De la inceputul lunii aprilie a acestui an centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie (RTR) are un nou director general. Pascal Candau il inlocuieste pe Sorin Buse, care a detinut aceasta functie din 2010 pana in prezent si va prelua alte misiuni in cadrul Grupului. La RTR lucreaza peste 2.000 de persoane la Bucuresti, Titu si Mioveni. Despre RTR Titu si ce se intampla acolo puteti citi pe larg AICI.
Renault Technologie Roumanie este singurul centru complet de inginerie auto din Europa de Est si zona mediteraneana si cel mai mare centru de inginerie Renault din afara Frantei, cu aproximativ 2.100 de ingineri. Parte din reteaua de inginerie regionala a Renault, RTR se ocupa, in principal, de dezvoltarea vehiculelor si organelor mecanice pentru gama Entry a Grupului, reunind toate meseriile necesare acestei activitati: proiectare, testare, industrializare.
Recent, RTR s-a ocupat si de partea de inginerie a Nissan Teranno, model asemanator lui Duster care se vinde in Rusia si India. Tot la RTR s-a facut si ingineria modelului Nissan Almera care e vandut in Rusia si e produs la Lada-AvtoVAZ.
RTR ar trebui sa se extinda pe viitor, in proiect putand intra nu doar modele Dacia si Renault, ci si Nissan, Lada sau Datsun. Totusi, nu s-a luat o decizie in acest sens.
Pascal Candau (53 ani) a absolvit Ecole Nationale Superieure d’Art et Metiers, in Franta. Si-a inceput cariera la Renault in 1987, in cadrul Biroului de Calcul al Directiei de Studii, ca inginer suport software. In 1991 se alatura ingineriei, fiind sef serviciu Proiectare Numerica in Directia Dezvoltare Sasiu, iar in 1999 a devenit asistent al presedintelui director general al Grupului Renault. Incepand din 2001 a fost sef al departamentului logistic la Centrul de Realizari Prototipuri, iar din 2008 a devenit director al acestei entitati. In 2012 a venit in Romania, ca director adjunct al RTR, responsabil pentru Directia Inginerie Vehicul. Din 2013 este inginer sef pentru segmentul Entry, la Technocentre, in Franta. Incepand cu aprilie 2015, Pascal Candau este director al RTR.
„Ma bucur sa revin la RTR, de aceasta data in calitate de director general. De la plecarea mea din Romania, acum doi ani, am ramas conectat la activitatea RTR prin functia de inginer sef pe gama Entry. Voi continua, alaturi de cei peste 2.100 de angajati ai RTR de la Bucuresti, Titu si Mioveni, sa contribui la performanta ingineriei, ca parte importanta din ansamblul activitatilor pe care Renault le desfasoara in Romania. RTR este recunoscut ca fiind centrul de referinta pentru gama Entry la nivelului Grupului Renault in ceea ce priveste proiectarea si validarea noilor vehicule dezvoltate pe platforma Logan, adaptarea lor pentru pietele mondiale si coordonarea proiectelor de viata serie, atat pe parte mecanica, cat si vehicul”, a declarat Pascal Candau, director RTR, intr-un comunicat de presa.
Proiectul RTR a fost anuntat in 2006, iar constructia lui efectiva a demarat in 2007. Initial s-au anuntat investitii de 450 milioane euro, esalonate pe mai multi ani, iar in prima etapa, care s-a incheiat in 2011, s-au investit circa 170 milioane euro. Lucrarile au fost intrerupte din decembrie 2008 pana in iulie 2009, din cauza crizei, dar au fost reluate cand Renault a gasit banii, de la BERD, BEI si de la statul roman. Totusi, din cauza evolutiei negative a pietelor auto, celelalte doua faze anuntate acum sapte ani nu au fost inca demarate.
Centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie asigura activitatea de dezvoltare a gamei Entry, in cooperare cu celelalte centre de inginerie ale Renault din Franta si din lume. Proiectul a fost creat in 2006 si isi desfasoara activitatea in trei amplasamente:
- Birourile de studii de la Bucuresti, care asigura proiectarea si adaptarea vehiculelor si organelor mecanice ale gamei Entry.
- Un centru de incercari la Titu, a carui misiune consta in testarea si validarea vehiculelor finite si a organelor mecanice.
- Echipe la Mioveni, care asigura asistenta tehnica si industrializarea proiectelor in cadrul Uzinei Vehicule Dacia si a Uzinei Mecanica si Sasiuri Dacia.