Acasa Audi Audi si BMW se dueleaza cu laser, R8 vs. i8

Audi si BMW se dueleaza cu laser, R8 vs. i8

de Adrian Mitrea

BMW i8 si Audi R8 LMX (sursa - 0-100.ro)

Farurile cu tehnologie laser sunt cele mai avansate ale momentului, iar intre Audi si BMW a aparut un duel al laserelor, cu modelele R8 si i8. Cei de la BMW au fost primii care au anuntat tehnologia, iar BMW i8 este primul automobil de serie din lume care beneficiaza de ea, insa cei de la Audi vin si ei si spun ca R8 LMX este primul model din lume care beneficiaza fix de aceeasi tehnologie.

BMW a inceput sa vorbeasca despre farurile cu laser in septembrie 2011, iar acum, in 2014, au intrat in productia de serie, pe modelul sport hibrid BMW i8. La i8 faza lunga (luminile de drum) sunt cu laser, iar faza scurta (luminile de intalnire) sunt cu tehnologie LED.

Intr-un comunicat de presa emis recent, Audi anunta la randul sau ca modelul R8 LMX este primul automobil din lume care beneficiaza de tehnologie laser pentru luminile de drum.

Audi R8 LMX este o masina de productie limitata, care poate fi deja comandata, iar comenzile vor fi onorate din aceasta vara. Totodata, BMW i8 este o masina de serie care nu are un numar limitat de unitati si se gaseste deja in circulatie pe strazile din cateva tari.

Lasand la o parte „duelul laser” al celor doua marci, e clar ca tehnologia farurilor din industria auto se va schimba puternic.

Prin definitie, iluminarea cu laser este diferita in mod radical de lumina solara, dar si de diferite tipuri de surse de lumina artificiala utilizate des in prezent. Pentru inceput, iluminarea cu laser este monocromatica, ceea ce inseamna ca fluxurile luminoase au aceeasi lungime de unda. Este ceea ce se numeste sursa de lumina “coerenta”. Cu alte cuvinte, fluxurile au o defazare constanta.

Atunci cand aceste surse de lumina sunt utilizate la automobile, intensitatea luminii cu laser poate fi proiectata pentru a nu reprezenta un risc pentru oameni, animale domestice sau salbatice. Printre altele, acest lucru este posibil pentru ca lumina nu este emisa direct, ci intai este transformata intr-o forma care este adecvata pentru utilizare in siguranta pe sosea.

Lumina rezultata este alba. De asemenea, este foarte placuta privirii si are un consum redus de energie.

Sigura in totalitate, tehnologia de iluminare laser are o gama larga de aplicatii, in industria aeronautica, militara sau foto-video, chiar daca, in multe cazuri, faptul ca in spate este folosita o astfel de tehnologie nu este scos in evidenta.

La automobile exista oportunitatea de a sublinia avantajele iluminarii LED atat prin calitatea produsului, dar si prin design.

Acolo unde luminile LED genereaza numai 100 lumeni (unitatea de masura a fluxului luminos) per watt, iluminarea cu LASER genereaza aproximativ 170 lumeni.

Lasa un comentariu