In ziua in care Chevrolet a anuntat ca se va retrage din Europa, 5 decembrie 2013, Ford a prezentat o ofensiva fara precedent pentru piata auto europeana, intr-un eveniment grandios tinut la Barcelona, Spania. Cateva dintre noutati sunt o versiune restilizata a lui Focus, asteptata la sfarsit de 2014, noul Ka, noul Mustang – de data aceasta comercializat si in Europa si Romania –, Vignale – ideea prin care Ford se orienteaza si spre clientela premium –, si, nu in cele din urma, o modernizare a dealerilor, care ii va costa pe fiecare dintre ei intre 50.000 si 80.000 euro ca sa devina Ford Store si sa satisfaca mai bine cerintele clientilor.
Punctul culminant al evenimentului de la Barcelona a fost, desigur, prezentarea in premiera mondiala a noului Ford Mustang. Premiere asemanatoare au fost tinute pe patru continente, insa prezenta lui Bill Ford – presedintele executiv al Ford Motor Company – la Barcelona este acel element care ne arata cu ce ochi priveste Ford piata europeana.
Pe larg despre noul Ford Mustang poti citi AICI, intr-un articol dedicat acestuia in intregime. De asemenea, AICI poti citi despre Ford si planurile sale pentru uzina din Craiova.
Mai jos poti vedea cum arata “planul de bataie” al Ford pentru Europa, precum si cele mai importante declaratii facute la Barcelona.
Noi modele
“Lansam o masina cu o istorie de 50 de ani in spate, pentru a revitaliza pasiunea pentru Ford in Europa. (…) Are un milion de fani in Europa pe Facebook, desi nu a fost comercializat niciodata oficial”, a spus Stephen Odell, seful Ford of Europe, despre noul Mustang.
Potrivit lui Odell, nu doar produsele sufera transformari, ci si dealerii si modelul de marketing.
“O treime din eforturile noastre de marketing se vor concentra pe zona digitala, pentru ca s-a schimbat modul in care clientii interactioneaza cu marca si in care cumpara automobile”, a spus Odell.
Potrivit sefului Ford Romania, Zoltan Brassai, ofensiva de produs a marcii in Europa si Romania va include SUV-ul de clasa B EcoSport, o versiune restilizata a lui Focus (la sfarsit de 2014), Mondeo, noul Mustang, noul Ford Ka – complet regandit – si noul Edge, care va fi pozitionat deasupra lui Kuga pentru a se bate pe piata europeana cu Volkswagen Touareg.
In ceea ce-l priveste pe micul Ka, acum are o caroserie cu cinci usi, in loc de trei usi, este mai mare, va veni cu un dock pentru terminale mobile pe plansa de bord si va putea fi echipat cu SYNC – asistent digital personal dezvoltat de Ford impreuna cu Microsoft.
SYNC cu touchscreen de 8 inch va debuta in Europa in 2014, potrivit lui Barb Samardzich, director operational (COO) al Ford Europe.
“Exista piata pentru Edge si aici in Europa. Edge va conduce familia de SUV-uri cu mandrie in Europa. (…) Una din cinci masini vandute la nivel mondial este un SUV. In Europa, 17% dintre masinile vandute sunt SUV-uri. In urmatorii cinci ani ne vom stradui sa depasim rata de crestere a segmentului SUV. Pana in 2018 vrem sa ne triplam vanzarile de SUV-uri in Europa”, a declarat Jim Farley, vicepresedinte Ford Motor Company, responsabil de marketing.
Viziunea lui Bill Ford
“Daca ma gandesc la viitorul Ford, ma gandesc la ce spunea strabunicul meu (Henry Ford – n.r.). El credea ca odata cu masina personala vine libertatea individuala. Continui sa cred in asta, dupa atatia ani”, a declarat Bill Ford, pe scena, in fata unui auditoriu de 2.500 de oameni: jurnalisti din toata lumea, angajati si reprezentanti ai dealerilor de la nivel mondial.
“In urmatorul deceniu, 75% din populatia lumii va trai in orase. Asta poate afecta libertatea de miscare individuala si chiar sanatatea”, a adaugat Bill Ford, mentionand ca marca ce ii poarta numele este dedicata sigurantei rutiere, confortului utilizatorilor si placerii de a conduce.
Potrivit stranepotului lui Henry Ford, “va trebui sa vedem masina ca un element integrat intr-un sistem complex de transport, intr-o retea”, urmand ca fiecare dintre noi sa utilizeze mai multe mijloace de transport pentru a ajunge eficient in destinatia dorita. De asemenea, el crede ca si “modelele de proprietate asupra vehiculelor se vor schimba” in continuare, trecand de la posesia individuala spre sisteme de inchiriere tot mai inovative.
“Cred ca Ford va avea un impact si mai mare in urmatorul secol decat in secolul care a trecut”, a spus Bill Ford, presedintele executiv al Ford Motor Company.
Pentru operatiunile din Europa Ford asteapta profit sau macar break even in 2015, potrivit lui Barb Samardzich, directorul operational al Ford Europe (COO).
Vignale si aspiratiile premium
Pe larg despre ideea Ford Vignale 0-100.ro a scris AICI, intr-un interviu cu Gaetano Thorel.
Vignale este un pas important pe care Ford il face spre calitate mai ridicata si servicii imbunatatite, asemenea ofertei din sigmentul premium.
Versiunea de echipare Titanium (de top) reprezinta circa 40% din vanzarile Ford in Europa si ar fi loc pentru a vinde automobile Ford si mai bine echipate si mai scumpe.
“Stim ca exista clienti care vin la noi de la BMW si Mercedes daca le oferim produse cu tehnologii premium”, a declarat Jim Farley, vicepresedinte Ford Motor Company, responsabil de marketing.
Initiativa Ford de a-si asocia numele cu termenul “premium” e indrazneata, intr-o lume in care toate marcile aspira la premium, insa doar foarte putine reusesc sa ofere produse si servicii cu adevarat premium.
“Unul dintre lucrurile pe care le-am observat cand am facut cercetari a fost ca multi ar lua in considerare Ford ca alternativa la marcile premium, daca am oferi servicii si produse premium, chiar daca Ford este o marca de volum”, a explicat Barb Samardzich, directorul operational al Ford Europe (COO).
Atunci ce modele pot fi Vignale, in afara de Mondeo, care a fost deja prezentat? Vor putea Fiesta, Focus sau chiar B-MAX sa fie Vignale?
Barb Samardzich explica: “As spune DA pentru toate cele trei modele de mai sus, pentru ca unii clienti de Fiesta vor echipamente si optiuni dincolo de ceea ce oferim noi in configuratiile de top ale acestui model. Acum avem doar Mondeo Vignale, dar cu siguranta vom mai discuta mult despre expansiunea Vignale in viitor si asupra altor modele”.
O noua dimensiune pentru dealeri
Unii dealeri Ford vor fi modernizati pentru a deveni Ford Store si pentru a putea comercializa modele Vignale. Toate acestea pentru a implini cele mai exigente dorinte ale clientilor. Cel putin acesta este planul.
“Vom avea un numar limitat de dealeri care sa fie centre de excelenta Vignale. Ei sunt foarte incantati sa adopte Vignale si la fel suntem si noi. Deci credem ca este idee de business interesanta pentru ei si extraordinara pentru clienti”, a declarat Barb Samardzich.
Pentru dealerii din Romania care vor sa devina Ford Store si vanzatori de Vignale investitiile se ridica la 50.000-80.000 euro.
“Circa 80% dintre dealeri spun ca fac o treaba buna, insa in acelasi timp doar 8% dintre clienti zic acelasi lucru. Trebuie sa facem ceva in acest sens. Dealerii care vor fi Ford Store vor fi ca un fel de Apple Store. Noi credem ca vom avea 35 dealeri in 2014, iar dintre ei unii vor fi Ford Store. Investitiile sunt intre 50.000 si 80.000 euro. Pentru Vignale e nevoie de platforma rotativa, pentru Mustang trebuie altceva. Ca sa fii Ford Store trebuie sa ai si toata gama de autoturisme si toata gama de vehicule comerciale”, a explicat Zoltan Brassai, seful Ford Romania.
Nimic nu e intamplator la Ford. Odata cu extinderea gamei de modele vine si ideea cu Ford Store, precum si Vignale. Este o incordare pentru progres, mai ales in Europa.
“Nu doar produsele migreaza intr-o zona premium, ci si experienta de retail. In ultimele sase luni asta am discutat cu dealerii: Cum facem ca experienta din showroom sa fie la fel de premium ca si masinile? Vrem sa ne asiguram ca intrarea intr-un dealer Ford este o experienta. Vrem sa mergem dincolo de achizitie. (…) Ne vom concentra mai mult pe familiile de vehicule. In trecut aveam hatchback-uri mici, medii si mari. Acum avem famia modelelor MAX, vehicule comerciale, ST, Vignale si SUV-uri. Vrem ca ele sa fie mai bine delimitate vizual in showroom. (…) O treime din satisfactie este oferita de produs si doua treimi de experienta in calitate de cumparator. (…) Vom avea o orientare mai mare pentru test drive, pentru asta convinge clientul sa cumpere masina. (…) Putem pune Vignale langa orice alt competitor mai scump si vom trece testul timpului. Vom oferi mai mult lux adevarat decat ei (alte marci premium – n.r.)”, a declarat, increzator, Roelant de Waard, vicepresedinte Ford of Europe, responsabil de vanzari si marketing.
12 comentarii
Le doresc succes, dar cred că au nevoie de mai multă viziune și determinare. Nu poți numi "atac" un face-lift și o tentativă de echipare upmarket ce are vise umede cu mașinile germane. Să nu uităm că noul Mondeo întârzie să apară, Eco Sport lipsește de pe cele mai multe piețe, iar B-Max nu este un succes de piață, fiind lansat prea tărziu pentru o regiune care cam abandonează monovolumele în favoarea SUV-urilor.
Eco Sport ar face bine sa lipseasca in continuare. 🙂 Daca are succes masina aia ma apuc de crosetat si renunt la orice vis!
Vignale ( asa cum a fost prezentat ) este mult prea putin pentru a emite pretentii premium. Ford se imbata cu apa rece.
Pai, mama acestui site este un dealer Ford, ce-ai vrea! Sunt curios daca vor lasa sa apara aceasta postare. 🙂
Nu inteleg ce legatura are comentariul tau cu aceasta stire.
Iar mama acestui site nu e nici dealer Ford, nici dealer al altei marci.
Ti-am aprobat comentariul sa vezi ca dezbaterea e libera aici, desi puteam foarte usor sa nu-l aprob, pentru ca n-are legatura cu subiectul. Iar pe viitor exact asta se va si intampla, din respect pentru cei care intra pe 0-100.ro si comenteaza la subiect.
foarte multe greseli in text.
le urez succes ,,,dar cred ca f150 si mustang conteaza..nu in europa…fara ele ar scrie pe ei faliment…………in europa n-au cu ce (motor dizel pejo) (benzina execrabile pina la ecoboost) n-au masini de lux….n-au masini sport…cu ce sa atragi?
Hai sa luam fiecare afirmatie de-a ta si sa vedem daca au cu ce sau nu:
1. Doar F150 si Mustang conteaza – ai dreptate partial. F 150 se vinde enorm in US, Mustang insa va fi o masina globala, care are mari sanse de a se vinde foarte bine in Europa
2. Fara ele, adica F150 si Mustang, ar scrie pe ei faliment – afirmatie falsa. Focus si Fiesta se vand foarte bine pe toate pietele pe care sunt prezente. In 2013 Focus este in continuare cel mai vandut model al unui producator auto, pe plan global, iar Fiesta este cea mai comercializata subcompacta.
3. In Europa n-au cu ce (motor diesel Peugeot) – afirmatie falsa. Motoarele pe care Ford si PSA le folosesc nu sunt 100% produse de unul sau altul dintre cei doi, ci dezvoltate impreuna. Sursa: http://corporate.ford.com/news-center/press-relea…
4. Motoare pe benzina execrabile pana la Ecoboost – afirmatie falsa, motoarele aspirate Ford sunt cunoscute pentru fiabilitatea foarte buna, iar performantele erau comparabile cu cele ale FSI-urilor VAG. Ford va continua sa ofere motoare pe benzina aspirata atata vreme cat va exista cerere pentru ele, in oferta lor motorul de 1600 cmc si 125 cp cu Powershift este chiar mai scump decat un Ecoboost 1.6 cu 150 cp.
5. N-au masini de lux – afirmatie fara rost. Banuiesc ca te referi la masini premium. In US produc Lincoln, o marca ce a cunoscut un reviriment puternic, dar pe care nu o vor aduce in Europa prea curand. Ford a detinut Volvo, Jaguar, Aston Martin si Land Rover. Au vandut toate aceste brand-uri pentru a consolida marca Ford. Directia lor a fost clara, renuntand la marcile premium.
6. N-au masini sport – pot sa rad? Focus ST iti spune ceva? Daca 250 cp nu iti sunt inca suficienti, atunci asteapta Focusul RS cu ai sai (prognozati) 350 cp si motor Ecoboost de 2300 cmc.
Alta masina sport care s-ar putea sa iti placa este chiar Fordul Mustang.
La punctul 4 nu e chiar asa. Fiind fan ford probabil esti putin partinitor.
Eu nu sunt fan nici VAG nici Ford, dar am mers acum 4 ani cu mai multe forduri focus 1.6 101 (cred ) si mai multe masini cu motorul vag 1.6 105 cai. Fordul focus era mult mai lenes decat skodele, golfurile, audiurile, seaturile ce aveau motorizarea 1.6 105 cp. Si eu am fost suprins pentru ca pe hartie erau performante similare, diferenta majora cred ca tinea de modul de exploatare. Presupun ca Fordul trebuia probabil turat serios ca sa se miste cat de cat, pe cand motorul de la vag avea ceva cuplu si pe la 3000 – 3500 de ture. La 4000 de ture in treapta a 3a pot sa iti spun ca fordurile erau … aproape moarte.
Daca te iei dupa cifre lucrurile erau similare, in realitate era foarte greu de obtinut performanta de pe hartie. Deci confirm ca acel 1.6 101 era execrabil.
Alte motoare pe benzina nu am incercat de la Ford.
Eu n-as paria inca pe succesul Mustang in Europa. Taxele aici sunt imense si pretul benzinei la fel, iar ca si imagine de marca… e un Ford. Cred ca e o distanta mare intre un "Like" pe Facebook si semnarea unui ordin de plata de 50,000Eur, care e pretul mediu prognozat.
agariciule FORDUL este o companie mult mai mare decat orice marca premium din tartacuta ta….
ati uitat ca i-a invatat pe toti sa faca masinii….
Foooarte Logica gandirea, nu uitati ca Hyundai s-a apucat de facut masini acum 20 de ani, iar wag e cu ochii pe ei acum – asa caaa cine a inventa roata (poate a avut o inspiratie ceva pe moment – din moment ce nu a reusit sa mentina pasul)