Modulele de incarcare pentru masini electrice, cele montate pe masina, de regula in zona in care se conecteaza cablul de incarcare, costa in prezent intre 120-230 dolari per kW, iar preturile ar putea scadea cu 20-25% pana in 2020, se arata intr-un comunicat al firmei de cercetare Frost & Sulivan.
Cele mai multe masini au module de incarcare de 3-3,7 kW, iar minoritatea beneficiaza de module de 6,6 kW. Avand in vedere costurile amintite, producatorii auto cheltuie intre 360-850 dolari pentru un modul de incarcare de capacitate mica (3-3,7 kW) si intre 792-1.518 dolari pentru un modul de incarcare de capacitate mai mare (6,6 kW).
Frost & Sulivan estimeaza ca modulele mai mici vor ramane dominante pe piata, chiar si in 2020, cu o cota de piata de 62%. Chiar si asa, ponderea modulelor de incarcare de capacitate mai mare va creste treptat pe masura ce vor aparea noi generatii ale masinilor 100% electrice si ale celor hibride reincarcabile la priza (Plug-In).
Furnizorii pentru aceste module care au cea mai buna pozitie in piata sunt companii precum Lear si Panasonic, ei producand aceste componente pentru Chevrolet Volt, respectiv Nissan Leaf.
Piata de module de incarcare a fost de 304.683 unitati in 2014 si se estimeaza ca va ajunge la 2,23 milioane unitati in 2020.