Versiunile restilizate ale Dacia Duster, echipate cu motor diesel, vor beneficia de o resoftare in curand, pentru a corecta o functionare anormala a motorului la ralanti si in jurul turatiei de 2.000 rotatii pe minut (rpm), cand motorul manifesta lipsa de putere. La variantele diesel de dinainte de facelift nu existau aceste manifestari.
Mai multi posesori de Dacia Duster facelift cu motoare diesel se plang de oscilatia turatiei la ralanti si de lipsa de putere la 2.000 rpm, insa nu toate masinile se manifesta astfel, desi, teoretic, toate au aceeasi versiune de software.
Inginerii Dacia recunosc problema si spun ca lucreaza pentru a o rezolva, iar in curand posesorii de Duster 1.5 dCi vor fi chemati pentru o resoftare a sistemului electronic care gestioneaza functionarea motorului.
“Noi am sesizat ca exista o problema care nu a fost cuprinsa in testele de anduranta pe care le-am facut. (…) Calibrarea care exista acum pe masina este, cum ii spunem noi, <<fara riscuri la client>>. Deci puteti sa folositi masina fara niciun fel de probleme si vom schimba aceasta calibrare dupa ce suntem convinsi ca acea noua calibrare nu va afecta masina”, a declarat unul dintre inginerii de la Renault Technologie Roumanie cu ocazia celei de-a saptea intalniri a dusteristilor.
“La un motor diesel sunt circa 26.000 de parametri de functionare. Noi lucram intens sa ne asiguram ca modificarile nu vor influenta si alti parametri. Se poate intampla sa facem stabilizarea ralanti-ului pe 800 rpm, dar sa intervina zgomotul injectiei. Tacanitul acela pe care il auziti dumneavoastra. Si apoi sa spuneti… <<A! E motorul galagios>>”, a explicat un inginer RTR.