E a doua oara pentru mine cand revin in sanul lor, al dusteristilor. Chiar daca cei mai multi dintre ei sunt mai mari decat mine, eu ii vad ca pe niste copii. Niste copii mari, responsabili, care stiu sa se joace frumos, din cand in cand. Fata de anul trecut, cand am fost pentru prima data printre ei, acum nu pot sa nu observ ca unii si-au schimbat vechiul Duster cu un facelift, iar comunitatea insasi a crescut vizibil, numeric si valoric. Pe scurt, s-au maturizat frumos.
La intalnirea de vara din acest an, care s-a tinut de curand la Sarata-Monteoru, judetul Buzau, a venit chiar si un neamt, si el posesor de Duster. E o diversitate fara precedent la intalnirile posesorilor. Unii au Dacia de cand se stiu, altii au renuntat la masini mai cu pretentii sa conduca un Duster. Surprinzator sau nu, diversitatea e mare si in ceea ce priveste genul. E drept ca femeile stau mai mult in dreapta, insa una dintre ele, Cristina, s-a dat in off-road de la egal la egal cu rivalii de sex opus. E un peisaj social atipic, colorat, si in cele din urma frumos.
“Nu am Duster. Anul trecut am vazut niste poze de la iesirea dumneavoastra, mi-au placut. Asa ca la editia trecuta am inchiriat una, iar acum am inchiriat inca una”, povesteste Andrei, unul dintre dusteristii de ocazie.
Costin, un alt dusterist, a renuntat la un Mercedes-Benz Clasa M si a trecut pe Duster, ca masina de zi cu zi si de off-road. El se da cu masini in teren accident de aproape zece ani si in prezent mai detine si un Land Rover. “Am fost impresionat de posibilitatile de dezvoltare a Duster (…) Am indragit foarte repede masina, o am din februarie, anul curent, merg in fiecare zi cu ea”, spune Costin.
“Singurul meu regret este ca nu a aparut mai demult masina aceasta. Nu mai ma incurcam cu alte marci”, spune Geo, posesor de Duster din iulie 2010.
“Conduc Duser din 2010, inca din faza de proiect. Am facut incercari la Dacia. Am masina personala Duster, acum, si niciodata nu m-a lasat pe drumuri rele”, marturiseste Leo, angajat al Grupului Renault Romania si unul dintre oamenii care a stiut de Duster inaintea tuturor celorlalti.
“Cunosc aceasta masina din faza de proiect, de la primul surub. Am numai cuvinte de lauda. Faptul ca am masina asta si ca lucrez la Dacia spune ceva, de fapt si de drept”, spune George, pilot Duster 4×4 Everyone.
Daca nu le vezi chipurile si nu petreci un pic de timp cu ei, ai spune ca oamenii astia au un discurs tip „teleshoping” si ca cineva i-ar fi platit sa spuna lucurile astea. In fapt, in spatele acestor marturii, stau oameni pasionati care au dat peste 16.000 euro pe o masina romaneasca noua sau circa 10.000 euro pentru aceeasi masina, dar second hand. Oricum ai lua-o, sunt bani multi. Bani cu care poti oricand sa-ti cumperi altceva – mai mare sau mai de firma.
Iar locurile prin care baga ei masinile tin deoparte foarte multe SUV-uri cu pretentii.