Masinile chinezesti marca Great Wall reintra pe piata romaneasca tot prin Alexandros Motors, primul importator al marcii. Masinile sunt asamblate in Bulgaria cu piese importante din China (CKD), iar pe masura ce piata europeana va creste pentru Great Wall in tara vecina exista in plan construirea unor sectii de sudura si vopsitorie, astfel incat mica fabrica din Loveci sa devina o adevarata uzina de productie, nu doar una de asamblare.
Pe piata romaneasca sunt disponibile modelele H5, H6 si Steed.
Great Wall H5 – o versiune modernizata a lui Hover CUV – a iesit din productie si se vor comercializa doar masinile ramase pe stoc. Modelul Hover CUV, cu motor Mitsubishi pe benzina de 2,4 litri, este cel mai cunoscut al marcii chineze in Romania, el fiind achizionat in principal de firme de paza si securitate.
H5 nu se mai asambleaza in Bulgaria si nu va mai fi comercializat dupa epuizarea stocurilor.
Great Wall isi pune insa mari sperante in modelele H6 si Steed.
„Ne concentram pe produsele reprezentative pentru marca”, a declarat Anton Donchev, director de export al Litex Motors, intr-o conferinta de presa, la Bucuresti. El a explicat astfel de ce nu mai sunt vandute modelele mai mici ale marcii, cu care au inceput operatiunile de asamblare in Bulgaria (Voleex C10)
Primul, Great Wall H6, este un SUV compact de dimensiunile lui Nissan Qashqai si este pozitionat ca pret putin sub marcile japoneze si coreene, dar peste Dacia Duster. O versiune de top costa circa 24.700 euro cu TVA, potrivit importatorului.
Sunt disponibile motorizari pe benzina si diesel. Motorul diesel este marea noutate, acesta fiind conceput de Great Wall in China si fabricat tot acolo, dar adus si in Bulgaria pentru a fi montat sub capota modelelor asamblate local. Este vorba despre un motor de 2 litri turbo diesel, cu injectie directa furnizata de Delphi, a carui putere este de 143 CP, cuplul maxim fiind 320 Nm.
„Toate motoarele sunt acum concepute si produse de Great Wall, in China”, a spus Alexander Vasilev, director comercial Litex Motors, intr-o conferinta de presa, la Bucuresti.
Great Wall Steed este un pick-up care va concura pe piata cu modele mult mai titrate, cum sunt Toyota Hilux si Nissan Navara.
Alexandros Motors si Litex Motors au semnat luni, 11 august, la Bucuresti, contractul de distributie exclusiva pentru autovehiculele Great Wall in Romania. Great Wall a intrat in Romania initial in 2006, tot prin Alexandros Motors, iar dupa cativa ani afacerea a fost trecuta pe linie moarta, pana cand chinezii si-au refacut planul de afaceri pentru Europa. In 2012 a fost deschisa unitatea de asamblare de la Loveci, Bulgaria, in parteneriat cu Litex Motors.
Alexandros Motors vizeaza o retea nationala de 20 de dealeri prin care sa comercializeze si sa repare masinile Great Wall. Importatorul vizeaza reluarea relatiei cu o parte dintre cei 27 de dealeri prin care au fost vandute masinile Great Wall initial in Romania, dar si contracte cu dealeri mai mari si mai puternici care pana acum nu au facut afaceri cu Alexandros Motors si Great Wall.
Great Wall Motor Company Limited este cel mai mare producator privat de masini SUV si pick-up din China, care in martie 2013 a depasit 1.000.000 de unitati vandute. In prezent exporta masini in regiuni ca Europa, Australia, Africa, America Centrala si de Sud, Orientul Mijlociu si Asia Pacifica si detine unitati de asamblare a vehiculelor in tari ca Rusia, Bulgaria, Ecuador, Iran si Egipt.
Atat SUV-ul produs de GWM, cat si pick-up-ul Steed au devenit si si-au pastrat, in China, titlul de lideri in vanzari pe segmentul lor de piata, timp de 15 ani, se arata intr-un comunicat al marcii Great Wall.