Un automobil Lancia Astura 4e Serrie Cabriolet Boneschi din 1938, detinut de Autoclasic Club, a castigat in acest an Concursul de Eleganta Auto de la Sinaia, masina fiind unica in lume, supravietuitoare a unei serii de doar trei exemplare, construite de atelierul Boneschi din Milano, Italia.
Primul proprietar al acestei Lancia, un magnat al carbunelui de origine belgiana, nu s-a bucurat mult timp de acesta, automobilul fiind ascuns pe perioada celui de-al doilea Razboi Mondial. In anii ’50 vaduva acestuia a vandut automobilul. In ultimii ani precedentul proprietar a participat cu acest automobil la numeroase concursuri internationale de eleganta, cel mai notabil rezultat fiind primul loc la categorie castigat in 2009 la Concorso d’Eleganza Villa d’Este. In afara de revopsirea totala a caroseriei, automobilul nu a suferit niciodata restaurari majore, tapiteria si capota din piele fiind originale, un lucru extrem de rar intalnit la un automobil interbelic.
Masina are un motor V8 cu cilindri inclinati la doar 19 grade, cu o capacitate cilindrica de 2972 cmc, care dezvolta 82 CP 4.000 rpm. Cutia de viteze este manuala, cu patru trepte, iar viteza maxima este de 128 km/h. Actionarea acoperisului este electrica.
Iata si cum arata restul clasamentului si celelalte masini care au obtinut premii speciale:
- Premiul Special „Cel mai revolutionar design” – acordat prin decizia juriului de Sponsorul principal RCR, Alliantz Tiriac – a mers la modelul Chrysler Thomas Special (1953), detinut de Oldtimer Studio.
- Premiul Publicului, acordat prin votul spectatorilor, a mers la modelul Morgan 4/4 (1968) detinut de Nicu Bucalet.
- Premiul Special „Acuratetea Restaurarii”, acordat prin decizia juriului, a mers la Rolls-Royce Silver Dawn (1954), detinut de Oldtimer Studio.
- Premiul de restaurare, acordat prin decizia juriului, a fost acordat modelului Rolls-Royce Phantom III Sports Saloon Freestone & Webb (1937), detinut de Tiriac Collection.
- Premiul de conservare, acordat prin decizia juriului, a fost acordat unui BMW 318 Automatic (1978), detinut de medicul Dan Sorin Popescu. Marca BMW a fost, de asemenea, masina oficiala a evenimentului in acest an, fiind notorie asocierea BMW Group cu evenimente de acest gen, cum este si Concursul de Eleganta Auto Villa d’Este din Italia – cel mai celebru eveniment din lume dedicat elegantei auto.
- Premiul pentru cea mai mare distanta parcursa pe roti pentru participarea la concurs a mers la un Rolls Royce Silver Cloud III (1964), care a venit de la Viena la Sinaia, detinut de Gerald Arismendi.
- Premiul pentru cel mai vechi automobil din concurs a fost castigat de un model Ford T Touring (1914), detinut de Axel Kohnen. Masina aceasta are fix 100 de ani.
- Premiul Special „Cea mai buna restaurare personala” i-a fost acordat – prin decizia juriului, de Sponsorul RCR Heritage Auto – unui automobil Dacia 1300 (1975) al lui Ionut Dutu.
- Premiul Special „Primul abonat” acordat de revista oldtimer.ro – partener media al RCR – a mers la Sorin Muntz.
Premiile pe grupe arata asa:
Concursul de Eleganta Auto de la Sinaia 2014 a fost organizat de Retromobil Club Romania (RCR), sub Inaltul Patronaj al Majestatii Sale Regelui Mihai I al Romaniei, cu sprijinul Primariei Orasului Sinaia si a Muzeului National Peles. Evenimentul este inclus in calendarul F.I.V.A. (Federation Internationale des Vehicules Anciens, fondata in 1966).
Cele 38 de vehicule istorice selectate de juriul concursului – un record de participare – au fost expuse pe Domeniul Regal Peles, sambata, 28 iunie. Seara, incepand cu ora 18:00 a fost organizata o parada pe bulevardul central al orasului Sinaia unde automobilele au stationat timp de o ora. Incepand cu ora 19:00 in fata Casino-ului Sinaia s-a desfasura festivitatea de premiere. Automobilele participante au concurat la opt categorii.
Ca in fiecare an, in paralel cu concursul, in parcajul din zona Economat a fost organizata o expozitie cu vehicule istorice la care si-au participat peste 50 de automobile.
Un moment aparte a fost intalnirea dintre ASR Principele Nicolae, membru de onoare al RCR si automobilul Morris Minor (1928) primit in dar de bunicul sau in urma cu aproape noua decenii. Automobilul, detinut in coproprietate de doi membri RCR din Constanta, urmeaza sa fie restaurat in Marea Britanie si va fi prezentat la una din editiile viitoare ale Concursului.
Presedintele juriului international din acest an, cel mai important colectionar italian de automobile istorice, Corrado Lopresto, a primit in deschiderea evenimentului tilul de membru de onoare al Retromobil Club Romania. El a promis ca va veni si la editia din 2015 a evenimentului.
Din 1934
Automobil Clubul Regal Roman (A.C.R.R.) a organizat la Sinaia, in 1934 si 1935, Concursul de Eleganta si Confort. Acest fapt situeza Romania in randul primelor state din lume in care s-au organizat astfel de manifestari, demonstrand inca o data faptul ca anii interbelici au constituit perioada de apogeu a automobilismului romanesc. Prima editie a Concursului de Eleganta si Confort s-a desfasurat in 11-12 august 1934, sub inaltul patronaj al MS Regelui Carol II.
A doua editie a Concursului de Eleganta si Confort a fost organizat in data de 7 septembrie 1935, cu sprijinul Societatii Marilor Hoteluri si Cazinouri din Sinaia.
Apoi, pana in anul 2011, acest Concurs nu a mai fost organizat. De la reluarea sa, in 2011, s-a tinut ulterior in fiecare an si planurile organizatorilor sunt de a il organiza in fiecare an.