Acasa Mercedes-Benz Cum vrea Mercedes-Benz sa-i atraga pe chinezii cu multi bani

Cum vrea Mercedes-Benz sa-i atraga pe chinezii cu multi bani

de Vlad Barza

(sursa - Mercedes-Benz)

Pentru multe marci de top China e cea mai mare piata, insa nu si pentru Mercedes care a pierdut pentru moment acolo lupta cu BMW si Audi. Daimler Group vrea sa recupereze rapid si a deschis un nou centru de dezvoltare in dorinta de a aduce pe piata exact ce cer clientii chinezi. Varsta medie a unui cumparator de Mercedes-Benz in China e cu aproape 20 de ani mai mica decat in Germania, iar gigantul auto trebuie sa adapteze masinile pentru posesori care nu le conduc, ci au sofer, scrie Reuters.

In China s-au vandut anul trecut 210.000 masini Mercedes, in timp ce in SUA s-au vandut peste 310.000, iar in Germania, 255.000. In China lucrurile nu stau grozav pentru Mercedes-Benz in lupta cu rivalii fiindca prognozele pentru anul in curs arata vanzari de 291.000 vehicule, in timp ce Audi va ajunge la 581.000, iar BMW, la 441.000 unitati.

Hubertus Troska, seful Daimler China, spune ca in 2015 Mercedes-Benz va trece cu mult de 300.000 de masini vandute, iar pentru asta vor fi adusi alti 150 de ingineri la centrul de cercetare si dezvoltare din Beijing unde se gasesc 350 de angajati in prezent. In total, grupul german a investit 110 milioane euro in centrul R&D din Beijing si intr-unul nou, deschis cu un partener local.

Troska explica faptul ca e nevoie de aceste investitii pentru a fi aduse in piata masini pe placul clientului chinez care e diferit mult de cel german, un capitol fiind cel al varstei medii care in China e de 38 de ani, iar in Germania e pe la 55 de ani.

Clientii mai tineri vor internet in masina, vor mai mult spatiu pe locurile din spate, vor sisteme audio-video sofisticate si vor climatizare ultra-performanta. Principala diferenta de utilizare fata de Europa este ca in China e mult mai mare ponderea celor care isi cumpara masini Mercedes-Benz cu maxime dotari, insa nu le conduc ei insisi, ci au soferi, astfel ca e esential pentru acesti oameni cu bani sa aiba in spate conditii de fite.

Dar centrele de R&D nu vor lucra doar la modificarea modelelor existente, ci si la crearea unei masini super premium gandita exact pentru clientul chinez si plasata peste Clasa S in gama.

„Clasa S este pozitionata in mod unic in China si are si aici o traditie de masina pentru super sefi. Este o posibilitate de a pozitiona ceva mai sus de Clasa S? Cred ca da!”, spune seful pentru China.

Lasa un comentariu