Renault a avut anul trecut venituri de 40 miliarde euro si vrea sa atinga 50 miliarde euro in trei ani, interval in care va lansa noi generatii Twingo si Megane, un sedan de clasa D, modele de tip crossover si o masina de clasa mini pentru India si America de Sud, a anuntat compania, la jumatatea planului de dezvoltare Drive the Change. Vanzarile de modele bazate pe platforma B0 (Logan) au depasit anul trecut pe plan mondial un milion de unitati, adica 40% din vanzarile grupului.
In 2011, la lansarea planului de sase ani Drive the Change, compania spunea ca vrea ca in 2013 sa atinga vanzari anuale de trei milioane de automobile, insa anul trecut a vandut doar 2,63 milioane, atat din cauza crizei din Europa, cat si din cauza sanctiunilor impuse Iranului, piata esentiala pentru grupul francez.
Totusi, a fost depasita tinta legata de lichiditati, compania generand intre 2011 si 2013 un total de 2,5 miliarde euro, cu jumatate de miliard peste cat isi propusese.
Renault este foarte multumita de rezultatele din Brazilia si Rusia, iar in Europa vrea sa ajunga din nou pe locul doi in topul marcilor in functie de volum. Grupul francez si-a anuntat si planurile de lansari, primele modele urmand sa ajunga pe piata in toamna (noile generatii Twingo si Trafic). Apoi vor urma noi generatii ale Espace, Megane si Scenic, dar si un nou sedan de clasa D, toate pe noua platforma CMF C-D a aliantei.
In acelasi timp, grupul isi va extinde prezenta pe piata cu o linie completa de vehicule tip crossover, dar si cu un model de clasa A gandit pentru India si America de Sud. Renault spune ca va lansa si pick-up-uri pentru pietele emergente, insa nu se mentioneaza daca e vorba de Duster.
Renault si-a propus sa aiba peste 8% cota de piata in Rusia si Brazilia si 5% in India. Mari sperante se indreapta si catre China unde Renault va produce cu Dongfeng 150.000 de unitati/an la o noua uzina ce va construi crossovere de clasele C si D.
Renault a avut venituri de 40,93 miliarde euro anul trecut, iar profitul net a scazut de aproape trei ori, de la 1,75 miliarde euro, la 586 milioane euro, diferenta fiind explicate de provizioane de peste jumatate de miliard de euro cauzate de oprirea activitatilor in Iran. Profitul operational a urcat insa cu 59%.
5 comentarii
renault isi cumpara decat saracii
”domnule” Ilie, săracii care-și cumpără renault știu, cel puțin, să se exprime în scris.
pe viitor să știți cum ar trebui să scrieți: ”renault își cumpără DOAR săracii”
asa e, bogatii isi iau bmw la mana a 3-a
decat prost mai bine sarac (de data asta decat e folosit corect, dar nu ma astept sa intelegi, bogatane)
Reno-urile sunt cele mai de kk masini din gama medie.
Decat Reno nou, oricand un VW de 1-2 ani.
Dar pentru ca "Eu nu face parte din astia saraci", BMW nou mi-am cumparat! E adevarat ca m-a usturat umpic buzunarul, dar chiar nu ai cum sa compari BMW cu Reno.