Inmatricularile de masini noi in Uniunea Europeana au crescut cu 8% in primul trimestru, iar cateva piete mari, cum ar fi Marea Britanie, au avansat cu peste 10%, semn ca lucrurile incep sa se imbunatateasca, arata datele ACEA. Dacia a fost brandul cu cea mai mare crestere in primul trimestru (43%), iar dintre marcile de volum, Ford a crescut cel mai puternic, cu 13%.
Vara trecuta vanzarile de masini noi in UE ajunsesera sa scada la sub 700.000 masini/luna, apoi au urmat luni mai bune, cu peste un milion de unitati, iar martie 2014 a culminat cu peste 1,44 milioane unitati.
In primele trei luni inmatricularile au crescut cu 8%, la 3,24 milioane unitati in UE, iar pietele mari au crescut fara exceptie: Germania (6%), Marea Britanie (14%), Italia (3%), Franta (6%). Cel mai mult a crescut Portugalia (40%), piata romaneasca a avansat cu 19%, iar singurele state in care inmatricularile au scazut au fost Belgia si Olanda.
In tarile vecine cresterile au fost semnificative: Bulgaria (30%), Ungaria (23%).
La marci, Volkswagen a ramas lider detasat in UE, cu o cota de piata de 11,8%, Ford a avut 7,6%, Opel 6,9% Renault 6,6% si Peugeot 6,3%. Dacia a fost brandul cu cea mai mare crestere a vanzarilor, 43%, de la 63.000 unitati la 90.000 de unitati. Inmatricularile de Lexus si Mazda au crescut cu peste 30%, iar Suzuki a avansat cu peste 22%.
Marcile de volum au crescut peste media pietei: Ford (13%), Renault (12%), Peugeot (10%). Cel mai mult au scazut cifrele Chevrolet (-21%), marca restrangandu-si activitatea in pregatirea retragerii din Europa, in 2015.