Vanzarile de masini noi in UE au crescut cu 6% anul trecut, fiind prima evolutie pozitiva din 2007 si pana in prezent. Dacia a atins o cota record de 2,9% in Uniune, piata romaneasca a fost in topul cresterilor procentuale iar Volskwagen a ramas detasat marca numarul 1. Mai jos puteti urmari principalele evolutii in UE anul trecut.
In 2014 s-au inmatriculat 12,55 milioane masini noi in UE, cu 6% peste rezultatul din 2013. Cea mai importanta schimbare este ca piata a intrat pe plus dupa sase ani de scadere, iar pietele au crescut in peste 85% dintre state.
Romania a inregistrat si ea o crestere, dupa sase ani de scadere, insa piata noastra e foarte mica, reprezentand sub 0,5% din totalul vanzarilor in UE.
Dacia a avut cel mai bun an de vanzari in UE, totalul fiind aproape de 360.000 de unitati, echivaland cu o cota record de 2,9%.
Mai jos puteti gasi cateva topuri reprezentative pentru piata Uniunii Europene in 2014
Top 5 tari cu cele mai mari piete auto in 2014 (milioane unitati
Germania | 3,03 |
Marea Britanie | 2,47 |
Franta | 1,79 |
Italia | 1,35 |
Spania | 0,88 |
Top 5 piete cu cele mai mari cresteri procentuale
Portugalia | 35% |
Irlanda | +30% |
Croatia | +22% |
Romania | +22% |
Grecia | +21% |
Top 5 cele mai slabe piete in functie de evolutia procentuala
Olanda | -7% |
Austria | -5% |
Belgia | -1% |
Franta | 0 |
Finlanda | +3% |
Top 5 marci cu cele mai mari cote de piata
Volkswagen | 12,4% |
Ford | 7,4% |
Renault | 6,9% |
Opel | 6,9% |
Peugeot | 6,1% |
Top 5 marci cu cele mai mari cresteri procentuale ale inmatricularilor in 2014
Jeep | 71% |
Mitsubishi | 31% |
Lexus | 30% |
Dacia | 24% |
Mazda | 20% |
Top 5 marci cu cele mai mari scaderi procentuale ale inmatricularilor in 2014
Chevrolet | -74% |
smart | -15% |
Alfa Romeo | -9% |
Honda | -4% |
Lancia/Chrysler | -4% |