Grupul Volkswagen nu forteaza introducerea in productia de serie a automobilelor pe hidrogen, considerand ca acestea nu sunt comercializabile pana in 2020. Aceasta strategie vine in contextul in care Grupul Volkswagen a fost primul care a demarat curentul downsizing si s-a dovedit o carte castigatoare, dar si in contextul in care producatori auto precum Daimler, Toyota si Honda vor sa inceapa din 2015 comercializarea de automobile pe hidrogen.
„Avem un program imens in derulare pentru masini pe hidrogen. Avem un lot mare de masini care sunt testate, insa trebuie sa fie clar ca masinile pe hidrogen, in numere mari, nu vor fi o realitate pana in 2020. Nu exista infrastructura, iar tehnologia este foarte scumpa si nu asa de fiabila ca la masinile conventionale”, a declarat Rudolf Krebs, responsabilul pentru propulsie electrica in cadrul Grupului Volkswagen, citat de autocar.co.uk.
Pe de alta parte, Grupul ia in serios masinile electrificate si isi propune ca pana 2018 sa fie lider de piata pe segmentul automobilelor electrice si hibride, cu astfel de masini in toate clasele si marcile pe care le detine.
“In primul rand trebuie sa ne facem temele si sa producem masini electrice si hibride reincarcabile la priza foarte bune. In acest mod scadem preturile si crestem eficienta si performantele produselor. Hidrogenul poate veni mai tarziu pentru ca utilizeaza aceleasi componente”, a spus oficialul german.
Krebs a explicat ca propulsia pe hidrogen are sens doar daca sunt folosite energii regenerabile in tot procesul de productie si distributie a hidrogenului pentru automobile.
Din punctul de vedere al oficialului Grupului Volkswagen, cea mai buna solutie ar fi ca masinile sa fie electrice, iar sistemul cu pile de combustie sa fie pentru a extinde autonomia, in caz de nevoie (range extender).