BMW prezinta 30 Jahre M5, o editie limitata la 300 de exemplare a BMW M5, care vine sa aniverseze cu fast implinirea a 30 de ani de prezenta pe piata a berlinei sport germane. Modelul BMW 30 Jahre M5 are un motor cu 40 Cai Putere (CP) mai puternic decat M5-ul standard (560 CP), iar cei 600 CP propulseaza masina pana la 100 km/h in 3,9 secunde, cu 0,5 secunde mai devreme decat in cazul versiunii standard (4,4 secunde).
Livrarile incep in luna iunie, iar pretul masinii este de 140.638 euro cu TVA (113.418 euro fara TVA) in Romania.
La fel ca orice alt BMW M5 din aceasta generatie, si aceasta editie limitata beneficiaza de motor supraalimentat V8 de 4,4 litri, cu doua turbine, pus in valoare de o transmisie robotizata Drivelogic, cu dublu ambreiaj si sapte viteze. Trasmisia trimite puterea exclusiv rotilor din spate. Distributia cuplului intre rotile din spate se face variabil, permanent, in functie de informatii primite de la diferential, sistemul de control al tractiunii si pedala de acceleratie.
BMW lansa primul M5 in 1984, iar acum a venit vremea celei de-a cincea generatii. BMW a vandut in total 20.548 unitati M5 din generatia a patra (anterioara), in cei cinci ani de la lansare, dintre care 19.523 au fost versiuni sedan, iar restul de 1.025 au fost Touring (break). Versiunea break a M5 a fost lansata in 2007, cu doi ani mai tarziu fata de sedan. Sunt sanse mari ca noul BMW M5 sa nu mai aiba o versiune Touring, din cauza vanzarilor relativ slabe in comparatie cu sedanul, potrivit presei auto internationale. BMW nu a comunicat ceva oficial in acest sens.
Aflat la vanzare intre 2005 si 2010, automobilul BMW M5 care a iesit din productie in 2011 (ultimul BMW M5 cu motor V10) a marcat un nou record de vanzari pentru M5, depasind chiar si generatia de dinainte, care s-a aflat pe piata timp de sase ani, nu cinci.