerul Laurens van den Acker este sentimentul de mandrie pe care incearca sa-l starneasca in viitorii proprietari ai Renault Talisman. Daca avesta va exista, scopul va fi fost atins.

“Ne-am atins scopul cand clientul parcheaza masina, priveste inapoi si are un sentiment de mandrie. Acesta este cel mai important lucru pentru mine, daca ar fi sa numesc numai unul”, a declarat designerul.

Comercializarea noului model Renault va demara in toamna anului 2015, dar nu se va intampla dintr-o data pe toate pietele, ci treptat. Tot in toamna lui 2015, la Salonul Auto de la Frankfurt, va fi prezentata si versiunea de caroserie break a lui Talisman.

Renault Talisman va fi disponibil cu cinci motorizari, dintre care trei turbo diesel –  dCi 110, dCi 130 si dCi 160 – si doua turbo pe benzina – Energy TCe 150 si Energy TCe 200.

Tehnologia 4Control, consacrata pe Laguna, este disponibila pe anumite motorizari si echipari. Sistemul 4Control asigura un unghi mic de virare si rotilor din spate, ajutand astfel masina sa fie mai agila.

Cutiile de viteze pot fi manuale cu sase trepte sau EDC (automatizate, cu dublu ambreiaj), noutatea fiind ca acum EDC este disponibil cu sapte trepte de viteza (fata de sase pana in prezent).

Talisman devine varful de gama al Renault si are o lungime 4,85 metri si o latime de 1,87 metri, iar ampatamentul masoara 2,81 metri. Portbagajul are o capacitate de 608 litri.

Printre tehnologiile care merita atentie, dincolo de 4Control, se numara sistemul de infotainment R-Link 2, cu ecran tactil de 8,7 inch, si Multi-Sense, prin intermediul careia soferul poate alege dintre mai multe moduri de condus (Comfort, Sport, Eco, Neutral), existand si un mod Perso, care permite soferului sa-si configureze setarile cum doreste.

Renault Talisman (sursa - Renault)

Lasa un comentariu