Nu sunt semne ca productia lui Sandero va fi mutata de la Mioveni la Tanger, iar uzina romaneasca sta mai bine la competitivitate si are in spate ca atu un numar mare de furnizori, a spus Jerome Olive, seful Dacia, la evenimentul de lansare al Duster facelift in tara. Tanger nu trebuie vazuta ca o uzina periculoasa, ci din contra, ca o veste buna pentru Romania si pentru Mioveni, fiindca modelele produse in Africa au fost create la noi in tara, iar catre Maroc trimitem piese, a spus seful companiei.
Concurenta Mioveni-Tanger a revenit in prim plan dupa ce pe 8 octombrie a demarat productia la a doua linie de asamblare din Tanger, unde se fabrica Sandero. Uzina de la Mioveni a ajuns la capacitate maxima, iar investitiile Gropului Renault sunt directionate catre Tanger, unde anul trecut au fost produse circa 50.000 de masini Lodgy si Dokker, in cativa ani putand sa se ajunga la o valoare de sapte ori mai mare.
Intrebat daca este posibil ca Sandero sa nu mai fie produs in viitor la Mioveni, ci doar in Maroc, Jerome Olive a spus ca logica arata ca Mioveni este o uzina mai competitiva.
„Daca e sa ne uitam la ce ne arata cifrele, competitivitatea uzinei de la Mioveni nu trebuie pusa la indoiala si apoi e vorba de investitii: niciun constructor auto nu risca sa renunte la roadele pe care aceste investitii le aduc. Pe scurt, logica proiectelor este una economica in toata lumea auto si, daca exista doua uzine care fabrica aceleasi modele, proiectele vor fi alocate uzinei cele mai competitive din punct de vedere economic. In prezent, uzina de la Mioveni lucreaza in trei schimburi, in timp ce Maroc lucreaza in doua schimburi, incluzand si noua linie de productie pentru Sandero”.
Carlos Ghosn, seful Aliantei Renault Nissan avertiza ca in viitor Tanger poate depasi la capitolul competitivitate uzina romaneasca, insa Jerome Olive explica faptul ca productivitatea acopera mai multe aspecte , precum calitate, costuri salariale si productivitatea muncii, iar seful Dacia spune ca se va tine cont de toate aspectele: „Facem tot ce putem pentru a mentine uzina de la Tanger in oglinzile retrovizoare, iar unul dintre elementele principale este gradul de integrare locala, punct unde stam mult mai bine decat Marocul fiindca avem mult mai multi furnizori si trebuie sa avem si mai multi pentru a ne reduce din costuri”.
Intrebat daca Duster va fi produs si la Tanger, Olive a dat un raspuns evaziv, tinand sa explice faptul ca uzina marocana „s-a nascut din nevoia de capacitate suplimentara de productie si este o veste buna inclusiv pentru Romania, pentru uzinele noastre, deoarece piese din uzina mecanica si din cea de vehicule si de la furnizorii de aici pleaca spre Tanger. Este deci o veste buna, atat pentru Dacia, cat si pentru Romania, in ceea ce priveste locurile de munca”. El a adaugat ca Tanger are doua linii pe care se fabrica 30 de vehicule/ora, in timp ce la Mioveni exista o singura linie cu 64 vehicule/ora.
Trebuie insa sa fim realisti si sa admitem ca in anii urmatori Renault va avea tot mai multi furnizori locali in Maroc, iar cantitatea de piese trimisa acolo va fi mai mica.
Dacia estimeaza ca va produce peste 340.000 de masini la Mioveni in acest an, uzina fiind aproape de capacitatea maxima. Ce se va intampla insa anul viitor?
„Orice record exista pentru a fi batut”, a spus Jerome Olive, intrebat despre previziunile de productie pentru Mioveni, el refuzand insa sa dea estimari pentru anul viitor, invocand faptul ca totul depinde de piete.
Din cele 1.400 de masini pe care Dacia le produce pe zi, cam 500 sunt Duster, iar cadenta modelului innoit acum poate fi crescuta: „Deocamdata noi am pozitionat la un nivel intermediar productia, dar asteptam sa vedem comenzile primite daca urcam sau nu productia”, potrivit sefului companiei.
Pe larg despre Duster facelift si prezenta sa pe piata romaneasca poti citi AICI.