Acasa Dacia Stroe, Dacia: Rusii nu pot face masini nici la Togliatti, nici la Avtoframos, fara exporturi din Romania

Stroe, Dacia: Rusii nu pot face masini nici la Togliatti, nici la Avtoframos, fara exporturi din Romania

de Adrian Mitrea

Constantin Stroe (sursa - 0-100.ro)

Relatiile dintre industriile auto ale Romaniei si Rusiei sunt in continuare la fel cum erau inainte de izbucnirea conflictului din Crimeea, iar rusii nu pot fac automobile nici in uzina de la Avtovramos, nici in cea de la Togliatti, in lipsa exporturilor de piese si componente din Romania, a declarat Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia, fiind intrebat cum vede relatia romano-rusa in domeniul auto, in contextul crizei din Ucraina.

“Noi suntem intr-o pozitie favorabila, fara noi rusii nu pot asambla masini nici la Avtoframos, nici la Togliatti”, a spus Stroe, fiind prezent la conferinta “Cheie, contact, sales! Cum relansam industria auto din Romania?”, organizata luni, 28 aprilie, de Ziarul Financiar.

Din iulie 2013 Dacia a intensificat exporturile de colectii CKD (Completely Knocked Down / pachete de masini dezasamblate, destinate asamblarii in alte uzine) catre Rusia.

Intrebat de 0-100.ro cum ar putea avea Dacia de suferit in contextul unui embargo comercial impus de Uniunea Europeana (UE) Rusiei, Stroe a spus ca “mult”, dar cu precizarea ca “exista in continuare celelalte destinatii de export pentru CKD”.

Stroe a refuzat sa spuna cate colectii CKD trimite Dacia in Rusia anual, in contextul unor exporturi CKD totale (toate destinatiile, nu doar catre Rusia) de 350.000 unitati/an.

“Vom vedea ce se va intampla. Daca UE decide sa inchida robinetul fata de Rusia…”, a comentat Stroe.

Un embargo comercial nu ar fi suprinzator, existand precedentul din Iran, unde situatia a revenit insa la normal dupa criza din 2012-2013.

De la uzina Dacia pleaca automobile catre 68 de tari si colectii CKD catre aproape zece uzine de productie, insa cea mai interesanta schimbare din 2013 tine de faptul ca a luat amploare expedierea de piese catre uzina Lada-AvtoVAZ din orasul rus Togliatti.

Renault a preluat 25% din AvtoVAZ in 2008, iar din decembrie 2012 detine impreuna cu Nissan controlul celui mai mare producator auto rus.

Rusia este o tara esentiala pentru Groupe Renault, iar acolo se vand anual, in total, peste 150.000 de unitati Duster, Sandero si Logan, sub sigla Renault. Francezii produc aceste trei modele la uzina Avtoframos, care a fost extinsa in 2010.

Federatia Rusa are 145 de milioane de locuitori si un parc auto de aproximativ 40 milioane vehicule. Salariul mediu lunar este circa 550 euro, iar vanzarile anuale de masini noi ar putea ajunge la 3,4 milioane in 2015. Studiile arata ca in peste zece milioane de gospodarii din Rusia veniturile sunt de peste 50.000 dolari/an.

Lasa un comentariu