Peugeot este singura marca frantuzeasca care a anuntat, deocamdata, noutati impresionante pentru Salonul Auto de la Frankfurt (10-22 septembrie): noua generatie a modelului compact 308, 3008 facelift, un concept sportiv bazat pe acesta si denumit 308 R, conceptele 208 HYbrid FE si 2008 HYbrid Air, precum si varful de gama al sportivelor marcii, RCZ R. Motorizarile turbo diesel HDi devin si mai prietenoase cu mediul, odata cu lansarea versiunilor BlueHDi.
De departe cea mai importanta noutate este versiunea de serie a lui 308, model ajuns la a doua generatie. Noul 308 este construit pe o noua platforma, modulara, denumita EMP2. Aceasta permite atat reducerea costurilor, printr-un grad mai inalt de standardizare a componentelor, cat si reducerea greutatii cu pana la 140 kg in cazul lui 308.
click aici pentru poze cu noul 308
Masina are o lungime de 4,25 metri a anuntat Peugeot, cu circa 20 mm mai scurt decat modelul care va iesi din productie.
In interior se remarca un afisaj tactil mare, de 9,7 inch, si instrumentele de bord vizibile deasupra volanului, nu prin acesta, la fel ca la Peugeot 208. Peugeot numeste interiorul lui 308 „i-Cockpit„.
Pentru 308, din 2014, va fi disponibil un motor pe benzina turbo de 1,2 litri (1.2 e-THP), a anuntat producatorul auto francez.
La standul Peugeot de la Frankfurt vor fi expuse si masinile de competitie 208 T16 Pikes Peak si 208 GTi (acesta din urma a concurat in cursa de 24 de ore de la Nurburgring). De asemenea, Peugeot readuce la stand si conceptul Onyx, prezentat pentru prima data la Salonul Auto de la Paris in 2012.
Mai departe, RCZ R dezvolta 274 Cai Putere (CP) dintr-un motor de 1,6 litri turbo pe benzina si va incepe sa fie comercializat incepand cu primele luni din 2014. Masina beneficiaza de roti de 19 inch si diferential blocabil Torsen pentru rotile din fata, cele care asigura tractiunea.
Acelasi motor echipeaza si conceptul 308 R, care are emisii de 145 grame CO2/km. Este foarte probabil ca aceasta masina sa intre in productie ca rival pentru Volkswagen Golf R.
Tehnologia noua pentru motoarele turbo diesel, BlueHDi, include SCR (Selective Catalytic Reduction) si FAP (filtrarea particulelor, mai nou cu aditiv). Astfel, emisiile de NOx sunt reduse cu pana la 90% si particulele cu pana la 99,9%. Tehnologia are la baza, probabil, tratamentul cu uree al gazelor de esapament (Peugeot nu anunta explicit acest lucru, insa aditivul nu poate fi altceva – n.r.).
Hibridizarea masinilor Peugeot urmeaza trei directii, cu trei nume diferite: HYbrid4, HYbrid Air si HYbrid FE.
Indicativul FE vine de la Fun&Efficient, precum si de la Fuel Efficiency. Concret, Peugeot 208 HYbrid FE utilizeaza materiale mai usoare (aluminiu, fibra de carbon) pentru inlocuirea unor elemente de caroserie si organe mecanice, obtinandu-se o reducere de 20% a greutatii, concomitent cu imbunatatirea coeficientului aerodinamic cu 25%, la sun Cd 0,25. Motorul lui 208 HYbrid FE este de 1 litru pe benzina, de 68 CP, care combinat cu propulsia electrica poate trimite masina la 100 km/h in circa 8 secunde – valoare titpica masinilor mici sau compacte de circa 150 CP.
HYbrid4 este prima tehnologie hibrida introdusa de Peugeot, mai intai pe modelul 3008 si apoi pe RXH. Consta in combinarea unui motor turbo diesel cu unul electric.
HYbrid Air priveste mai departe in viitor si presupune utilizarea aerului comprimat in combinatie cu un sistem de propulsie hibrid. Peugeot nu detaliaza clar cum functioneaza si cand o vom vedea in productie.