Uzina Vehicule Dacia de la Mioveni a fabricat marti automobilul Duster cu numarul 500.000. Vehiculul, un Laureate 4×4, de culoare gris olive, echipat cu motorul 1.5 dCi 110 CP, va fi livrat unui client din Franta, principala piata de export pentru acest model. In prezent, Duster reprezinta in jur de 40% din productia totala zilnica realizata la Uzinele Dacia si aproape totul merge la export.
Modelul Duster a fost lansat in martie 2010 la Salonul Auto de la Geneva si a primit diverse premii, precum „Masina Anului 2011” in Romania si Croatia, „SUV-ul Anului 2011” in Romania, „Autobest 2011” si „Cel mai 4×4 al anului 2012” in Franta.
In decursul celor aproape patru ani de la lansare, 95% din productia modelului a fost exportata, cu precadere in tarile Europei Occidentale.
Versiunea restilizata a Duster a fost prezentata in toamna acestui an la Frankfurt, masina primind motorul de 125 CP si interiorul modernizat introdus mai intai pe Logan si Sandero.
Duster se vinde atat sub sigla Dacia, cat si sub cea a Renault, vanzarile fiind foarte bune in America de Sud si in Rusia, astfel incat in primele sase luni din 2013 Duster este cel mai bine vandut model al Grupului, gasindu-si 188.000 de clienti sub sigla Dacia, dar si Renault.
Duster se fabrica in prezent in Romania, Brazilia, Rusia si India si nu este de mirare ca SUV-ul va reprezenta peste o treime din vanzarile totale ale gamei Entry, care vor depasi pentru prima oara valoarea de un milion de unitati.
In Rusia, peste jumatate din productia uzinei Renault de langa Moscova este dedicata lui Duster, iar pe aceasta piata masina a primit de acum cateva luni o versiune modernizata, dispune si de cutie automata si de o varianta cu motor de 2 litri pe benzina.
0-100.ro a publicat in noiembrie 2013 un test drive cu Dacia Duster facelift. Poti revedea articolul complet pe AICI sau doar varianta video (mai scurta), mai jos:
5 comentarii
In schimb boul de Sova ii promite lu' tovarasul Dragnea ca ii face autostrada Buc-Alexandria iar coridorul european Sibiu Pitesti este pus pe margine. INCREDIBIL. Poate se cara Renault in Maroc cu totul ca acolo le-a facut regele un port numai pt ei ca sa treaca masinile in Europa din 2 miscari.
bou e putin spus!
Este un mare BOU din punctul nostru de vedere! Dar el este un mare HOT. Este interesat numai de binele personal. Nu se gandeste la miile de oameni de pe platforma Pitesti, ca si-ar putea pierde locurile de munca. Autostrada Sibiu – Pitesti este planificata a se realiza cu bani europeni, bani care NU pot fi furati, asa cum pot fi cei de la buget.
@mihnea
BIG UP!
@mihnea & @ Tudor
BIG BIG UP
Poate totusi exista Dumnezeu sau o entitate divina si intr-un fel sau altul faptele lor li se vor intoarce. Macar un sfert din cat rau fac ei tarii astia (nu numai USL, ci toti politicienii) sa se intoarca impotriva lor si ar fi de ajuns. Pana la urma ii ajung blestemele romanilor, lucrurile se regleaza intr-un fel sau altul. Raul cu rau se plateste, mai devreme sau mai tarziu…