Sindicatul Autoturisme Dacia (SAD) s-a pus de acord cu Administratia Dacia, marti, 20 ianuarie, in ultima sedinta de negocieri, iar operatorii primesc o crestere cu 150 lei a salariului in 2015, plus o prima de rezultat de 1.410 lei. Contractul Colectiv de Munca (CCM) a fost semnat pe o perioada de un an, cum a dorit SAD, nu pe doi ani, cum a propus conducerea Dacia.
Prima de rezultat pentru 2014, in valoare de 1.410 lei, va fi platită in luna mai, 2015. Valoarea tichetelor cadou (pentru 8 martie si Craciun) se modifica de la 60 lei in 2014 la 70 lei in acest an.
Prin acordul de marti se intelege ca Dacia nu garanteaza un volum de fabricatie ridicat la Mioveni, care ar fi fost posibil doar prin incheierea unui CCM pe o durata de doi ani.
Anterior acestei runde finale de negocieri, Dacia propusese o crestere de 90 lei pentru operatori si 45 lei / +2% pentru TESA – primul nivel de management si +2,5% pentru middle management. Mai multe detalii despre propunerea anterioara poti citi AICI.
SAD a cerut de la inceput pentru 2015 o crestere a salariului cu 400 lei pentru operatori si o prima de rezultat de 2.300 lei.
0-100.ro scria in decembrie 2014 ca la Dacia au reinceput negocierile pentru Contractul Colectiv de Munca (CCM), pentru 2015, iar de aceasta data Administratia a venit cu o propunere de CCM pe o durata de doi ani. Propunerea nu a fost pe placul sindicatului deoarece oamenii nu ar mai avea dreptul la greva in fiecare an, ci doar o data la doi ani, potrivit unor surse apropiate negocierilor.
Situatia este de inteles de ambele parti. Grupul Renault isi doreste un mediu mai previzibil in care sa-si desfasoare activitatea, fara amenintarea protestelor in fiecare debut de an. Oficialii companiei spun ca in fiecare an au fost cresteri salariale, iar nivelul salarizarii este acum unul decent, peste medie, comparativ cu posturi similare din industria romaneasca.
Sindicatul se uita mai degraba la interesul imediat al angajatilor si a presat in fiecare an pentru cresteri semnificative ale salariilor (din punct de vedere procentual, nu neaparat valoric – n.r.).
Situatia este delicata deoarece uzina din Maroc a Grupului Renault este tot mai competitiva. Acolo sunt produse modelele Lodgy, Dokker, Dokker Van si Sandero (o parte din productia din Romania fiind mutata acolo – n.r.). Aceasta fabrica si-a dublat exporturile in 2014 si a avut o productie estimata de peste 200.000 unitati. Mai multe detalii despre acest subiect poti citi AICI.