Acasa Revista Presei Revista presei, 12 feb: Presedintele Basescu avertizeaza ca putem pierde Dacia Pitesti. Tesla Model S va primi tractiune integrala

Revista presei, 12 feb: Presedintele Basescu avertizeaza ca putem pierde Dacia Pitesti. Tesla Model S va primi tractiune integrala

de Adrian Mitrea

Revista Presei

Presedintele Traian Basescu a declarat, intr-o emisiune difuzata luni de postul Look Tv, ca nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblarii de la Pitesti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc, scrie Ziarul Financiar.

Tesla Model S va primi tractiune integrala si baterii pentru o autonomie mai mare, titreaza automarket.ro.

La aproape trei ani dupa ce irlandezii au venit cu o propunere de lege privind interzicerea fumatului in masina, iata ca britanicii iau acest lucru in serios si se pregatesc sa patenteze o noua lege care va afecta zeci de milioane de soferi. Pentru ca si Uniunea Europeana e interesata de asa ceva, informeaza ProMotor.ro.

Premiera mondiala BMW: farurile laser intra in productia de serie, titreaza autoplay.ro.

Nissan, pe ultimul loc in topul celor mai profitabile branduri nipone, relateaza autoindustry.ro.

7 comentarii

Klaus_CT 11 februarie 2014 - 12:30

Pornind de la premisa ca suntem cu totii soferi si ca platim taxe, iar aceste taxe nu se regasesc in drumuri mai bune sau autostrazi utile, cum sa nu te enervezi? Este nevoie de Basescu sa aflam ca o autostrada intre Pitesti si Nadlac este mai utila ca una intre Alexandria si Bucuresti?
Care este nivelul maxim de incompetenta si aroganta pe care il poate atinge un ales? Raspuns: Nivelul PSD (Ponta – Sova – Dragnea). Dacia este unul dintre cei mai mari exportatori ai Romaniei, platesc taxe si impozite consistente, iar activitatea lor poate influenta deficitul tarii.
Cu toate astea, Sibiu – Pitesti nu este o prioritate, dar Alexandria – Bucuresti este exact ce ne lipseste!

Reply
Andrei 11 februarie 2014 - 13:22

Subscriu la cele spuse de tine, eu si ceilalti toti romanii.

Reply
ferry porsche 11 februarie 2014 - 13:16

eu nu inteleg mai multe lucruri:

1. vorbim despre acelasi bassescu care afirma in 2009 ca nu avem nevoie de autostrazi, ca turistii vin cu avionul? (http://www.hotnews.ro/stiri-esential-6174289-traian-basescu-70-din-turism-realizeaza-avionul-ins-78-din-turism-realizeaza-masina.htm)…acum brusc avem nevoie?

2. in conditiile in care coridorul IV se va muta pe sibiu brasov (pentru ca pe acest tronson avem finantare europeana), de ce ar trebui sa fie sibiu-pitesti o prioritate? ca asa vrea fourmont si constantin stroe???

3. in ce calitate ne poate spune grupul renault, ce tronsoane trebuie sa facem noi ca si tara si ce tronsoane trebuie facute cu prioritate? unde s-a mai auzit ca o companie privata sa poata dicta unui stat cum trebuie sa arate politica acestuia pe infrastructura? adica mercedes sau vw poate sa isi permita sa ii dicteze lui merkel ceva???

intr-adeva dacia este unul din cei mai importanti contribuabili la bugetul de stat. ei platesc salarii si contributii. si au investit (din cate zic ei 1.5 miliarde) pentru infrastructura lor. dar ce uita lumea e ca profitul nu e reinvestit in romania, profitul e exportat, pentru ca grupul renault e in dificultate. e clar ca ei joaca la mai multe capete, dar daca vor pleca din romania, vor pleca pentru ca forta de munca e mai scumpa, pentru ca cadrul legal e mai instabil, nu pentru ca intarzie o zi pe drumuri sau cu trenul. e absolut logic ca din mai multe uzine, pastreaza ce e mai eficient.

e clar ca grupul renault isi vede interesul propriu si face lobby in favoarea lui. asta e datoria managerilor…si fac bine ce fac. dar acum nu ne vom autodesfiinta ca stat si vom pune interesle dacia pe primul loc si ale statului pe locul 2. asta in conditiile in care renault a primit subventii, romanii sunt taxati cu taxa de mediu, prima inmatriculare si mai stiu eu ce, dacia a facut scandal la licitiatiile unde nu a reusit sa isi impuna propriul brand (vezi ARR, unde s-au luat opel) etc.

Reply
Klaus_CT 11 februarie 2014 - 13:59

Pai in 2009 e clar ca Basescu se insela, nu este nimic rau in a te insela, insa a insista in greseala, da. Atunci nu se punea problema unei aberatii ca Alexandria – Bucuresti si nici a unei autostrazi pana la Brasov.
Tronsonul Pitesti – Sibiu este cofinantat in proportie de 85% din fonduri UE si de aici si controlul UE asupra contractelor. Ideea e ca se poate fura mai greu. In schimb o eventual autostrada catre Brasov s-ar face cu un pret imens pe km, insa nu ar fi cofinantata de catre UE si atunci se poate fura mai usor.

Reply
Sektor 11 februarie 2014 - 16:04

Klaus, ceea ce ai spus aici este 100 % adevarat si o stie si un copil de gradinita din Romania. Se pare totusi ca Dragnea se da pe net si pune si el comentarii, se intreaba retoric de ce ar fi mai importanta o autostrada directa Pitesti – Sibiu decat Buc- Alexandria :DDDDDD. Este de-a dreptul incredibil….

Reply
Sektor 11 februarie 2014 - 15:59

Raspunsuri:
1. Basescu se referea probabil la autostrazi pentru turisti, nu pentru Ponta sau Dragnea)
2. Sibiu-Pitesti = prioritate pt ca Dacia (=Pitesti/Mioveni) are productie de 1 vehicul/minut, productie din care 90% trebuie sa iasa la export cumva, cu trenul/vaporul dar si pe sosea… HELLOOOOO, trezirea …
3. Vezi Maroc unde Renault are un intreg port dedicat… HELLOOOO … Pe langa Dacia despre care tu spui ca nu reinvesteste profitul in Romania sa stii ca pe langa ei sunt FFFF multi furnizori care se dezvolta local si reinvestesc profitul aici. Contributia Dacia la buget este mult mai mare decat poti tu percepe, prin intreaga industrie orizontala dezvoltata sa tina Dacia pe productie… Iar faptul ca 1.5 miliarde euro (defapt 2 miliarde) tie ti se par apa de ploaie ca investitie intr-o tara arata ca de fapt tu te numesti ori Dragnea ori Ponta si te dai pe net. Stim cu totii ca poti motiva intr-un fel sau altul orice aberatie vrei sa spui, dar valoarea de adevar ramane aceeasi, un mare 0 barat.
Deci, ca o concluzie, nu ai dreptate.

Reply
ferry porsche 11 februarie 2014 - 14:25

Eu stiam ca Sibiu – Brasov e finantata din FEDR si Sibiu Pitesti e finantata din Fondul de Coeziune. http://adevarul.ro/locale/brasov/dan-Sova-muta-pi

Eu cred ca nici Basescu, nici Ponta nu au dreptate cu Renault. Daca vor sa plece in Tanger, vor pleca. Si Nokia a plecat, dupa ce li s-au dat subventii, li s-a facut strada la Jucu etc. Dar nu cred ca vor pleca. Adica acolo sigur nu primesc ei subventii de la stat, sigur statul nu le face favoruri gen taxe de inmatriculare si sigur la licitatii nu merg ei cum merg in Romania. Dar propunerea mea pentru Ponta ar fi, ca daca chiar vrea sa tina Dacia in Romania, sa scada TVA la 20% si cota de impozitare la 10%. Asa sigur nu pleaca Dacia si toti care au investit in Bulgaria vor veni in Romania. Nu autostrada e problema aici…. :)))

Si inca ceva. Klaus, tu daca ai fi fost presedinte in 2009, ai fi afirmat asa ceva? :))) Adica nu e la mintea cocosului ca cu cati ai mai multi km de autostrada, cu atat e mai bine pentru tine ca si stat??? Cum sa te inseli in privinta unui fapt cat se poate de logic??? E ca si cum te-ai insela cand ai afirma ca 2+2 e 5, cand e clar ca rezultatul e diferit. Gresesc? :))))

Reply

Lasa un comentariu