Acasa Foto FOTO: MINI a primit si o versiune cu cinci usi

FOTO: MINI a primit si o versiune cu cinci usi

de Adrian Mitrea

MINI 5d 2014 (sursa - MINI)

A treia generatie MINI produsa de cand BMW Group a preluat micul producator auto britanic primeste si o varianta hatchback cu cinci usi care vine in completarea versiunii cu trei usi. Noul model intrat intrat in familia MINI este mai lung cu 161 mm si are un ampatament mai mare cu 72 mm fata de conceptul original al caroseriei cu trei usi, potrivit producatorului.

In total, MINI cu cinci usi are un ampatament de 2.567 mm (+72 mm), +72 mm spatiu pentru picioarele pasagerilor din spate, +15 mm loc pentru cap si 61 mm mai mult loc in lateral, in zona coatelor. Portbagajul are o capacitate de 278 litri (+67 litri).

Desi este semnificativ mai mare decat varianta cu trei usi, noul model ramane cu o lungime sub patru metri, 3.982 (4.005 mm pentru Cooper S si Cooper SD), ceea ce inseamna +161 mm. Latimea este la fel (1.727 mm), iar inaltimea de 1.425 mm (+11 mm).

Modelul vine cu motoare complet noi si poate fi echipat cu tehnologii de iluminare si siguranta de ultima ora.

MINI Cooper vine cu motor de 1,5 litri pe benzina, cu trei pistoane, de 100 kW/136 CP, versiunea Cooper S are motor de 2 litri pe benzina, cu patru cilindri, de 141 kW/192 CP, iar versiunea Cooper D are motor turbo diesel de 1,5 litri, cu trei cilindri, de 85 kW/116 CP. Versiunea diesel de inalta performanta, Cooper SD, are motor cu patru cilindri, turbo, de 125 kW/170 CP. Toate aceste motoare sunt complet noi si urmeaza principii constructive care se vor regasi de acum incolo pe toate modelele BMW si MINI.

De asemenea, toate cele trei motoare vin standard cu transmisii manuale cu sase trepte, iar optional este disponibila o cutie de viteze automata sau automata sport (ambele nou dezvoltate), si ele tot cu sase viteze. Acestea vor avea moduri de functionare GREEN, MID si SPORT, facilitand fie un condus mai economic, fie unul neutru, fie unul sportiv. Aceasta posibilitate de a alege modul functionare al transmisiei este parte a filosofiei MINIMALISM, alaturi de sistemul start/stop pentru motor.

Optional sunt disponibile faruri cu LED, proiectoare de ceata cu LED si stopuri cu LED. Tot optional ramane si pachetul de lumini interioare cu LED-uri multicolore.

Sunt disponibile, optional, si suspensii adaptive (Dynamic Damper Control), alaturi de sisteme precum ESP (sau DSC), controlul tractiunii (DTC) si diferential electronic (EDLC).

Alte echipamente disponibile sunt Head-Up Display, cruise control adaptiv (bazat pe camera video, nu pe radar), avertizare in caz de coliziune iminenta cu o alta sau cu un pieton, inclusiv cu franare automata initiala, asistenta pentru faza lunga, asistenta la parcare, camera video pentru marsarier si detectare a semnelor de circulatie.

Rotile pot fi de 15, 16, 17 sau 18 inch. Coeficientul aerodinamic este 0,30 pentru Cooper si Cooper D si 0,32 pentru Cooper S si Cooper SD.

Lasa un comentariu