Ford a ajuns in prezent sa produca la Craiova peste 1.000 motoare/zi, circa 70% dintre ele fiind de 1,5 litri EcoBoost, iar restul de 30% EcoBoost de 1 litru, a anuntat Ford Romania, in contextul in care productia de motoare 1.0 EcoBoost a fost dublata ln uzina din Koln, Germania.
Asadar, acum, uzina Ford din Germania este pe picior de egalitate cu cea din Romania in ceea ce priveste productia zilnica de motoare.
In Romania s-a trecut la doua schimburi in uzina de motoare la inceput de 2013, iar acum, in septembrie, se adauga al doilea schimb si in Germania.
Interesant este ca oficialii Ford anuntatu in primvara lui 2013 ca motorul 1.5 EcoBoost ar putea ajunge sa reprezinte 50% din productia de motoare a Ford Romania, dar iata ca el a ajuns chiar la 70%.
Pe larg despre motorul 1.5 EcoBoost poti citi AICI.
Asta nu inseamna ca micul 1.0 EcoBoost are mai putina cautare, ci doar ca uzina din Germania are o pondere mai mare in cifrele totale de productie pentru acest motor.
Un calcul simplu ne arata ca la Craiova sunt produse zilnic circa 300 de motoare 1.0 EcoBoost, iar la Koln sunt fabricate putin peste 1.000 unitati/zi (incepand de acum).
La Ford Romania, incepand din septembrie, productia va fi oprita cateva zile pe luna (in uzinele de vehicule si motoare) pentru a ajusta nivelul de fabricatie la cererea din piata, potrivit unui articol publicat de Gazeta de Sud.
Iata si cateva cifre interesante privind optiunile clientilor pentru motorul 1.0 EcoBoost. El este preferat de 44% dintre clientii lui B-Max, de 32% din ai lui Focus, 26% in cazul Fiesta si 24% la C-MAX si Grand C-MAX.