Acasa BMW FOTO: BMW Concept X5 eDrive ne dezvaluie primul X5 reincarbil la priza, care poate rula pana la 30 km pur electric

FOTO: BMW Concept X5 eDrive ne dezvaluie primul X5 reincarbil la priza, care poate rula pana la 30 km pur electric

de Adrian Mitrea

BMW Concept X5 eDrive (sursa - BMW)

BMW aduce la Salonul Auto de la Frankfurt (10-22 septembrie) conceptul X5 eDrive, cel care anunta lansarea in curand, cel mai probabil in 2014, a unei versiuni reincarcabile la priza a lui X5. Masina poate parcurge pana la 30 km pur electric. La Frankfurt BMW mai auduce i3 de serie, Seria 4 Coupe, noul X5, conceptul Active Tourer Outdoor, Seria 5 facelift, noul X5 M50d, M550d xDrive si M550d xDrive Touring, precum si accesorii de inalta performanta pentru Seria 4.

Alaturi de revolutionarul BMW i3, care marcheaza trecerea marcii germane intr-o noua era, foarte interesant se anunta X5 eDrive – concept gata de productie.

BMW Concept X5 eDrive poate parcurge pana la 30 km in mod pur electric, cu o viteza de pana la 120 km/h. Consumul este de 3,8 litri de benzina pentru 100 km parcursi, iar emisiile de sub 90 grame CO2/km. Asadar, se pare ca BMW a invatat o lectie pretioasa cu BMW X6 ActiveHybrid (scos din productie) si a decis sa creasca de 20 de ori autonomia in mod pur electric.

click aici pentru galeria foto

Tehnologia hibrida de pe X5 eDrive consta intr-un motor turbo pe benzina cu patru cilindri si un motor electric de 70/95 kW, alimentat de la o baterie litiu-ion. Capacitatea bateriei, puterea motorul pe benzina sau a sistemului hibrid nu au fost comunicate.

Sistemul de propulsie eDrive nu exclude xDrive, astfel ca indiferent daca masina functioneaza pe benzina, electric, sau in mod hibrid, sistemul de tractiune integrala transfera puterea catre rotile care au cea mai mare aderenta.

Exista un mod (Safe Battery) care permite conservarea energiei din baterie in cazul in care soferul vrea sa parcurga ultimii 30 km din calatoria sa in mod pur electric, cum ar fi cazul in care vine de la munte si pana ajunge acasa trebuie sa traverseze orasul.

La nivel optic BMW Concept X5 eDrive are culoarea speciala BMW i Blue (dezvoltata special pentru modelele i), bare de pavilion speciale, jante de 21 inch optimizate aerodinamic si un buson suplimentar pentru reincarcarea la priza. Bateria este amplasata sub podeaua portbagajului si nu afecteaza spatiul, spune BMW.

Despre BMW i3 poti citi pe larg AICI, despre BMW Seria 4 AICI, despre BMW Seria 5 facelift AICI, iar despre noul BMW X5 AICI.

BMW Concept Active Tourer Outdoor este o reinterpretare a conceptului Active Tourer (prezentat in premiera mondiala la Salonul Auto de la Paris din 2012).

Versiunile diesel de inalta performanta, cu tractiune integrala, ale Seria 5 si Seria 5 Touring vin si ele in premiera mondiala la Frankfurt: M550d xDrive si M550d xDrive Touring. Alaturi de ele debuteaza si noul X5 M50d, iar Seria 4 primeste accesorii care-l fac sa arate ca un (viitor, inca neprezentat in forma de serie) M4.

BMW Concept X5 eDrive (sursa - BMW)

Lasa un comentariu