Audi spune ca sistemele electrice de 12V din automobilele de azi si-au atins limitele si ca pentru noua generatie de masini e nevoie de resurse de energie mai mari, astfel incat compania a conceput un nou sistem, de 48V, complementar celui traditional.
Astfel, noile tehnologii inglobate in automobile vor putea beneficia de putere mai mare. Fara aceasta trecere, noteaza Audi, electrificarea masinilor nu s-ar putea face corespunzator.
Deocamdata, Audi a pregatit doua concepte cu noul sistem electric de 48V, A6 TDI concept si RS 5 TDI concept – ambele avand compresor cu actionare electrica. Acesta functioneaza independent de motorul cu ardere interna si deci nu mai ia putere de la acesta.
Bateria de 48V este litiu-ion.
Audi spune ca, mai ales la temperaturi joase, diversii consumatori electrici consuma toata puterea generata de alternator (pana la 3 KW) si bateria de 12V este incapabila sa furnizeze energia necesara intregului sistem electric al masinii.
Asadar, in urmatorii ani, pe noile modele, Audi va ingloba noile sisteme electrice cu voltaj crescut.