Acasa Romania Noul Volvo XC90 porneste de la 55.882 euro cu TVA in Romania

Noul Volvo XC90 porneste de la 55.882 euro cu TVA in Romania

de Adrian Mitrea

Volvo XC90 (sursa - 0-100.ro)

A doua generatie Volvo XC90, cel mai mare SUV din gama Volvo, are un pret de pornire de 55.882 euro cu TVA (45.066 euro fara TVA) pe piata romaneasca, unde vine sa se bata cu modele precum BMW X5 si Mercedes-Benz ML. Masina va ajunge la clienti la inceput de 2015, inlocuind astfel modelul de prima generatie care a stat pe piata 12 ani si s-a vandut in 636.143 exemplare.

Poti descarca de AICI un document .pdf cu toate motorizarile, dotarile si preturile noului Volvo XC90.

Noul Volvo XC90 este mai usor, mai dinamic, mai eficient si mai luxos, avand si componenta avansata de siguranta pasiva si activa. Sistemul multimedia modern integreaza atat Android Auto, cat si Apple CarPlay. Instalatia audio de top, de 1.400 W, este creata impreuna cu Bowers & Wilkins (19 difuzoare).

Primul Volvo XC90 si-a facut debutul mondial in fata publicului pe 7 ianuarie 2002, la Salonul Ato de la Detroit, fiind un model gandit in special pentru piata americana. Acest model va continua totusi sa traiasca, insa doar in China, urmand sa fie produs in uzina Daqing din acest an, sub numele XC Classic.

Noul XC90 este o piatra de hotar foarte importanta pentru Volvo, fiind un model de baza al marcii, iar de modul in care va fi primit pe piata depinde mare parte din viitorul brandului suedez. Masina este prima construita de Volvo pe baza unei noi arhitecturi de vehicul, denumita SPA (Scalable Product Arhitecture). Planul de relansare al Volvo implica investitii de 11 miliarde dolari, iar XC90 este primul model parte a acestui plan.

Pentru noul Volvo XC90 va exista si o motorizare hibrida reincarcabila la priza. Este vorba despre un propulsor de doi litri pe benzina, cu patru cilindri, supraalimentat atat cu compresor, cat si cu turbina, care este ajutat de un motor electric. Puterea maxima combinata este de 400 CP si emisiile de dioxid de carbon sunt de 60 grame CO2/km.

Noul Volvo XC90 poate fi personalizat cu doua teme de design, Urban Luxury si Rugged Luxury.

Dintre motorizarile disponibile pe noul model, Volvo aminteste un propulsor T6 (pe benzina) turbo care dezvolta 320 CP si un cuplu maxim de 400 Nm, precum si un motor D5 (diesel) biturbo de 225 CP si 470 Nm – ambele cuplate la o transmisie de viteze cu 8 trepte. Schimbatorul de viteze este imbracat in sticla-cristal de la Orrefors, producator suedez.

O editie speciala de lansare denumita Volvo XC90 First Edition a fost disponibila intr-un numar de 1.927 unitati, marcand anul in care a luat nastere Volvo. Aceste masini au putut fi comandate exclusiv online incepand cu 3 septembrie 2014 si s-au vandut in cateva zile.

Dintre trei tehnologii cheie anuntate pe noul XC90, una este cu adevarat interesanta si prezinta o noutate in industria auto. E vorba despre detectarea pietonilor in intuneric, a masinilor si ciclistilor, putand frana automat in cazul unui accident iminent.

O alta tehnologie anuntata pe noul Volvo XC90 este detectarea marginii fasiei de asfal si virare automata. Interesant este ca aceasta tehnologie poate functiona si in lipsa marcajelor rutiere cu vopsea alba/galbena, spune Volvo.

In fine, este vorba despre tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control) care poate copia intocmai miscarile inainte si inapoi ale masinii din fata (accelerare, franare), precum si asista soferul la mentinerea benzii de circulatie prin interventii automate asupra volanului.

Ulterior lansarii noului XC90 la sfarsit de 2014 noi tehnologii vor aparea pe modelele Volvo, cum ar detectarea animalelor si franare automata in caz de impact iminent si parcarea automata (permite soferului sa coboare la intrarea in parcare, iar masina gaseste singur un loc de parcare si executa manevrele necesare automat).

Toate aceste tehnologii vin in sprijinul filosofiei Volvo potrivit careia pana in 2020 nimeni nu ar mai trebui sa fie ranit grav sau ucis intr-un accident rutier daca se afla la volanul unei masini a marcii.

Povestea primului XC90 a inceput in 1998, cand directorului de proiect Hans Wikman i s-a cerut sa dezvolte o propunere pentru un SUV cu 7 locuri care sa nu fie foarte mare. Proiectul s-a numit P28 si statea pe platforma tehnica a limuzinei S80, avand ca data de lansare anul 2002. Asa a aparut XC90. Tinta de vanzari anuala era de 50.000 unitati.

Volvo este acum o marca detinuta de chinezii de la Geely, de cand Ford a vandut brandul in martie 2010.

Volvo XC 90 (sursa - Volvo)

Lasa un comentariu